Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

cms ? kode fra bunden ?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har besluttet at det er tiden at få strammet design og kode op vedr. www.scanboat.com - ligesom der er en del ekstra features som der skal implementeres.

Spørgsmålet er nu - skal jeg søge efter et cms system eller få kodet fra bunden af?

Nogen der har en mening om hvad jeg skal gå efter ?

Jeg forventer at der bliver lavet en gennemgang af hvad sitet skal kunne som vedkommende så kan arbejde ud fra.

Er der nogen der kender én der er stærk til at stå for den del af opgaven ?

Mvh
Per Krabbe
www.scanboat.com - Masser af brugte både samlet ét sted
www.maxi77.com - hvis du hellere vil leje end eje



Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ville helt klart gå efter en skræddersyet løsning, enten kodet helt fra bunden hvis du har pengene til det, eller vælge at få tilpasset et open source system.

Et CMS vil i dit tilfælde ofte ikke tilstrækkeligt, da du både har større søgefunktioner og en smule "salg".

Angående kravspecifikationen, så vil jeg anbefale dig at du sætter dig ned selv og gennemgår hvilke funktioner du ønsker, glem alt om tekniske fagudtryk og lign, og skriv ned med dine egne ord hvad du gerne vil have, henvis til andre sider der har lignende funktioner. Der får en programmør langt mere ud af end en kravspecifikation hvor kunden har forsøgt at snakke et teknisk sprog men har kludret rundt i alle fagudtrykkene.

Selvom mange programmører er nørder forstår de stadig dansk  

Hvis du kommer med en sådan kravspecifikation til et bureau eller en programmør, er jeg sikker på de er i stand til at omskrive den så begge parter er 100% enige om hvad der skal ske, og husk at få lavet en kontrakt på opgaven så du ikke brænder fingerne.

Hvis du ønsker et tilbud fra os er du naturligvis velkommen til at kontakte os(www.venio.dk), men der er sikkert også mange andre aminoer der vil byde ind på opgaven.
Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Med mindre du har alvorligt mange penge vil jeg nok ikke anbefale dig at få et kodet fra bunden. Der ryger hurtigt mange hundrede udviklingstimer på sådan en omgang. Og taget i betragtning hvor mange velfungerende cms'er der findes vil jeg mene at det er at skyde en "smule" over mål.

Jeg vil mene at vores eget udviklede cms (samt en del andre) sagtens skulle kunne løfte de opgaver som man med rimelighed ville kunne forvente af et sådanne system (måske med enkelte tilrettelser).

Du skal være velkommen til at sende din kravsspecifikation til mig, så skal jeg hurtigst muligt sætte et tilbud sammen. (psj@taketwo.dk)

Ydermere er det så heldigt at det ser ud til at vi har kapacitet til at tage en opgave ind af din størrelse i maj/juni.
Med forbehold for; hvis opgaven er meget mere omfattende end jeg lige regner med så kan vi nok ikke få det til at hænge sammen.

Mvh Peder

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu kan jeg se Peder har givet et svar som modstrider mit.

Det jeg mente med CMS var de mange CMS''er der bliver udbudt på lejebasis og hvor du ofte ikke har særlig stor inflydelse på specialfunktioner.

Hvis Taketwo har udviklet et CMS de tager udgangspunkt i, er det naturligvis også en ganske fornem løsning.
Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror meget hurtigt vi kan blive enige om at lejeløsninger ikke er en god ide hvis man har nogle ikke "helt efter bogen" standard krav.

Men som Martin også nævner så kunne en tilpasset open-source løsning også være et fint alternativ.
Jeg vil dog holde fast i at (jeg mener) et cms bygget fra bunden vil blive uforholdsmæssigt dyrt.

Mvh Peder
Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 21-04-2007 18:11:53 Forfatter: Peder TakeTwo.dk Jeg tror meget hurtigt vi kan blive enige om at lejeløsninger ikke er en god ide hvis man har nogle ikke ''helt efter bogen'' standard krav.

Men som Martin også nævner så kunne en tilpasset open-source løsning også være et fint alternativ.
Jeg vil dog holde fast i at (jeg mener) et cms bygget fra bunden vil blive uforholdsmæssigt dyrt.

Mvh Peder

 

Kunne du prøve at forklare hvad det så er du mener I vil tilbyde ?

 

På forhånd tak

 

Mvh
Per Krabbe
www.scanboat.com - Masser af brugte både samlet ét sted
www.maxi77.com - hvis du hellere vil leje end eje

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Vores CMS er lavet efter en modulbaseret idé, dvs. at vi har mulighed for at lave skræddersyede løsninger som baserer sig på vores grundsystem.
På www.taketwo.dk kan du se hvilke moduler vi allerede har udviklet. Disse kan tilkøbes for faste licenspriser.
Ønskes funktionalitet ud over disse kan vi udvikle dem som en eller flere nye moduler, hvilket vi tager vores normale timetakst for.

Og som Peder skriver så er du meget velkommen til at sende en produktspecifikation, så kan vi strikke et tilbud sammen til dig hurtigst muligt.

Mvh. Rasmus

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 21-04-2007 18:34:16 Forfatter: Rasmus TakeTwo.dk Vores CMS er lavet efter en modulbaseret idé, dvs. at vi har mulighed for at lave skræddersyede løsninger som baserer sig på vores grundsystem.
På www.taketwo.dk kan du se hvilke moduler vi allerede har udviklet. Disse kan tilkøbes for faste licenspriser.
Ønskes funktionalitet ud over disse kan vi udvikle dem som en eller flere nye moduler, hvilket vi tager vores normale timetakst for.

Og som Peder skriver så er du meget velkommen til at sende en produktspecifikation, så kan vi strikke et tilbud sammen til dig hurtigst muligt.


Kræver I at I hoster eller må man flytte systemet til den server man selv ønsker ?


Mvh
Per Krabbe
www.scanboat.com - Masser af brugte både samlet ét sted
www.maxi77.com - hvis du hellere vil leje end eje


 

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Systemet kan ligge hos en host af eget valg. Det eneste der kræves er php 4 eller nyere, samt mySQL 4 eller nyere.

Mvh. Rasmus

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Lige på en sidenote skal det siges at vi har et samarbejde med en hostingvirksomhed, som vi selvfølgeligt vil anbefale.
Men der er som sagt ikke andre krav en de som allerede er nævnt.

Mvh Peder

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)