Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af domæne

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)
Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kender jeg ikke maxiweb men har hjulpet en del venner og bekendte igennem tiden som har hostet hos diverse mindre udbydere, mange gange en total rodebutik med uorden i fakturering, registrering, passwords der ikke passer til ftp osv osv, fuldstændigt ligegyldigt at det er 5-10 kr billigere om man så fik penge for at hoste der ville jeg hellere være foruden. Dette er ikke møntet på maxiweb, kender ikke firmaet.

 

Tilmeldt 20. Jan 11
Indlæg ialt: 343
Fra  ZXNET Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik Nielsen:

Hej Aminoer.

Jeg er så småt ved at være klar til at købe mit første domæne.
Jeg har dog et par spørgsmål først, som jeg håber i vil svare på.
Hvor skal man købe sit domæne, og er der forskel på udbyderne udover prisen?
Er der derudover noget man skal være opmærksom på?

Hvis det har nogen betydning, skal det være et .dk domæne.
Vh Frederik Nielsen 

Domænet kan du altid flytte, hvis du bruger gratisdns.dk så kan du have dns et sted og så pege det mod den udbyder du benytter, så behøver du ikke flytte domænet hvis du skifter udbyder.

Du kan få et gratis webhotel  til dit domæne hos mig med rabatkoden amino

Der er forskel på udbydere, men du kan jo altid prøve at maile firmaet og så se om der er liv i den anden ende inden du bestiller og evt. tjekke op på trustpilot.dk om der er mange klager over dem

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter:
Der er forskel på udbydere, men du kan jo altid prøve at maile firmaet og så se om der er liv i den anden ende inden du bestiller og evt. tjekke op på trustpilot.dk om der er mange klager over dem

Giver ikke ret meget for trustpilot, der er udbydere der inde med mange gode anmeldelser, flere af dem kan umuligt have den kundeandel svarende til antallet af "positive anmeldelser". Tag nu webhosting.dk nu du bruger det på banen, de har mig bekendt temmeligt mange kunder men få anmeldelser, hænger ikke sammen med en anden udbyder der ikke har ret mange kunder men markant flere anmeldelser. Tyder på det er venner og bekendte der anmelder og det er jo lidt snyd....

 

 

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter:
Jeg brugte firmaet dengang det hed DanBBS

Nå er du også gammel fidonetter :-) Danbbs eksisterer vist stadig, de har da en hjemmeside.

 

 

Tilmeldt 20. Jan 11
Indlæg ialt: 343
Fra  ZXNET Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren.Pedersen:

Peter:
Der er forskel på udbydere, men du kan jo altid prøve at maile firmaet og så se om der er liv i den anden ende inden du bestiller og evt. tjekke op på trustpilot.dk om der er mange klager over dem

Giver ikke ret meget for trustpilot, der er udbydere der inde med mange gode anmeldelser, flere af dem kan umuligt have den kundeandel svarende til antallet af "positive anmeldelser". Tag nu webhosting.dk nu du bruger det på banen, de har mig bekendt temmeligt mange kunder men få anmeldelser, hænger ikke sammen med en anden udbyder der ikke har ret mange kunder men markant flere anmeldelser. Tyder på det er venner og bekendte der anmelder og det er jo lidt snyd....

 

 

Det har du jo nok ret i, der er nok nogle som er kreative. Jeg går ikke så meget op i trustpilot, men ville lige nævne dem. Jeg har også bemærket at der er nogle virksomheder som er ret nye men som alligevel har en bunke anmeldelser, det virker lidt mærkeligt, men måske der er en logisk forklaring.

Tilmeldt 20. Jan 11
Indlæg ialt: 343
Fra  ZXNET Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren.Pedersen:

Peter:
Jeg brugte firmaet dengang det hed DanBBS

Nå er du også gammel fidonetter :-) Danbbs eksisterer vist stadig, de har da en hjemmeside.

Ja det var et genialt system, så kunne man skrive en masse mails offline, se terminate pakke skidtet i en lha fil, forbinde med modem (telix eller terminate) til bbs, overføre filen og se den pakke ud.

Nogle dage eller uger senere kom der så svar fra dem man skrev med, var de langt væk så kunne det tage tid da mails blev tosset rundt fra bbs til bbs. De forskellige bbs'ser som fungerede som posthuse og alt afhængig af hvor ofte de forskellige BBS ejere udveklede data.

Det var derfor vigtigt at finde et seriøst BBS som var god til at aflevere data med faste intervaller og ikke kom til at slette ens pakker.

DanBBS var et anerkendt, stabilt og seriøst BBS

Derfor var der mange som blev der da internettet kom frem og erik andersen fik sin første internetforbindelse, det har sikkert været en ISDN forbindelse som han delte med modempuljen, det er kun Erik der ved hvor småt det var, men vi var tilfredse, det var også stabilt modsat cybercity som var ustabilt så fungere DanBBS perfekt og jeg var kunde der i mange år.

Nogle BBS'er kørte fint på feks. en Amiga 500 som feks. kunne multitaske bedre end en PC dengang og derfor var godt til et BBS system, så sysop kunne lave andre ting medens boardet kørte i baggrunden.

Skiftede da jeg selv satte en server op på en 256/256 ADSL

Udover mails så var der en del nyhedsgrupper man kunne deltage i, ligesom her, det var en guldgrube af info man kunne få ad den vej om IT (dengang hed det EDB)

Fidonettet var genialt og princippet var især godt for folk som boede i et land uden internet feks. i de tidligere østlande, så idag kunne man måske bruge samme princip til at kommunikere med folk i andre diktaturer.

Nå der fik du vist sat noget igang her...det blev en lang forklaring. Smile

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. May 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Et tak til jer alle for hjælpen :-)

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik

Nu ved jeg ikke om du allerede har købt, men jeg vil også lige komme med et input (eventuelt til andre der måtte stå i samme situation).

Jeg har indtil for nylig købt og administreret alle mine domæner hos gratisDNS og det har fungeret fint. Jeg blev dog efterhånden træt af deres support (eller mangel på samme). 

Efter en del søgen fandt jeg ud af at UnoEuro er begyndt at tilbyde en gratis DNS service. Det er billigere end gratisDNS (ved registrering og fornyelse af domæner) - og så yder de fremragende support! Derudover tilbyder de flere muligheder ved DNS administrationen, fx 301 redirect direkte igennem DNS kontrolpanelet. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har prøvet webhosting.dk, unoeuro osv. men ville til hver en tid som helt ny indenfor det med hjemmesider vælge; 

MLHosting, Surftown eller Unoeuro Smile

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik

Jeg kan på anbefale One.com, Surftown.com samt Gigahost.dk. Alle 3 udbydere er meget professionelle, yder god support og de har nogle billige, gode løsninger. Jeg har været kunde hos dem alle tre, og jeg har været meget tilfreds.

En ting du skal være meget opmærksom på er, at de forskellige udbydere ikke understøtter det samme. Dvs. der kan være nogle CMS-systemer, programmeringssprog m.m. som ikke understøttes, dvs. de virker ikke på hosten, hvilket er super ærgerligt, hvis hensigten netop var at opsætte et bestemt CMS-system - hvis man sågår også har betalt for et CMS-system.. - Jeg har prøvet det ;-P

The only place where success comes before work is in the dictionary.

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)