Hej Aminoer Vores firma har fået et 'lille' problem med Telia. Sagen er den at vi for ca 14 dage siden blev ringet op af en af Telia´s sælgere, der havde et godt tilbud til os. Han kunne tilbyde fem Business Value abonnementer til 349kr om måneden, og fem Nokia E7 telefoner til 1kr stykket. Da telefonerne var utrolige billige sagde vi ja til tilbuddet, sælgeren gik straks igang med at lave en kontrakt og sendte den til vores mail, vi godkendte kontrakten og troed at alt var i sin skønneste orden. Men dagen efter vi har godkendt kontrakten, bliver vi igen ringet op af Telia, denne gang af en Sales Manager, han forklare os at sælgeren der solgte os telefonerne har begået en kæmpe fejltagelse da han slet ikke kan sælge disse telefoner til så billig en pris, og at vi skulle betale 1600kr pr mobil, hvis vi ikke ville købe dem for 1600kr stykket skulle vi sende pakkerne tilbage til Telia. Men vi henviste til vores kontrakt og sagde at hans fejltagelse ikke var vores skyld og at vi ifølge denne kontrakt har købt mobilerne til 1kr stykket. Sales Manageren ville så ringe tilbage til os med en løsning. Da vi igen bliver ringet op af Sales Manageren har han tre løsninger til os, at vi betaler 1200kr pr mobil og får nedsat abonnements prisen til 299kr, at vi anullere ordren eller at vi betaler 23.000kr for fem Nokia E7 telefoner. Mit spørgsmål er, kan vi fastholde Telia til kontrakten og vil sagen holde i retten? Med venlig hilsen |
Nu er jeg ikke jurist, men jeg vil da mene at en kontrakt er bindende?
At man moralsk måske burde mødes på midten er noget andet...
:) Kim