Skal det tolkes som, at du ikke tror på, at der findes sælgere uden for pædagogisk rækkevidde, som ikke forstår et nej? JEG bliver ringet op UOPFORDRET! Det er sælgeren der skal være den gode - og ikke mig, der skal bruge krudt på at forklare sælgeren, at jeg ikke er interesseret. Hvis sælgeren ikke forstår et klokkeklart nej, er sælgeren en klovn. Sikke en indstilling at have - at det er ham der bliver ringet uopfordret op, som skal være i besiddelse af alle de kommunikative gaver, således at han kan håndtere en sælger der tydeligvis intet forstår :-) Som sælger, også telefonsælger, træder man ind i andres hjem og er deres gæst - og forstår man ikke at man ikke er velkommen, så har man et problem. En sælger bør opfører sig i telefonen, som han ville opfører sig som gæst i mit hjem. Med respekt! Og med forståelse! Men du ser verden på en anden måde - det er helt iorden. |
Hej Ronni ...
Nej jeg ser ikke verden på en anden måde ...
Hvis en sælger eller en gæst ikke forstår at vedkommende ikke er velkommen, så mener JEG at det er "husværten" der bør bevare hovedet koldt og få afsluttet tingene (vist gæsten døren) også gerne uden at bruge grimt sprog ....
Resten af din indstilling er jeg såmænd enig i , og prøver selv at efterleve det hvis jeg kontakter/besøger andre uopfordret eller opfordret ....
Claus