Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Findes der løn-faktureringsvirksomheder?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :
OK.. Måske ikke så sigende overskrift...

Jeg kunne godt ind imellem bruge nogle løsarbejdere, men problemet er ofte at de folk, jeg kan finde, ikke har eget firma. Derfor skal jeg altså udbetale dem løn.

Uanset hvor nemt eller svært det end måtte være at blive registreret til at udbetale løn og at håndtere dette, så er det ikke noget, jeg vil beskæftige mig med.

Derfor: Findes der et firma, som kan udbetale løn til mine medarbejdere, hvor jeg blot får en faktura? Altså en slags faktura-til-løn-konvertering?

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Peter,

Er det ikke det, som man normalt kalder et vikarbureau?

Tilmeldt 8. Apr 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

 

er det ikke et vikarbureau, du leder efter?

 

Eller skal jeg forstå det således andereldes...fordi du selv finder dem der skal arbejde for dig?

 

For så tror jeg det bliver svært - for ansatte nyder jo en vis beskyttelse, som du så vil pålægge andre at yde - f.eks. løn under barsel, sygdom, opsigelse mv.

 

Men selvom du siger du ikke vil beskæftige dig med aspekterne omkring løn og ansatte, tror jeg desværre det er noget du ender med at skulle forholde dig til.

 

Jeg tror det eneste du finder er lønadministrationsfirmaer - ala DataLøn - som kan hjælpe dig med at håndtere administrationen af dine ansatte.

 

Mvh.

 

Taxviper

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Som taxviper skriver - det er ikke et vikarbureau, idet jeg selv på må og få finder de "ansatte". Og nej. Mine ansatte har ingen rettigheder :-P eller... Det er på projektbasis, så der er hverken løn under sygdom eller barsel. De kommer, arbejder, får deres penge - og går.

Er der andre metoder?

VH
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Lytter lige med da vi står i samme situation. Jeg har dog forgæves forsøgt at lede efter noget lign. men uden held. Så det ser ikke særlig lyst ud, men lad os håbe en amino kender til noget smart.
Tilmeldt 8. Apr 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

 

og det er der jeg tror hele problemet ligger - for ansatte nyder jo altid en sikkerhed, herunder løn under sygdom mv - projektansat eller ej.

 

Tror ikke det du vil er lovligt og tror slet ikke der findes nogen der kan gøre det for dig.

 

Den eneste måde du kan slippe for "problemet" er som du selv har opdaget - ved at samarbejde med andre selvstændige og få en faktura for deres arbejde.

 

- Taxviper

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Da jeg arbejdede for Moment havde vi nogle kunder, for vi løste netop dit problem.

 

De sendte os info på medarbejderen, hans timeløn og antallet af timer og de sørgede for løn og feriepenge til medarbejderen og sendte en faktura til kunden.

 

Nu arbejder jeg der ikke længere, men tror da nok at de stadig kan løse den opgave for jer.

 

Tag evt. fat i Tonny og hils gerne fra mig!

 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Virksomheden, som skal have en person ansat, som de slet ikke kender til, eller selv har hyret, kommer til at stå med en stor risiko, da den ansatte kan kræve løn under barsel, sygdom, mv.

Men jeg ringede i efteråret 2006 til HK, der fortalte, at ansatte i vikarstillinger, generelt er meget dårligt stillet. Arbejdsgiveren kan sagtens komme uden om diverse regler, da der netop ikke er tale om en "fast" ansættelse med et fast garanteret antal timer. Faktisk kunne HK intet gøre (medarbejderens eget udsagn!), hvis en ansat havde dårlige arbejdsvilkår, mangelende løn under sygdom, mv., når bare arbejdsgiveren var registreret som vikarbureau!  Jeg blev meget forbavset over denne udmelding...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)