Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GLS eller anden transportør

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 20. Oct 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tinamaria:

Jeg følger lige med, da jeg selv regner med at skulle sende globalt inden længe.

Samme her- så jeg tillader mig også lige at følge med :)

Mvh

Anders

Fra København
Tilmeldt 3. Nov 11
Indlæg ialt: 30
Fra  2UHOME Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Har et godt råd til jer alle...slå jeres vol sammen under en aftale, så har i pludselig rigtig mange muligheder.
Hvis i gerne vil vide mere bare send en mail.
Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Skriv en mail til mig på michael.andersen@tnt.dk

Så finder vi det rette setup til dig! Big Smile

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil afholde mig fra at skrive grimt om nogen, men blot bemærke, at vi ikke har særligt gode erfaringer med nogen andre end Post Danmark og TNT. Begge firmaer hører ikke til blandt de billigste, men jeg synes så afgjort at de giver mest for pengene. 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 25. Jan 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Andersen:

Tinamaria:

Jeg følger lige med, da jeg selv regner med at skulle sende globalt inden længe.

Samme her- så jeg tillader mig også lige at følge med :)

Mvh

Anders

 

Jeg kan fuldt ud forstå jeres problem... For at give et overblik er her en kort gennemgang

Der er stor forskel på om er privat eller erhverv, og "hvor tæt" på modtager pakken skal leveres. Derudover er der også stor forskel på indland/udland i forhold til levering, og forventning til samme

DK:

Der må kun sendes pakker på op til 30 kg. i DK. Alle andre pakker skal (hvis reglerne følges) håndteres af 2 personer. Skal pakken leveres privat, er den eneste reele spiller Post Danmark, som leverer helt døren. Mange andre firmaer eks. schenker, gls, dpd, dsv vil gerne men reelt giver det i mine erfaringer mange problemer i forhold til setup, hvis kunden ikke er hjemme og pakken ikke må "stilles"....

Alternativt til Post DK, er GLS pakkeshops, som mange har forskellige meninger om - det kræver dog et modul på din shop.

Skal i sende større (over 30 kg.) vil jeg foreslå stykgods/pallegods - eller om muligt 2 pakker.

Udlandet:

her er det gængse grænse indenfor EU max. 50 kg pr. pakke 

Der findes der et hav af udbydere. Her er det vigitgt at i tænker på følgende ting.

Antallet af pakker i sender globalt skal hænge sammen med antallet af udbydere. Mange udbydere har gode priser i nogle områder af verdenen, men er omvendt dyrere andre steder.

Så tænk meget over hvormange forskellige der skal sendes til, men et godt råd er "keep it simple".

Er det udenfor EU? - told, moms osv. skal der være styr på...

Men ups og tnt er gode world wide, hvor i mod det måske er mere simpelt med f.eks. GLS el. DPD indenfor EU. 

Mvh Rune

Tilmeldt 18. Nov 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 

Har du fundet nogen ellers så prøv GTX.nu og spørg efter Carsten Lykke.

Hvor i landet ligger du mere præcist?

God jagt!

 

Mvh

Theis

EMT

Fra Hellerup
Tilmeldt 6. Nov 11
Indlæg ialt: 66
Fra  Fra mus til elefant Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Husk at når man sender med gls skal ens pakke kunne tåle at blive tabt fra en meters højde uden at gå i stykker.
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne godt tænke mig lidt mere information om:

Hvor pakkerne skal pakkerne fra og til?
Hvor mange sendes afsted ad gangen (og derved antal afhentninger)?
Hvor hurtigt skal det være fremme?
Forsikring? - Hvad er værdien af godset?
Højde/bredde-mål på godset?

Hvis du giver svar på ovenstående, så vil der kunne udarbejdes et decideret tilbud til dig hos langt de fleste speditørerer. Jeg har da et relativt stort netværk indenfor branchen, så vil da gerne prøve at guide dig udfra ovenstående. 

Nuvel, i grove træk er mine erfaringer, at du kan opnå en prisfordel, hvis du lægger dig fast fedex, dhl, gls og hvem der ellers bringer ud. Dog er det sjældent, at samme firma er særlig godt i hele verden - Så fordelen ved at finde en speditør ala DSV, SGL, K&N, GTX, Link m.fl. er, at de kan vælge den bedste leverandør til de forskellige destinationer.

Skriv endelig, hvis du har spørgsmål :-) 

@Jens Møller Kristensen > Alt gods der skal transporteres skal være pakket ansvarligt. Om du sender med GLS, DHL, TNT, DPD, Fedex, UPS eller en af de mange andre udbydere, så bliver de handlet på samme måde.

Tilmeldt 29. Dec 10
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal have sendt en pakke der er ca 30cm gange 15 gange 10 ikke helt sikker. den vejer under et kilo og skal distribueres i danmark. Gerne med telefon service eller andet kundeservice.

og mulighed for coupon tilbud.

Tak på forhånd

james

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)