Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vises sjældent pga. et lavt kvalitetsresultat ??

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 14. Dec 07
Indlæg ialt: 331
Fra  Mødebooking.com Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Vi er igang med en AW kampagne med siden www.salgsmoeder.dk/moedebooking/, på ordet mødebooking får jeg flg. besked fra Google "Vises sjældent pga. et lavt kvalitetsresultat".

Hvad betyder mener google med dette?

På forhånd tak for svar :-)

Mvh

Kristian

Kristian Joergensen
www.moedebooking.com

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian.

Google fortæller dig, at Google (på vegne af Googles brugere) synes, at dine søgeord og annoncetekster ikke er voldsomt relevante ift. det som brugerne er på jagt efter.

Det sker typisk, når du har lavet meget brede annoncegrupper (med mange og meget forskellige søgeord i hver annoncegruppe).

Den væsentlige faktor ift. dit kvalitetsresultat er din historiske klikrate (CTR).

Du kan læse flere detaljer om, hvordan du forbedrer dit kvalitetsresultat i dette indlæg om AdWords kvalitetsresultat. Almindeligvis så er alt under 7 (af 10) lig med en tændt advarselslampe.

Mvh Troels.

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 07
Indlæg ialt: 331
Fra  Mødebooking.com Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej Troels,

Super brugbart link! - Nu kan jeg forstå hvorfor priserne på ordet mødebooking er steget!

En ting jeg dog ikke kan forstå er at annoncegruppen indeholder 3 søgeord som er "mødebooking" "mødebooker" samt "mødebookning". Vi ligger på side 1 i det organiske på ordet mødebooking, hvilket vel må betyde, at landingsiden som vi bruger til AW og ligger på side 1 i det organiske med, har relevans over for ordet "mødebooking"?

Kan du sige hvor man tjekker sin score henne?

DBH

Kristian


Kristian Joergensen
www.moedebooking.com

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian.

Jeg formoder at disse 3 søgeord er helt centrale for jer?

Hvis det er tilfældet, så vil jeg anbefale jer at dedikere en annoncegruppe til hvert ord.

Så kan du bedre målrette annoncetitel, -tekst og display-URL mod det pågældende ord - hvilket løfter klikraten og dermed dit kvalitetsresultat.

Sørg så vidt muligt for at det pågældende indgår i både titel, brødtekst og display-URL.

Du kan ikke nødvendigvis gå ud fra, at en høj placering af din "landing page" i de organiske resultater også er lig med en høj relevansvurdering fra Googles side ift. AdWords.

Jeg kan for øvrigt se, at samtlige dine konkurrenter (i hvert fald dem som har AdWords annoncer på side 1) er AdWords amatører, så det burde bestemt være muligt for dig at udmanøvrere dem , hvis du i modsætning til dine konkurrenter fx. bruger Display-URLen og undersidelinks.

Mvh Troels.

PS. Der er knas med din forside (Firefox).

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 07
Indlæg ialt: 331
Fra  Mødebooking.com Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Troels,

Ja helt korret, - Genialt tusinde tak for hjælpen, kan tydelig se at det hjælper!

P.S jeg ser forsiden normalt her i firefox?

DBH

Kristian Joergensen
www.moedebooking.com

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian.J:
P.S jeg ser forsiden normalt her i firefox?

Sorry - det var mig, som i anden anledning havde sat browserens fontstørrelse op til 18px.

Men nu ved du så, hvorfor din AdWords konverteringsrate for gamle mænd med dårligt syn er så ringe Stick out tongue

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 07
Indlæg ialt: 331
Fra  Mødebooking.com Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Troels,

He he, ja det må man sige, - Du har virkelig lært mig noget effektivt idag, det kommer til at spare os for rigtig mange penge fremover!

Jeg takker og ønsker dig en super dag!

DBH

Kristian Joergensen
www.moedebooking.com

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 07
Indlæg ialt: 331
Fra  Mødebooking.com Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Troels,

Jeg ændrede annoncentexten og nævnte ordet "mødebooking" i hver linje. I 3 dage faldt klikprisen med over 50%, men nu igen af en eller anden årsag, skal vi betale det samme som vi gjorde inden vi rettede annoncetexten.

Har du en ide om hvad dette kan skyldes?

Dbh

Kristian

Kristian Joergensen
www.moedebooking.com

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian.J:
Har du en ide om hvad dette kan skyldes?

Utålmodighed Big Smile

Du har som absolut minimum brug for data fra alle ugens 7 dage, før du kan begynde at konkludere noget som helst.

Der er typisk store udsving henover de forskellige ugedage.

Hvis du har et begrænset antal klik/konverteringer, så bør du vente mindst en måneds tid før du bryder ud i gråd eller jubel over resultatet - og justerer på baggrund af dine tal.

Altså med mindre der er enkelte meget populære søgeord med lav CTR, som allerede fra starten truer med at ødelægge hele din kampagne.

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 07
Indlæg ialt: 331
Fra  Mødebooking.com Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar igen Troels, - Jeg kunne godt tænke mig at komme i dialog med dig ang. optimering af vores kampagner.

Hvilke email kan jeg skrive til dig på?

Kristian Joergensen
www.moedebooking.com

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)