Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor bliver skatten af ?...udlandet

Side 5 ud af 5 (47 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:51
Hvor mange stjerner giver du? :

ExportInnovation:

Folk læser det de vil læse..... den med glasset du ved...

Farligt at fortolke andres budskaber, men ok har jeg selv gjort..... den med glasset du ved..... bare den anden holdning...

Det forstår jeg ik lige i denne sammenhæng? Igang og jeg gør opmærksom på (samtidig), at Friis aldrig har haft et firma i DK, hvorfor det er unfair at beskylde manden for at stikke af fra DK...

Havde det været de to Saxobank herre, så havde situationen været en anden, men Friis har ik startet sine firmaer i DK, og det er alt, som der blev gjort opmærksom på...

Og så må du vel give mig ret i, at der i flere af de understregede sætninger er en negativ bemærkning til sidst. Især den sammenligning med DBA bryder jeg mig ik om, når forudsætningerne er totalt forskellige... Og det har intet at gøre med, at jeg skulle være negativ på nogen måde ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 02:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes skam ikke du var negativ, men tror måske at den bliver læst på 2 eller flere måder, eller med forskellige præmisser.

Jeg tror du opfatter den som "forkert" overfor Friis, fordi du har en viden om hvordan det startede mht. flytning til Holland/London m.m.. Jeg tror Mads A. mener mere generelt, og vil diskuttere hvad vi skal gøre for at motivere talenter til at starte virksomheder og også blive i DK og deltage i løjerne ;) i nævnte tilfælde kan jeg heller ikke se Friis skal deltage med skat i DK især når man ikke har kunnet få finansiering og kompetencer som du nævner.... men det er hele essenssen i historien for mig, hvordan får vi det..

Men ja udgangspunktet er en infor om Friis og partner har fået god skilling... fred med det, det er en genial historie no matter what og de har innoveret og arbejdet for det....

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 06:19
Hvor mange stjerner giver du? :

ExportInnovation:
Jeg tror Mads A. mener mere generelt, og vil diskuttere hvad vi skal gøre for at motivere talenter til at starte virksomheder og også blive i DK og deltage i løjerne ;)

Lige præcis :-)

 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads A.:
Lige præcis :-)

Det er også en langt mere interessant, og konstruktiv debat :o)

Man vil nok ikke kunne forhindre at mange vil flytte, da det nok ikke kun er et spørgsmål om økonomi, men sikkert også noget med at bo i et andet klima, opleve andre kulturer og mange andre ting.

Men når det kommer til stykket, er der ingen tvivl om at pengene betyder meget. Så jeg tror første skridt på vejen, vil være at droppe al snak om millionærskat, topskat og hvad man ellers kan finde på. Så længe vi har et samfund der vil straffe folk der gør det godt, må vi også være indstillet på at det ikke er alle der vil tage "straffen".

Jeg forstår ikke hvorfor man har så travlt med hvor meget mere man kan beskatte dem der tjener meget. Hvorfor pokker går man ikke den anden vej, og tænke en flad skat og evt. med mulighed for at slippe en smule billigere, hvis du tjener x antal millioner om året? På den måde vil det stadig være dem der tjener mest, der også betaler mest i skat. Men med den mulighed, at pengene rent faktisk bliver i landet.

Og helt ærligt, hvad er så bedst: 20 - 30 % af 10, 50 eller 200 millioner, eller 0% af samme beløb, fordi de er skredet?

Jeg tror at guleroden virker bedre end pisken.

Men i virkeligheden tror jeg ikke at vores problem er at Caroline Wozniacki, Morten Wagner, Jesper Nielsen mf. flytter. Det er selvfølgelig ikke optimalt, men jeg mener at man hellere bør fokusere på hvorfor virksomheder nedlægger danske arbejdspladser, og flytter dem til udlandet. Det er i mine øjne et langt større problem, end at vi ikke får skat fra enkeltpersoner.

Kunne man gøre det attraktivt for både virksomheder og personer at blive i landet, og hvis man ligefrem kunne gøre det så attraktivt at det kunne trække dygtige udlændinge hertil, tror jeg man er på rette vej.

Men der kommer man nok ikke til, hvis man kun tænker på hvor meget mere man kan trække ud af folk, fordi de er så dygtige og/eller arbejder så meget, at de har en høj indtægt.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:
Men i virkeligheden tror jeg ikke at vores problem er at Caroline Wozniacki, Morten Wagner, Jesper Nielsen mf. flytter.

Det er tanken bag som er til at br#¤%& sig over, man har nydt af samfundets goder og fået alt gratis hele livet frem til man får penge mellem hænderne, hvad gør man så, man skrider med det hele.

betal nu ved kasse 1 og gi tilbage til samfundet så dine børn og børnebørn får samme muligheder som du har fået. Vi er godt på vej til ikke at kunne ttilbyde dem det allerede nu, med de nedskæringer på sygehuse og skoler.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads A.:
Det er tanken bag som er til at br#¤%& sig over, man har nydt af samfundets goder og fået alt gratis hele livet frem til man får penge mellem hænderne, hvad gør man så, man skrider med det hele.

Og den kan jeg også godt følge. Men man må også forholde sig til realiteterne, og de er at folk skrider.

Så kan man enten blive sur over det, eller man kan overveje hvad der skal til, for at de og deres penge bliver.

Det er ikke meget anderledes, end når vi mister en kunde. Vi ved at vi sandsynligvis har gjort alt hvad vi kan for denne kunde, givet dem gode priser, gode vilkår og sandsynligvis givet dem meget mere service og fokus, end de burde have. Så kan vi være nok så bitre over at de har fundet et sted, hvor de hellere vil lægge deres penge, og dermed stadig sidde tilbage med en indtægt på 0 kr. Eller vi kan vende den om, og finde ud af hvorfor de er smuttet, og dermed bruger vi det til at tilpasse os, så vi optimerer muligheden for at fastholde resten, og have bedre muligheder for at tiltrække nye kunder.

Det er sådan vi gør, og vi mister altså ikke ret mange kunder. Hvorfor skulle samme koncept ikke virke for "virksomheden" Danmark?

(og en lille tilføjelse)

Mads A.:
Vi er godt på vej til ikke at kunne ttilbyde dem det allerede nu, med de nedskæringer på sygehuse og skoler.

Lige præcis. Og derfor er det måske på tide, at man tager dette opgør. Lad os nu gøre noget, der gør det attraktivt at penge bliver i, og flytter til Danmark, fremfor at det går den anden vej.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads A.:

ExportInnovation:
Jeg tror Mads A. mener mere generelt, og vil diskuttere hvad vi skal gøre for at motivere talenter til at starte virksomheder og også blive i DK og deltage i løjerne ;)

Lige præcis :-)

Fair nok, men så var det bare nogle dårlige eksempler, som du benyttede...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 5 ud af 5 (47 indlæg)