Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansatte - Kørsel og arbejdstimer...?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Skive
Tilmeldt 6. Jul 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino-folkens.

Jeg overvejer at ansætte en til at aflaste mig, i min rengøringsvirksomhed, deraf er der dukket en del op jeg skal have styr på inden, som jeg håber i kan hjælpe mig med :)

1: hvis personen skal ansættes på 10 timer ugentligt, er det så 10 arbejdstimer? eller skal hendes transporttid fra "min virksomhed" og ud til kunden hvor hun skal gøre rent, regnes med i de 10 timer?

2: er jeg forpligtet til enten at stille bil til rådighed fra min virksomhed og ud til kunden, eller til at betale kørsel for hende? Mener taksten hendes fagforening fortalte om sagde 3,xx kr. pr. km)

På forhånd mange tak :)

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :
1) hvis du stiller krav om at m/k møder på firmaadressen for der efter at køre ud, så tæller det fra m/k starter fra din plads

2) du kan ved ansættelse selv vælge det ene eller andet.

3) er der ikke en brancheforening eller fagforening hvor du har mulighed for at suge de korrekte svar på dine spørgsmål?

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46527
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville også mene du ved ansættelsen kan aftale, at pågældende selv skal tage sig frem til arbejde, så du betaler for de 10 timer og ikke for transport og kørepenge. Det med at komme på arbejde må man jo normalt stå for selv. Det kan så være, at det i dit fald er nyt sted hver gang - og meget langt, så personen ikke vil, men det er jo så en anden sag.

Hvis du vil ha pågældende kommer til dig, er jeg enig i at så må du op med kørepenge - statens takster og betale tiden, men det betaler sig vel knapt for 10 timer. Du er givet ikke forpligtet til at købe en firmabil, men kan ansætte en der selv kan transportere sig - det er alt sammen noget du kan bestemme i aftalen, bare i kan blive enige.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. May 07
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløjsa,

 

Ja der er en del du skal sætte dig ind, det du henviser til i dine spørgsmål er overenskomsten, for rengøringsbranchen er det 3f www.3f.dk kan du find overenskomsten i den står alle regler og retningslinier ved ansættelses af medarbejder.

Men for at besvar dit spørgsmål så;

punkt 1: 10 timer er 10 arbejdstimer, dvs. hun gør rent i de timer, så skal hun have præstations løn i de timer, hvis hun har flere kunder den samme dag skal hun have køretid i mellem kunderne eks.vis hvis hun starter om morgenen på kontoret kører til kun A derefter videre til kun de B derefter videre til kunde C og så på kontoret - Så skal hun have kører tid fra kontoret til A kørertid fra A til B kørertis fra B til C kørertid fra C til kontoret.

Kører hun direkte hjemmefra til kunde A videre til B videre til C og hjem - skal du betale kører tid fra A til B til C - kan du se forkellen ?

Spørgsmål 2: Du er ikke forpligtet til at stille transport til rådighed, det vurdere du, hvis du stiller bil til rådighed skal hun stadig have køretid men ikke km penge, hvis hun selv lægger transport, til rådighed uanset om det er vil, cykel eller gå ben skal du betale km på samme måde som ovenfor nævnt.

Håber det kunne hjælpe, du er velkommen til at spørge yderligere ind, og jeg skal besvare efter bedste evne :-)

Ngage.

 

 

 

Tilmeldt 22. May 07
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Glemte lige at arbejdsgiverfoeningen for små og mindre rengøringsfirmaer hedder www.rsba.dk - god støtte og backup man for der, så hvis du forventer at ansætte flere, så vil jeg anbefale dig at melde dig ind.

 

ngage.

Fra København Ø
Tilmeldt 21. Dec 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Birgitte

For god ordenes skyld skal der bemærkes, at du ikke forpligtet til at følge eller aflønne efter nogen overenskomst. Så længe du ikke har meldt dig ind i en arbejdsgiverforening eller tiltrådt en overenskomst, kan du som klart udgangspunkt selv aftale løn og ansættelsesvilkår med dine medarbejdere.

Med venlig hilsen

Anton Kraev

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)