Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overtrædelse af varemærke - modpart forsøger omgåelse i USA

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 142
Fra  ennovation Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg står overfor et problem som jeg først og fremmest skal have en ide om hvordan jeg står herinde, derefter har vi formetlig brug for en advokat som er knivskarp på IPR.

Vi har fået registreret et varemærke hos Patent og Varemærkestyrelsen. Vi har så fået købt (eksempel) domænet.com men vores modpart i denne sag har så købt domaenet.com. Den skal vi jo self. have fat i. Vi kontaktede registranten og han grinede af os. Derefter har han flyttet domænet ud af Danmark til et selskab i USA, hvorfra det nu er hosted/ejet.

Dette har han efter eget udsagn gjort for at omgå de danske varemærkeregler samt markedsføringsloven. 

Hvordan kan vi "genvinde" vores varemærke, min første indskydelse var at trække ham i fogedretten og få nedlagt et fogedforbud, men nu hvor det er i USA står vi overfør et lille problem. Personen er dog bogsat i Danmark, og domænenavnet henvender sig kun til Danske kunder.

Jeg ser frem til at høre fra jer.

VH
Kasper 

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Har du prøvet at kontakte DK-Hostmaster?
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

hvad har dk-hostmaster at göre med .com domänet? 

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper,

Træls træls træls....

Jeg har selv haft en "lignende sag" om en software/domæne sag for et års tid siden, da jeg var så dum at søge domæne navne på en udenlandsk domæne service... begge blev registreret for næsen af mig....

Det heldige for mig, var at de ikke målrettet vist hvad de ville med navnene og kunne ville "kun" presse prisen, ikke noget voldsomt..... Jeg lod sagen ligge i et år og så var de tilbage i puljen igen....

I dit tilfælde er der jo nok nogen der ved besked om hvad du vil, og havde tænkt sig at udnytte det...

Håber du får det løst på en god måde for dig uden at vide helt hvilken vej i skal gå.

Hang in there..

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

@Kasper: Det er håb endnu. Der er mulighed for at indklage ham for WIPO, som har kompetence til at overdrage .com-domæner, der krænker nationale varemærkerettigheder. Jeg har hjulpet klienter med det et par gange. 

Jeg har brug for mere information for at vurdere resten af dit sagskompleks, herunder spørgsmålet om fogedforbud. Men ud fra hvad du skriver, burde der være muligheder her. Generelt set er det sådan, at virksomheder, der retter sig mod det danske marked, er omfattet af den danske markedsføringslov.

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Fra København
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 142
Fra  ennovation Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke så opmuntrende et svar - vi SKAL have fat i det domæne, og vi har 130 dage til at få fat i det :-)

Hehe...

Men jeg har været på telefonen med Patent & Varemærkestyrelsen, og jeg var faktisk lidt overrasket over hvor lidt hjælp de kunne tilbyde. Så det var skuffende eftersom man har brugt en god pose penge på at få lavet et varemærke, og så derefter er det så nemt at omgå... 

Fra København
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 142
Fra  ennovation Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)