Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

se lokal hjemmeside via ip-adresse

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Telenor blokerer ikke port 80 indgående. 

Som standard på mamp kører Apache på port 8888. 

Find ud af din computers IP adresse på det lokale netværk

Gå ind i Systemindstillinger -> Netværk, vælg det netkort der er aktivt (grøn prik) i listen til venstre og læs IP adressen i toppen: 

Noter IP adressen. 

Gå ind i din router og lav en port forward af port 8888 til din computers IP adresse, brug denne guide: 

http://www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeservice/bredbaand/kom-godt-i-gang/router/prestige-660hw-d1/aabn_porte_i_din_router/tabs/opsaetning.aspx

Enjoy.

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Så kunne i også vælge at bruge VPN? 

Tag et kig på vpn-byen.dk

Fra Vejle
Tilmeldt 2. May 10
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frands. 
Alt det du har skrevet har jeg gjort :/.
Der var en der sagde man skulle sætte mamp i online mode?
Altså mamp kører og det, men er der noget man skal sætte til før den tillader adgang udenfor localhost eller direkte lokal ip.
8888, 80, 8080 står alle til 10.0.0.2 hvilket er min lokale ip.

- Niclas Schumacher 

Fra Højer
Tilmeldt 23. Feb 11
Indlæg ialt: 156
Fra  WnB Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Niclas Schumacher:

Hej gutter. 
Fedt i giver den gas med hjælpen..
Mhh, jeg prøvede og ringe til telenor, som er dem der er min internet udbyder, og ham jeg fik fat i vidste ikke lige det helt store om at dette var muligt.

Han snakkede om at man kunne få sin privat ip global, så man kan tilgå den, men det kostede 150 kr yderligere per måned, og grunden til at jeg godt ville have det sådan andre kunne se det, var lidt for at få det gratis og jeg ikke skulle side på en server.

Men han vidste ikke rigtigt så meget om det ISP for at lukke det op.
Nu her når jeg prøver at gå ind på min-ip:8080, så bliver jeg redirectet til min router, hvilket er :2033.

Det ville være lidt træls at skulle bruge teamviewer, da vi begge så sidder og ser det samme. Istedet for jeg har mulighed for at rette på siden imens han sidder og finder ting der skal ændres.. (grafikeren går op i detajlerne!)

- Niclas Schumacher 

Hej Niclas

Jeg kører selv mine servere gennem en cisco gateway, og jeg har som dig også kun en IP udtil.

Det du skal gøre, er at følge det Anders' anvisning, hvilken jeg kan bekræft er den helt rigtige fremgangsmetode.


Men nu hvor du har telenor, er der nok ikke så meget at gøre, mente bare at det var muligt at lave globale tjenester på næsten alle ISP'ere i Danmark.

Men som du skriver, at du bliver sendt videre til din router, når du besøger ip:8080, så burde der jo være lukket op :)

Men prøv med port 80, det virker ihvertfald for undertegnede :)

Hav en fortsat god dag.

/Jesper Nissen

Fra Vejle
Tilmeldt 2. May 10
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

På alle andre porte end port 8080 får jeg, at den ikke kan finde siden. 
Og som sagt, 8080, redirecter mig til routeren..  

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan tilgår du din side lokalt? Via http://localhost/ eller noget i stil med http://localhost:8080?

Hvis der står :xxxx så er xxxx dit portnummer, som skal forwardes i routeren.

Når du logger ind på routeren, skal du finde noget der hedder "port forwarding" eller lign., og her skal du angive en ekstern port - her kan du fx bruge 80 - og en intern port (det er xxxx fra tidligere).

Derudover skal du angive en lokal IP - her skriver du fx 10.0.0.2, hvis det er din computers adresse.

Derudover skal du forsikre dig, at du ikke har en firewall, som blokerer porten som serveren lytter på (xxxx igen).

Jeg har aldrig haft problemer med at forwarde port 80, hverken over mobilnetværk (3, OiSTER, TDC) eller hjemmenet (Stofa, TDC/Yousee), men det skal sættes op i routeren før det fungerer. Som regel er det her, den er gal, når det ikke virker. Det, og så en firewall på computeren der blokerer for adgangen.

Fra Højer
Tilmeldt 23. Feb 11
Indlæg ialt: 156
Fra  WnB Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at slå firewall'en fra, det lyder som om det er problemet :)

Fra Vejle
Tilmeldt 2. May 10
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tilgår min localhost ved localhost:8888, Når jeg er inde i NAT på routeren er der ikke både ekstern port og intern. Der er kun 1. 

Firewall er slået fra. 
 

Fra Højer
Tilmeldt 23. Feb 11
Indlæg ialt: 156
Fra  WnB Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Niclas Schumacher:

Jeg tilgår min localhost ved localhost:8888, Når jeg er inde i NAT på routeren er der ikke både ekstern port og intern. Der er kun 1. 

Firewall er slået fra.

I det tilfælde, skal du bare skrive 8888 i det ene felt, det burde være nok :)

Fra Kolding
Tilmeldt 27. Jul 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej er der nogle af jer der har prøvet at få en hostet hjemmeside til at køre sådan den vises på lokal netværk.

Eks til at acceptere betingelser på gæstenetværk

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)