Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opgørelse af kørselsafstanden ifm. skattefri kørselsgodtgørelse til medarbejder

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jul 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal udbetale skattefri kørselsgodtgørelse til en medarbejder, men er i tvivl om hvordan afstanden der kan udbetales for defineres. Medarbejderen har arbejdssted på virksomhedens adresse, men er til tider på kundebesøg og møder hos virksomhedens forretningsforbindelser.   

Hvis medarbejderen kører fra sin privatadresse direkte ud til et møde hos en kunde. Skal man så udbetale skattefri kørselsgodtg. for alle de kørte kilometer? Eller kun for det antal kilometer der ligger ud over det antal kilometer medarbejderen har fra sin bopæl til virksomhedens adresse (dvs. det der berettiger til befordringsfradrag)?

 

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er egentligt op til dig, hvad du vælger at honorere.

Skattemæssigt må medarbejderen godt få udbetalt kørselsgodtgørelse for afstanden mellem bopæl og kunde.

Såfremt din medarbejder kører mellem bopæl og samme kundeadresse i 60 dage indenfor 12 mdr, så bortfalder retten til skattefri kørselsgodtgørelse efetr disse 60 dage.

Dette gælder dog kun kørsel mellem disse 2 adresser, og ikke øvrig kørsel.
Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Min kone var ansat ved kommunen som hjemmeplejer og kørte rundt i egen bil, her var reglerne:

At kørte kilometer altid skulle starte og slutte - som en beregning fra kontoradressen,

altså ikke noget med at trække fra eller lign.

men beregn kørselsgodtgørelsen som om din ansatte altid kører fra kontoret og ud til kunden/ eller flere kunder i en "slange"

Kommunen bør da være korrekte på det område, selvom man selvfølgelig ikke kan sige det med 100% sikkerhed.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Kommunen har haft en politik hvor de kun betalte kørepenge mellem kontor og "kunde".

Reglerne er anderledes, og der findes sikkert også andre arbejdspladser der anvender samme politik. Det er dog noget som arbjdsgiver kan afgøre selv.
Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

E. Mortensen:
Kommunen har haft en politik hvor de kun betalte kørepenge mellem kontor og "kunde".

Reglerne er anderledes, og der findes sikkert også andre arbejdspladser der anvender samme politik. Det er dog noget som arbjdsgiver kan afgøre selv.

Du lyder overbevisende - og jeg er ikke ekspert, så jeg giver mig gerne.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)