Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Programmering af product information management system

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 12. Apr 06
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvem kan programmere et product information management system?

Det kunne jeg sikkert - se her hvad jeg har brugt søndag eftermiddag på - http://www.instoredisplay.dk/domain/pd/defaultx.asp

Men jeg har ikke tid til det.

Det går kort og godt ud på at lave et system med en database som indeholder al information (tekst, billeder og tegninger) om vores produkter - også produkter under udvikling. Brugerne er producenter, produktudviklere, kunder, agenter/sælgere og produktchefer og disse har adgang til informationen og til at opdatere denne netop baseret på hvem de er.

Jeg forestiller mig at der til en start etableres en skrabet men robust udgave som herefter løbende udvikles.

Det vil være oplagt at tabeller og adgangsrettigheder defineres i systemet.

Finder der mon et eller andet standard system som udgangspunkt?

Hvem har mod på at etablere den første skrabede udgave og herefter også være ansvarlig for den videre udvikling?

Mvh Teddy 20454561

Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Teddy. Jeg ville være meget varsom med hvordan opgaven defineres. Jeg kan godt forstå du ikke vil kaste en ordentlig bunke penge efter et stort system, som du måske ikke skal bruge.

Ud fra det du skriver, er der to ting som er komplekse. Brugerhåndtering / rettigheder og tabelhåndtering.

Første del mht. er i sig selv ikke noget mærkeligt i. Det er lavet mange gange før, men afhængig af resten af systemet og hvilke krav som måtte opstå senere, kan det være en kompleks affære. Det vigtigste er, at den er gennemtænkt fra start, da det ellers vil være en showstopper, hvis brugerhåndteringen ikke kan klare resten af systemet som det vokser.

Anden del med at tabeller skal kunne defineres i system kan jeg være lidt i tvivl om hvad du mener. Men hvas det er hvad jeg tror, så er det noget med dynamisk tabelgenerering. Det kan de store cms''systmer godt, men mindre kan som regel ikke. De er simpelthen ikke generiske nok.

---

Det er ikke for st skyde dig noget i skoene. Det ser rigtig godt ud det du har lavet, men jeg vil sige det er på tidligt prototypestadie endnu, og du burde lave nogle spikes på nogle af de komplekse problemstillinger, da den side du viser frem, ikke klarlægger om det kan bruges til f.eks. redigering af bruger med forskellige rettigheder.

---

Overvej at undersøge markedet for om der findes nogle eksisterende systemer som du har lyst til at betale, da sådan noget som sikkerhedsmodel oftest kommer forærende, så man ikke skal opfinde den dybe tallerken igen.

Jeg ved nogle af de helt store sagtens kan, men det lyder ikke til at det er i det prisleje du befinder dig i.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Teddy

Vi kan sagtens lave det for dig.
Men hvis det skal være bliver vi desværre nød til at bygge det fra bunden, firma politikken siger at vi aldrig bygger noget videre på noget som andre har begyndt. Da det er den eneste måde hvorpå vi kan garanterer at det virker og så slipper vi helt for "det her virker ikke, hvis skyld er det?" problematikken.
Vi kan selvfølgeligt godt bruge designet.

Hvis du er interesseret, kan jeg så ikke få dig til at sende en lidt mere udpenslende kravsspecifikation til psj@taketwo.dk så skal jeg hurtigst muligt vende tilbage med et prisestimat.

Mvh Peder

Tilmeldt 12. Apr 06
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for jeres bidrag.

Jeg skal prøve at komme det lidt nærmere.

Dynamiske tabeller/felter og tilhørende rettigheder til at oprette, se og ændre er måske for stor en mundfuld i første omgang, men under alle omstændigheder skal det konstrueres på en måde så det er enkelt at tilføje nye felter.

Der er som nævnt 5 slags brugere: Kunder, agenter/sælgere, udviklere, producenter og produktchef. Hvis du ikke er logget ind er du kunde. Der skal altså bruges en tabel med brugerid, password og brugergruppe. En hurtig løsning er vel så at sætte et par sessionvariable når der logges på og sessionabandon når der logges ud. Hvorvidt det egentlig er sikkert nok er jeg ikke klar over - jeg er jo kun en glad amatør.

I det følgende tales kun om de 4 brugergrupper, idet kun produktchefen kan oprette nye produkter og ligeledes se og opdatere alt.

Der kunne så oprettes et antal tabeller:

En tabel med grunddata og billeder som alle har lov til at se

En tabel med priser som kun agenter/sælgere kan se

En tabel med tekniske specifikationer og autocad tegninger (filer) som udviklere kan se og opdatere (uploade) og som producenter kan se (downloade)

En tabel med visse informationer som kun produktchefen kan se

Produkterne kan grupperes i produktserier (jeg kunne godt tænke mig at grunddata kunne være afhængig af hvilken produktserie der var tale om). Jeg forestiller mig at når brugeren vælger et produkt får han enten vist alle de informationer han har adgang til eller (hvis det er nemmere) får vist grunddata samt et antal knapper baseret på hvilke informationer han har adgang til. Endelig er der en update knap såfremt brugere har adgang til at opdatere den pågældende tabel.

Der er ikke brug for noget avanceret design - det skal bare virke.

Det virker da ikke så svært. Min egen prototype er lavet med et par scripts jeg har hentet på www.hotscripts.com - fik jeg iøvrigt sagt at jeg foretrækker (kræver) asp og access. Jeg har ingen anelse om hvad det skal koste. Kan der gives et estimat baseret på ovenstående?

Mvh Teddy

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hmmm... Ønsket om sprog kan nok godt gå hen og skabe nogle problemer.
Vi skriver normalt i php, men om ikke andet så ligger kravsspecifikationen jo til fri skue, så der jo nok nogle andre som vil byde på opgaven.
Du må have held og lykke med projektet.

Mvh Peder

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Teddy

 

Jeg vil gerne kigge på projektet for dig.. Jeg arbejder udelukende med asp og mysql/access..

 

Men smid en Privat besked, eller en mail (jtpdev@jtpdevelopment.dk) så kan vi tage den derfra.

 

Med Venlig Hilsen

JTP Development

Jesper T. Pedersen

De bedste hilsner
Jesper Thorup

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Teddy

Mit CMS, www.site-editor.dk kan klare opgaven.

Den har både bruger login med forskellige niveauer og sprogstyring med op til 12 sprog.


Mvh, Christian

 

 

 

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hm... jeg vil dog anbefale at få det skrevet i .NET

Det giver nogle muligheder som der ikke findes i ASP.

Men ellers er det sådan noget jeg laver til dagligt ;)

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Må man spørge hvorfor ASP foretrækkes? Bare sådan af interesse.
Koder du selv i det?

Mvh Peder

Tilmeldt 12. Apr 06
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for hidtidige indlæg.

Jeg foretrækker asp fordi hvis alt andet glipper (herunder en evt. leverandørs stabilitet) kan jeg selv om nødvendigt rede trådene ud. Det kan efter min mening i en opstartsfase være en fordel at kunne mange ting selv - herunder også noget it og programmering - men der er vel heller ingen tvivl om at det gælder om at udlicitere opgaver og bruge sin egen tid optimalt. Måske skulle jeg ikke være så hysterisk med asp-kravet.

Jeg har i mellemtiden interesseret mig lidt for en anden løsning baseret på microsoft sbs sharepoint platformen. Her får man tilsyneladende meget funktionalitet forærende. Hvad mener I om det?

Mvh Teddy

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)