Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Freelance arbejde fra udlandet

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 21. Apr 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Anders,

Mange tak for dit input!

Du nævner mødebooking via telefonen, og det er en rigtig god idé - hvis man altså er god til det! Jeg er ikke typen til at sidde med telefonen igennem en hel dag og tale med forskellige mennesker. For mig ville det være bedre, hvis der var noget teknisk, tekstligt eller analyserende arbejde, som jeg kunne varetage.

Jeg har tænkt tanken, om at opstarte et internetbaseret produkt, hvor jeg vedligeholder en hjemmeside, eventuelt igennem min faglige kompetence, men har svært ved at se, hvordan jeg kan tjene penge på dette. Derfor ville jeg gerne tilknyttes en virksomhed i Danmark, som kunne stå for kontakt til kunderne, hvor jeg leverede backend-løsninger i form af den ene eller anden ydelse.

Omkring selve virksomhedsdriften, så kan det godt være, at den metode du nævner, Anders, er den bedste. Jeg har som sagt ikke gjort mig deciderede tanker om dette, da jeg er næsten sikker på, at det ikke bliver dér, jeg finder de største problemer.

Bulgarien tiltaler mig meget, både på grund af klimaet, naturen, befolkningen og landets historie. Derudover har jeg nogle bekendte, som er bulgarere, så det vil være forholdsvist nemt for mig at finde mig til rette og få den sociale side af livet dækket. Yderligere vil jeg kunne bytte min lejlighed i København med en stor moderne villa med alt inklusive. Jeg har igennem de sidste 6 år haft tanken om netop Bulgarien, så det er ikke bare en idé, som er opstået "sådan lige pludselig".

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. May 06
Indlæg ialt: 228
Skrevet kl. 07:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jobsøgeren,

 

Jeg ved PriceRunner i sverige søger IT folk, og giver op til 25.000 i dusør. Hvis du er god til engelsk, og kan det de søger, så kan du helt sikkert få arbejde der. Du skal nok af og til tage til sverige, men det gør vel ikke noget. Ved ikke om de søger freelance, men et fast job var måske også interessant?

 

Mvh

Tranberg

Fang mig hvis du vil have god smag i munden - alt i spiritus og barudstyr hos MixMeister.dk

Tilmeldt 21. Apr 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Tranberg,

Som udgangspunkt så er det ikke et fast job i norden jeg søger. Skulle der være tale om et fast job, så skulle det være i sydeuropa, herunder ligger mine tanker først og fremmest på Bulgarien.

Den optimale løsning var at få kontakt til danske virksomheder, som kunne have behov for en teknisk underleverandør. I den forbindelse kunne det måske være interessant for et internetbureau, hvor jeg leverede lettere programmeringsydelser (evt. PHP + MySQL) til et dansk firma. Jeg er dog ikke uddannet programmør, men har min ingeniørmæssige indgangsvinkel til arbejdet. Netop internetprogrammering er jeg begyndt at interessere mig stærkt for, og det kunne også være nemt at fungere som underleverandør indenfor dette område.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)