Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbud på flyers søges

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

tøjmanden-16:
Godt jeg ikke skal handle med dig siger jeg bare. 

 

Det samme siger jeg sandelig også!

Hadnler heldigvis kun med professionelle. Håber ikke selv du synes dine indlæg i denne debat er til gavn for hverken dig eller andre...Men fred være med det.

Vi bør lade tråden være, så trådstarter måske får endny flere kvalificerede bud på en løsning.

(Og tak til Emil - kan se vi deler samme holdning Smile - og med de opgaver jeg har set du har lavet, må jeg da blankt erkende at din mening da absolut vejer tungest hos mig.)

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 147
Fra  Mediabird Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der kan forklare mig, i meget pædagogiske termer, forskellen på papirkvaliteten på de to tilbud? Glat, ru, alm. papir, pap? Spørger da jeg tilfældigvis står i samme situation som trådstarter. Men jeg fatter ikke alle de her gram/m2 med silke og alt muligt andet lir...

Håber der er en eller anden der gider hjælpe en som mig, der er dum som et ru stykke pap :P (lige på det her område vel og mærke)

Mvh. Andreas Søgaard
Ejer af Mediabird - andreassoegaard.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Andreas Søgaard:

Er der nogen der kan forklare mig, i meget pædagogiske termer, forskellen på papirkvaliteten på de to tilbud? Glat, ru, alm. papir, pap? Spørger da jeg tilfældigvis står i samme situation som trådstarter. Men jeg fatter ikke alle de her gram/m2 med silke og alt muligt andet lir...

Håber der er en eller anden der gider hjælpe en som mig, der er dum som et ru stykke pap :P (lige på det her område vel og mærke)

Hej, gr. på papir er betegnelsen på tykkelse af papir. Man beregner gr. pr m2

Almindelig billig kopipapir er f.eks. typisk betegnet 80 gr., så en m2 af dette vil veje 80 gr.

Håber det gav forståelse, ellers spørg løs Smile

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 147
Fra  Mediabird Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:

Hej, gr. på papir er betegnelsen på tykkelse af papir. Man beregner gr. pr m2

Almindelig billig kopipapir er f.eks. typisk betegnet 80 gr., så en m2 af dette vil veje 80 gr.

Håber det gav forståelse, ellers spørg løs Smile

Tak for svaret Brian! Så det her silke-papir med vandlak - giver det den velkendte "glatte" overflade? :)

Mvh. Andreas Søgaard
Ejer af Mediabird - andreassoegaard.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

"silk" betyder ikke silke - typen har sikkert fået navnet fordi det er bestrøget (blankt) og glimter lidt.

Silk er den mest normale papirtype ved trykkerier (og lignene) og er altså ikke finere end så meget andet. Faktisk er det typisk den billigste - omend stadig en god gedin papirtype.

Gram/m2 er tykkelsen på papiret - hvor mange gram der er på en kvadratmeter. Her er helt normal printerpapir typisk 80-100g, flyers og foldere etc. 130-170g og visitkort 250-350g. Dvs. sig at papiret er tykkere og virker af bedre kvalitet. Jeg kan ikke huske hvornår det skifter til "karton" dog..

Vandlak er i realiteten bare en 'afsmitningssikring'. Det er ikke fedt at have hånden fyldt med farve efter at have haft en godt farvetung tryksag i hånden. Det kan undværes, men er tit meget rart at have.

:) Kim

EDIT: hah, der kom du først Brian ;) Ret mig hvis jeg husker forkert.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Søgaard:
Så det her silke-papir med vandlak - giver det den velkendte "glatte" overflade? :)

Ja. Og når du er i 300gr er du faktisk ovre i karton

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Dolleris:
Jeg kan ikke huske hvornår det skifter til "karton" dog

170 gr.

Og godt du fik sat det på plads med silk kontra silke - den havde jeg overset.

Silk er groft sagt et dobbelt eller flerdobbelt bestrøget papir, der bl.a. har til hensigt at billedreflekser minimeres.

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 05:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold da op der kommer gang i festen når man forlader computeren...

Nu er jeg nok lige så uviden som Andreas, men hvis 300 g. er det samme kvalitet som til visitkort er det så ikke meget volsomt - stift - til flyers? og er 170 g. for billig/tyndt? Selvfølgelig skal de være pæne men mener ikke i dette tilfælde de behøver at være på top-top papir men bare top...

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:07
Hvor mange stjerner giver du? :

jacobfrom:

Hold da op der kommer gang i festen når man forlader computeren...

Nu er jeg nok lige så uviden som Andreas, men hvis 300 g. er det samme kvalitet som til visitkort er det så ikke meget volsomt - stift - til flyers? og er 170 g. for billig/tyndt? Selvfølgelig skal de være pæne men mener ikke i dette tilfælde de behøver at være på top-top papir men bare top...

 

Hej Jacob,

det er jo altid en smagssag. Men hvis du blot ønsker standard-flyers synes jeg da du skal kigge på tilbuddet fra Alex Sobocki .

Jeg synes jo personligt 300gr er det mest lækre, og jeg leverer faktisk ikke andet, da jeg synes trykpriserne er blevet så lave, at alle kan være med.

Det afhænger naturligvis også af formålet. Er det f.eks. et diskotek, der mere eller mindre pumber ud med et arrangement hver weekend er der nok ikke den store grund til at ofre mere end nødvendigt.

Eller hvis dine flyers skal bruges bogstavligt, altså "smides ud over mængden" er f.eks. 100-170 gram måske også "godt nok"... 170 gr. som du selv nævner er faktisk også over den generelle papirtykkelse på flyers, normalt ligger det på 120-140 gr,

Men har man et håb om f.eks. længrevarende kundeforhold eller måske ligefrem drømme om, at folk skal gemme din flyer kan det måske være en idé med f.eks. 300gr.

Men som sagt, hvis du blot havde en forestilling om en helt almindelig flyer synes jeg da absolut tilbuddet fra Alex Sobocki er rigtig fint..

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

  Jeg vil også sige at 300gr. tykt papir er lige i overkanten til en A5-flyer.
150 - 200 gr. vil være mere passende.

Det at den pågældende papirtype er Silk er ikke ensbetydende med at det er silkepapir (hvilket i øvrigt er noget rigtig crap at trykke på og super tyndt). Det er selve overfladebehandlingen af papiret. Silk papir hører til i kategorien "bestrøget papir" og det er ensbetydende med at overfladen på papiret er lukket. Det er dog ikke decideret blankt, men omvendt er det heller ikke rugt som et normalt stykke kopipapir. Både i digitaltryk og offsettyk er en bestrøget papiroverflade ensbetydende med at trykket kan laves lidt flottere (de tekniske detaljer vil jeg dog spare dig for).

Silk-papir er "hus-papir" hos de fleste trykkerier, inklusiv MediaMouse, da det i modsætning til en del andre papirtyper uden de større problemer både kan bruges ved digitaltryk og offsettryk, ligesom det også kan efterbehandles med lak og lignende.

Så hvis det bare skal være billigt så vil det typisk være Silk eller glittet papir du støder på, alt efter hvilken trykteknik der benyttes.

/Jesper

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)