Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan betaler man en freelance designer?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. May 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle I kloge folk på Amino!

Jeg står og skal have betaling for noget freelance arbejde. Hvad er bedst? At virksomheden får mit skattekort eller at de betaler mig som erhvervsindtægt? Mht erhvervindtægt så er det noget med, at man skal pille ved selvangivelsen eller hvordan fungerer det? Jeg ønsker fortsat at arbejde for dem i fremtiden så det skal jeg også have i baghovedet!

På forhånd tak!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46484
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bedste og nemmest i virkligheden er at de bare betaler dig som løn via dit bikort.

Hvis de ikke er vilde med det - så kan B-indkomst komme på tale - virksomheden indberetter -  og - vil de ikke det - ja så kan du være nødt til at fakturere dem - op til 50.000 kr per 12 mdr løbende mdr uden moms, ellers fra et selskab du så skal have (CVR) med moms.

Du skal i alle fald bare ændre din forskudsopgørelse så det du tjener er med der, og i årsopgørelsen fra skat , enten opgive det du har tjent hvis du har faktureret og virksomheden ikke har indberettet - eller læne dig tilbage og virksomhedens indberetning vil svare til det du har forskudsndberetttet

vj

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)