Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Network Marketing in-fight: Vemma vs. Xango

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Xango og Vemma er i in-fight; der bokses uden handsker og hjelm... det handler om påstand mod påstand - og selvom man umiddelbart kunne foranlediges til at tro at det handler om retten til farven ORANGE (!) i Network Marketing sammenhæng - så handler det såmænd om hvem af dem, der har den mest effektive (og troværdige...) "mangosteen juice" i forhold til slutbrugeren.

Selskabet Xango (baseret i Utah) er på vej ind i Europa - de har allerede etableret sig i et par lande - som med alt andet i vores branche, så tager udviklingen af det Europæiske marked tid; godkendelser, sprog, kultur, logistik (læs valg af Network Marketing/MLM selskab).

B.K. Boreyko er grundlæggeren af Vemma der familiære forbindelser til det knap så succesfulde MLM selskab New Vision (der blev skabt af Boreykos far). New Vision markedsføre Vemmas juice i samme "indpakning", blot med NV logo på plastic-flaskerne.

Vemma ledes i Europa af Fred Stege, der har købt rettighederne til at drive MLM forretningen for Boreyko... i Europa; det minder vel mest af alt om en franchise aftale og det er mig en gåde hvorfor Boreyko ikke lanchere New Vision i Europa i stedet for.

(Fred Stege har iøvrigt skrevet bogen "How to Recruit Your Way To Millions").

Begge selskaber; Xango og Vemma markedsfører en mangosteen-juice.. og hvor Vemma´s produkt er OG forbliver et per definition kopi-produkt i al evighed (Xango VAR først) formår selskabet alligevel at gøre det særdeles godt; de forstår at brande, at markedsføre, at forføre.

Det samme gør Xango - bare lige en tand mere gennemført - og hvor kæden eksakt er hoppet af, er lidt svært at hitte rede i, men Xango har længe forsvaret deres mangosteen-juice i forhold til de øvrige konkurrenter på markedet, eks. Amigo Juice. I dette forløb har Vemma åbenbart fabrikeret nogle lige rigeligt optimistiske produkt analyser, der fik Xango til at hive dem i retten.

Efterfølgende har Vemma nu svaret igen - i form af en email fra B.K. Boreyko der endnu engang kaster nogle analyser i spil: direkte sammenligninger med Xango´s juice, under den let humoristiske titel "The Whole Fruit and nothing but the truth".

Hvilken af de to juicer der definitivt er den bedste, er svært at afgøre - men eén ting er sikkert: De sidder begge med nogle flotte, forførende (og gode) produkter.

Den egentlige evaluation er op til den enkelte forbruger!

Som forretning er min vurdering, at Xango har trukket det længste strå - set i et langsigtet perspektiv vil Xango have førertrøjen på (ikke mindst fordi de blandt andre væsentlige faktorer, har opbygget bonus- og marketingplanen omkring Uni-level princippet) (Lasse Burholt, 14.04.07).

Hvem er din "vinder" i kapløbet om være mangosteen-juice topdog i Europa...?

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Uha, den var svær. Igen kan jeg kun bidrage med mit kedlige regulatoriske ræs. Xango har nok at slås med i Tyskland for tiden, da snakken om hvor vidt Mangosteen er et novel food har bredt sig. Som sådan er Mangosteen jo ikke novel food i Europa, da frugten har været anvendt i mange år. Problemet er bare, at både Vemma og Xango bruger ekstrakt, hvor selve barken indgår.

 

Og nu er spørgsmålet så, om selve barken har været anvendt i EU før 1997. Hvis ikke, ja så er det Novel, og du kender bedre end nogen konsekvensen af det!

 

En anden ting er at Vemma bruger et standardiseret ekstrakt, hvor visse aktive stoffer er blevet opkoncentreret. Et sådan ekstrakt vil skulle forhåndsgodkendes af Fødevarestyrelsen inden anvendelse.

 

Men skal vi nu se bort fra alt det kedelige jura, så ved jeg det ikke rigtigt. Styrken ved Vemma er, at firmaet allerede har nogle stærke kræfter her i Danmark i form af Ritto (og ja, han var nok før Carsten, men ellers en god historie). Ritto er dygtig og meget begejstret for produktet.

 

Jeg kan godt se styrken i, at Vemma har tilsatte vitaminer og mineraler, men det giver igen en masse bøvl med anmeldelser. Det vil være fysisk umuligt at have samme produkt i hele Europa, da vores grænseværdier for vitaminer er meget forskellige.

 

Og hvem som har det bedste ekstrakt, er nærmest en umulig diskussion. Der findes utallige firmaer, som laver Mangosteen ekstrakter. Da vi ikke kan patentere Mangosteen, så må firmaerne naturligvis opfinde specielle ekstrakter, som de så kan beskytte, men i sidste ende er de næsten alle identiske.

 

Så i Danmark kommer det hele til at stå og falde på, hvilket firma som får de bedste ledere i landet. Men Vemma skal have styr på anmeldelserne, for har du ikke noget at sælge i Danmark, så har du ikke noget at gøre i Danmark!

 

Hilsen

 

Anders

Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Har været inde for at købe en kasse Vemma, da jeg gerne vil prøve produktet. Kan se, at der bliver lagt Hollandsk moms på produktet, da forsendelsen sikkert kommer fra Holland. Det er samme fremgangsmåde som ved Agel og mange andre firmaer.

 

Firmaerne benytter sig af det såkaldte "Distant selling directive", da det er den eneste lovlige fremgangsmåde. Det betyder dog, at firmaerne skal pålægge dansk moms på produkterne, hvis firmaet eksporterer for mere end kr. 280.000 om året til Danmark. Der er desværre ikke nogen vej udenom den danske moms.

 

Hold fast hvor er jeg tør!

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Du er inde i sagerne, Anders! Det er en ren fornøjelse at læse!

Kan i den grad give dig ret i "kampen" mellem Xango og Vemma på dansk jord står mellem hvilket af de to selskaber der får leder-strukturen igang først - og der kan vi vist godt konkludere at Vemma er foran på point. Omend Xango har formået at tiltrække størst opmærksom i form af fokus på DR1 for nogle måneder siden...

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 8. May 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

 

Kan se at jeres debat er nogle år gammel. Er der nogen af jer der ved hvordan det går for Vemma i Danmark i dag? 

 

Mvh Michael

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Misju:
Kan se at jeres debat er nogle år gammel. Er der nogen af jer der ved hvordan det går for Vemma i Danmark i dag? 

Det er skægt lige at genlæse mit eget indlæg, som jo nu har 4 år på bagen.... hvad angår Vemma, så er der løbet meget vand gennem åen på den konto, underforstået, at forskellige teams over flere omgange har forsøgt sig i Danmark... men det er ligesom det ikke rigtig har taget fat.

Jeg er ikke 100% opdateret omkring Vemma og deres bedrifter i Danmark, men min ven, Maurice fra Holland har aktiviteter herhjemme - og hvis du har interesse i Vemma, så kan jeg henvise til ham - han må kunne give dig en fyldestgørende opdatering: http://www.facebook.com/mauricevanophoven

Du kan blot henvise til du fik linket af mig...

 

God dag!

 

Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 20. May 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Det går fantastisk for Vemma i dag i DK. Vi har i Team Globalopportunity på 3 år startet fra Sverige fået bygget Vemma stort i Sverige, Danmark, Finland, Italien, Polen, Estland, England, Tyskland, Rumænien hvoraf Sverige er blevet Vemmas 7 største marked.

Her er div. link

http://guldhund.vemmaeurope.com

www.globalopportunity.se 

www.vemmaeurope.com

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 20. May 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige et sidste link:

     

VEMMA® NAMED AS FINALIST IN FOUR CATEGORIES IN 2011 AMERICAN BUSINESS AWARDS

www.pitchengine.com

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Guldhund:
Vi har i Team Globalopportunity på 3 år startet fra Sverige fået bygget Vemma stort

Det er super at høre - Vemma har blot synet meget "usynlig" på det ihvertfald det danske marked - men som med så mange andre ting kører der jo rigtig meget i kulissen - og som trives ganske godt i kulissen ;-)

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det lyder spændende. Jeg er lige blevet kontaktet af en god bekendt som ville have mig med i Vemma Danmark da jeg kva mit store netværk har været med til/eller blevet tilbudt en del af disse "netværkssalg" som har været i dk de senere år.


Men jeg lod mig forstå at Vemma i dk er ret nyt? Er dette ikke korrekt?

Jeg er også blevet kontaktet vedr. en anden række produkter som gør sin entre her i dk snarest.

Så der er åbenbart gang i disse forretninger p.t. Smile

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)