Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

.com eller .dk???

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 26. Mar 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skal til at købe mit domænenavn og er i den anledning kommet til at tænke på om det skal være .com eller .dk.

 

Jeg ved at .com tit afksrækker mange, når det er en webshop. Men hvis jeg vil nå længere end til lille Danmark, er det vel bedst med en .com adresse?

 

Hvad synes i?

Fra Aabenraa
Tilmeldt 10. Feb 07
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ville umiddelbart købe dem begge, det er jo ikke ret mange penge det drejer sig om.

Hairdiva extensions i Aabenraa giver dig flot langt hår, fylde eller reflekser!

Se mere på Facebook eller min hjemmeside www.hairdiva.dk

Tilmeldt 26. Mar 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja hvorfor har jeg dog ikke tænkt på det Det er da en super ide.
Fra Greve
Tilmeldt 7. Apr 07
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Du kan også bare købe et .dk så starte med dansk, derefter få lagt det engelske sprog ind.

 

har aldrig hørt om folk der er blevet afskrækket af .com til en webshop. har derimod set flere .com på dansk sprog kun :)

 

Dennis Pedersen

Dennis Pedersen - - Hjemmeside - www..dk -

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Køb begge. Til danskere virker .dk nok bedst, og vil du sælge til USA får du nok problemer med et .dk domæne.

 

Hvis jeg ville sælge seriøst til fx. Sverige, ville jeg købe et .se domæne til dette. Min mavefornemmelse siger mig at folk bare generelt helst vil handle med landsmænd, og alt hvad der skinner i øjnene om det modsatte er endnu en barriere mod et salg. Hvis du har bare nogenlunde rimelig omsætning til et bestemt land, er de 400 kr et domæne kan koste godt givet ud.

Fra København
Tilmeldt 19. Sep 05
Indlæg ialt: 129
Fra  OrdPress.dk Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Det behøver ikke at koste 400 kr. at købe et domæne. Jeg giver selv 79 kr. for et dansk hos GratisDNS og 9 dollars for internationale hos Godaddy.

Skrev en gang for længe siden en lille artikel om domænekøb: Spar penge og bøvl ved køb af domæner

Mit website om wordpress: https://ordpress.dk

Fra Danmark
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Snup du bare begge to, start evt. med DK og når du er flyvende sø sætter du også COM.
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Susanne

 

Det kommer jo som nævnt meget an på hvad du sælger til hvilken målgruppe. Er det udelukkende hjemmemarkedet vil jeg også klart foretrække et .dk domæne. Og er det ikke ledigt så vælg et andet navn. Jeg har set flere eksempler på at .dk-domænet var optaget så derfor har man valgt et .com eller .net eller værre og herved forærer man jo en masse trafik væk, som man måske oven i købet har betalt for at få.

 

Det kan også give signalforvirring hvis de 2 domæner hver for sig er kendte men for hver sit produkt. Jeg tror at de fleste her kender den økologiske virksomhed: aarstiderne som har domænet aarstiderne.com, da aarstiderne.dk tilhører et større arkitektfirma i Silkeborg. Jeg kunne forestille mig at de kære arkitekter får en masse gratis trafik, om det så er noget de kan bruge til noget er jo en anden sag. Men de får jo samtidig lidt gratis goodwill ud af blive sammenkædet med en så "politisk korrekt" virksomhed. Omvendt kan det jo give bagslag hvis der kommer en sag om fusk med varerne eller at der pludselig står i avisen at aarstiderne er gået konkurs. Der findes sikkert andre eksempler på dette, så det er også en ting man bør have med i sine overvejelser omkring domænevalg.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg foreslår at du køber begge. Du behøver ikke to hjemmesider, men kan få det ene oprettet som et dns hotel. Så ryger trafikken herfra automatisk over på det du har som aktiv hjemmeside.

Jeg synes at dk er god til at signalere at det er dansk  - com god til at signalere international handel.

mange hilsner

Dorte Andersson

www.visualangels.dk   
Grafisk design til internet og tryk

www.visualangels.com  
Illustrationer, plakater og postkort

Tilmeldt 26. Mar 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for alle jeres svar. Jeg har nu fået bekræftet at jeg ikke er den eneste der stejler når jeg ser en .com hjemmeside. Jeg vælger i de fleste tilfælde at lægge mine penge et andet sted.

 

Jeg køber begge to og Lars P. tak for dit udførlige svar. Det gav mig lidt ekstra at tænke over

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)