Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du svært ved at komme op om morgenen?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Skive
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 262
Fra  Dynamic-it web & hjemmesider Granitbutikken salg af granit og granitskærver Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hehe Michael, kunne da godt være det var noget man skulle anskaffe sig. Af og til kan det være svært at komme op, hvis man har siddet og arbejde det meste af natten... Eller lige er faldet over Amino, så tiden flyver afsted.
Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Aug 05
Indlæg ialt: 169
Fra  Microsys Skrevet kl. 02:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja det er sandt... Vent... Argh...
Klokken er vist blevet mange. Det minder mig om.
Nogle der har gode fif til at snyde ens krop?

FAIK er der basalt set et stof i hjernen
der gør os konstant sovende. Det bliver så
bekæmpet af hjernen af et "vågn op" stof.

Nogle sunde måde at regulere dette på? :-D

Prøv vores nye produkt TechSEO360.com for Windows og Mac - og se vores teknisk SEO med TechSEO360 video på YouTube

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 07:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Umiddelbart, så er jeg sikker på, at der er en grund til at stofferne bliver udsendt. Så at begynde at omgå dette vil nok være en dårlig løsning

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 12/8/2005 1:59:54 AM Forfatter: ThomasS Nogle sunde måde at regulere dette på? :-D
 
Én af de få lovlige er koffein.
Der findes også et andet stof, som er meget udbredt blandt amerikanske studerende - og naturligvis også amerikanske børn af ambitiøse forældre. Problemet er, at man til syneladende senere er nødt til at indhente den søvn, man har snydt for.
 
mvh Hans
Fra Skive
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 262
Fra  Dynamic-it web & hjemmesider Granitbutikken salg af granit og granitskærver Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja en kop god kaffe skader bestemt ikke. Men det er jo rigtigt at en god nats søvn, gør underværker på kroppen. Så det bliver nemmere at koncenterere sig mm. Batterierne skal jo lades op.

I den forbindelse vil det da være spøjst at have et vækkeur, som man skal fange før det stopper. (Så får man også lidt morgengymnastik)

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Masser av motion og gode vitaminer, så skal i se forskel

Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Ligesom med slankekure er der ingen nemme løsninger hvis du vil regulere dit energimønster/friskhedsniveau, som egentlig er hvad vi snakker om. Ved slankekure handler det om kostomlægning som er et intetsigende ord der egentlig betyder livsstilsomlægning - det er akkurat det samme der skal til hvis du skal have mere energi i dagligdagen.
 
6 måltider om dagen, en smule motion morgen og/eller aften samt en god nats søvn - sidstnævnte kommer ofte naturligt når du har de første to punkter på plads
 
Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Aug 05
Indlæg ialt: 169
Fra  Microsys Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ikke 100% sikker på der er en god grund til
søvnbehov. Jeg tror en del af det kan henføres
til det gav en evolutionær fordel at spare
energi om natten når det var både for
koldt og mørkt (!) til at lave noget.

I dag har vi overflod af både lys og varme.

Men interessant at høre søvnbehov
skal indhentes uanset hvad :-/

Still, jeg har fundet motion 3 gange
ugen mindsker ens søvnbehov (ca. med
det antal timer man bruger på træning).

Prøv vores nye produkt TechSEO360.com for Windows og Mac - og se vores teknisk SEO med TechSEO360 video på YouTube

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 12/8/2005 11:06:00 AM Forfatter: ThomasS

Still, jeg har fundet motion 3 gange ugen mindsker ens søvnbehov (ca. med det antal timer man bruger på træning).
 
..... og en god forretningsmand vil jo ikke beskæftige sig med noget, der ikke giver overskud.
 
Jeg foretrækker det, jeg kalder "nyttig motion". Det er motion, som udover udvikling og bevaring af kroppens funktionalitet også tilfører omgivelserne noget positivt. Det kan f.eks. være havearbejde, gør-det-selv-arbejde eller en rask gåtur med konen, hvor man samtidig får vendt nogle af dagligdagens opgaver.
 
Så hvis dit regnestykke holder, Thomas, så vil jeg foreslå følgende model: 8 timers hårdt slid med f.eks. varieret produktionsarbejde pr. dag eliminerer totalt dit søvnbehov. Derefter har man 16 timer til rådighed til fordeling mellem almindeligt arbejde og familie/fritid.
Det giver overskud - er der nogen, som er frisk på at forsøge det i en uges tid?
Personligt sidder jeg lige over i denne omgang - Jeg vil hellere se håndbold .
 
mvh Hans
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)