Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan afvikler man et partnerskab?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Tarm
Tilmeldt 17. Oct 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er

Vi er to  partnere, der er i gang med at drøfte afvikling af samarbejdet. 

Den ene part ønsker at vi hver får 50% af alt - kunder + økonomi.
Den anden part mener ikke at grundlaget kan bære to virksomheder, og foreslår at firmaet sættes offentlig til salg til højestbydende.

Hvad mener du?

Venligst
Flemming 

Har siden 2001 arbejdet professionelt med markedsføring på Internettet og webdesign.

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 147
Fra  Brickmedia Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm ... Hvis det var mig :-) 

Så ville jeg afvikle det med overskudsdeling. Hvis begge ønsker at køre virksomheden videre må man dele alt i 2. Hvis kun den ene part er interesseret i at køre virksomheden videre, må den ene part købe den anden ud. 50% af aktuelt overskud + "værdi" af virksomheden. Herunder fysisk værdi samt lidt sværre del, nemlig den værdi der aldrig kan gøres op. Altså kunder osv ... 

Held og lykke. 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Apr 11
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var ikke en mulighed, at den ene part køber den anden ud? :-) Eller er ingen parter interesseret i det?

Vh,

Tobias Elkjær

Hvem er jeg? Danmarks yngste fuldtidsansatte i Europas største diskoteksnetværk, NOX Network. 

Fra København
Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der ikke er muligt at nå til enighed om at dele virksomheden, så ville jeg vælge at sælge det hele også splitte fortjenesten :)

Fra Tarm
Tilmeldt 17. Oct 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, Tobias. 

Problemet er at vi er i vækst - det er lidt svært at blive enige om fremtidig forventet værdi.

Har siden 2001 arbejdet professionelt med markedsføring på Internettet og webdesign.

Fra Svendborg
Tilmeldt 28. Nov 10
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror det kommer meget an på, om man kan være 100% enige i, at man bidrager lige meget hver..

Altså, så den ene ikke bliver sur over at man ikke liiige synes at den anden arbejder som man har aftalt.

Men det handler om, at kende hinandens stærke sider, og derved udnytte det, til firmaets formål.

Kro i hjertet af Fyn til salg.. Kauslunde Kro med mange muligheder!

www.Kauslunde-kro.dk

Fra Tarm
Tilmeldt 17. Oct 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Hyldgaard:

Hmm ... Hvis det var mig :-) 

Så ville jeg afvikle det med overskudsdeling. Hvis begge ønsker at køre virksomheden videre må man dele alt i 2. Hvis kun den ene part er interesseret i at køre virksomheden videre, må den ene part købe den anden ud. 50% af aktuelt overskud + "værdi" af virksomheden. Herunder fysisk værdi samt lidt sværre del, nemlig den værdi der aldrig kan gøres op. Altså kunder osv ... 

Held og lykke. 

Tak for svar, Morten.

Kunne man forestille sig en løbende afkast i et tidsrum?

Venligst
Flemming 

Har siden 2001 arbejdet professionelt med markedsføring på Internettet og webdesign.

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming,

Jeg fornemmer at det er en mindre virksomhed, og den vil næppe kunne overleve hverken at blive skilt ad eller miste begge sine ledende partnere på en gang. Det kan være overordenligt vanskeligt at sælge noget sådant, medmindre selvfølgelig at der findes åbenlyse købere og virksomheden udmærket kan leve uden sine partnere.

For mig lyder det mest som om, at den ene partner skal købe den anden ud, alternativt at aftale en form for overskudsdeling over en fastsat periode. Det afhænger lidt af virksomhedens værdi og partnernes økonomi.

Det er ikke første gang i verdenshistorien at to medejere har stået i en sådan situation, og jeg vil anbefale at man får fat i en erfaren rotte indenfor advokat og/eller revisorbranchen. De gamle gutter ved en hel del om, hvad der virker og hvad der ikke gør. 

Håber I finder en god løsning.

Venlige hilsener,

Jens

Fra Tarm
Tilmeldt 17. Oct 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, Jens

Vh.
Flemming 

Har siden 2001 arbejdet professionelt med markedsføring på Internettet og webdesign.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)