Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varemærkeregistrering

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Mar 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 01:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har søgt mange steder for at finde et svar på det spørgsmål jeg vil stille, dog uden held.

Lad os sige at et firma har en række produkter, f.eks coca-cola, bare som eksempel, og de har registreret de forskellige slags colaer de har, inde ved Patent og varemærkestyrelsen. Lad os nu sige at de har glemt at registrere en af deres produkter derinde, ville jeg så have muligheden for at registrere det varemærke?

Som eks. kunne det være: Coca-cola light eller Coca-cola zero ..

Nu er disse varemærker registret, disse var blot eksempler.

Men mit spørgsmål går ud på om jeg i det varemærke jeg vil registrere må skrive firmaets navn (COCA-COLA zero), eller om det er et brud på nogen patent rettigheder?

Som jeg har forstået det, er et patent en éneret på et FYSISK produkt, hvor et varemærke derimod er et patent på et navn/sætning.

Så oppe i mit hoved kunne jeg godt nuppe navnet, så længe jeg ikke laver produktet?

Og må man overhoved registrere varemærket hvis det allerede bliver brugt?

For teoretisk set kunne jeg registrere coca-cola zero, få navnet og bede coca-cola om at bruge et andet navn til deres produkt. Eller kunne jeg?

Jeg er ikke meget inde i jura, og det kan godt være der sidder en skarp person der lige præcis ved hvordan det hænger sammen :-) Men for mig er det her en gåde. Så mange regler.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Jensen:

Og må man overhoved registrere varemærket hvis det allerede bliver brugt?

For teoretisk set kunne jeg registrere coca-cola zero, få navnet og bede coca-cola om at bruge et andet navn til deres produkt. Eller kunne jeg?

Altså du kan ik registrere et varemærke, som allerede er i brug...

Og nej du kan heller ik registrere Coca Cola Zero eller Coca Cola Light. Coca Cola er jo registreret... Zero og Light er normale ord, så dem tvivler jeg stærkt på, at du kan registrere som varemærker... Og kunne du, så ville du intet få ud af det anyway.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 03:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare lige for at blive i cola banerne.... Coca Cola betalte i sin tid en formue for at få lov til at bruge deres eget deres eget navn i Holland.... Wink

Men nu er der jo løbet en del, også EU vand under broen siden dengang....

Patenter er grundlæggende de penge værd, som du har penge til at forsvare dem i retsalene med.

Så det vurderer du selv... Stick out tongue

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 07:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Zero og Light er normale ord, så dem tvivler jeg stærkt på, at du kan registrere som varemærker...

Man kan sagtens få patent på normale ord. Ordet må bare ikke være beskrivende for det produkt du sælger.

Det kan jo være, at det er derfor, at det produkt du henviser til ikke er patenteret :-)

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej man kan ikke få patent på ord. det kan man kun på opfindelser.

Kravene er at:

1) opfindelsen er ny

2) den har opfindelseshøjde

3) den virker som beskrevet

4) og kan udnyttes industrielt, dvs kommercielt

Se mere på www.eneret.dk

Ifølge den danske patent lov, den europæiske patent myndighed er 

forretningsmodeller dog undtaget for patentering, såeh -  i forhold til evt. patenter - er der frit spil til at anvende en andens forretnings model, men pas på andre krænkelser f.eks. af varemærker, logoer mv

Mogens Ludvigsen, www.eneret.dk

Direktør i LudvigsenPatent

 

Fra Valby
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 390
Fra  Workflow Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas

Når du registrerer et varemærke, angiver du hvilke "klasser" det pågældende varemærke tilhører.

Har jeg f.eks. et hårprodukt som hedder GuleStriber, og det er registreret som et hårprodukt, kan du sandsynligvis godt registrere det samme navn hvis du du laver et computerspil der hedder stort set det samme f.eks. Racer Gule Striber.

Når du registrerer et varemærke, bliver det undersøgt om du krænker andres registreringer og rettigheder.

Du får nok ikke lov til at registrere et navn som CocaCola Supervand da det uden tvivl vil blive sat i forbindelse med CocaCola.

Til gengæld har jeg fået registreret mit firmanavn, Workflow,  på trods af at der allerede fandtes et bogføringssoftware med samme navn.

Du kan finde mere information her: http://www.dkpto.dk/produkter/varemaerke.aspx

Vh Brian

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)