Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Yahoo Slurp Inktomisearch spammer mit site

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Bramming
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 47
Fra  DogCity.dk Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Min statistik bliver spammet af hundreder af besøg dagligt fra inktomisearch.

 

Jeg har nu prøvet at ekskludere dem i min OsCommerce shop, ved at lave en robots.txt med følgende indhold:

 

User-Agent: Slurp
Disallow: /

 

Filen ligger i det bib hvor index.php ligger, altså i roden af mit site.

 

Men et minut efter vælter det ind med inktomisearch igen. Er der nogen der ved hvor længe det tager før denne fil tages i brug, eller hvad der skal til for at stoppe inktomisearch ? Den kommer ind med ny ip hver gang og går direkte ind på forskellige varer.

 

 Manner hvor er det irriterende at de ikke kan kode den så den opfører sig ordentligt.

 

/Char;

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Du har i hvert fald gjort det rigtige. Jeg kender ikke andre muligheder end tålmodighed herefter :)
Betaler du for båndbredde?

Problemet har været diskuteret på nogle andre forummer, men jeg mener ikke der kom andre løsninger frem end den du allerede har iværksat. Det er hvis noget med dynamiske url''er, som den bliver forvirret af.

Fra Bramming
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 47
Fra  DogCity.dk Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svaret


 Tålmodighed - hva er det nu lige det er - he he

 

Nej det koster mig ikke noget i båndbredde endnu, meen jeg synes det er noget rod da den optræder i alle mine statistikker. Desuden synes jeg det grænser til noget der ikke er iorden, men de har vel en grund til at de har kodet den som de har


Fra Herning
Tilmeldt 26. Apr 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Charlotte,

Er det en del af osCommerce softwaren, der viser det statistik? Hvis det er tilfældet, findes der så ikke noget til at filtrere det fra? Kender ikke lige softwaren.

Anyway, jeg ville anbefale at lade Slurp komme forbi din butik, da du bliver fjernet fra Yahoos søgemaskine ellers. Bare lige mine 2 cents :)

/Bocker
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er meget dumt at udelukke de store søgemaskiners spidere, for så udelukker du dig selv af deres søgemaskiner. Slurp og Inktomi er begge fra Yahoo.
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)