Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holdingselskab ApS til salg

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter - Revisor:
Kan underskuddet ikke bruges eller?

Det er vel præcist det spørgsmål, du bliver stillet i tråden. Kan underskuddet i det selskab du formidler bruges eller bliver det fanget i underskudsbegrænsningsreglerne?

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen Henrik. Jeg mener helt klart, at det kan bruges.

Ellers var der jo ingen grund til at skrive summen på det skattemæssige underskud.

Er således vildt uenig med Tonny.

Hvis jeg tager fejl, vil jeg da gerne rettes, og så er der et par statsaut.revisorer og advokater, der

får problemer.

 

MvH

Peter

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hmmm....

Et holdingselskab uden selvstændig drift er afhængig af sine datterselskaber i vurderingen af, hvorvidt det er et "tomt" selskab og heraf omfattet af underskudsbegrænsningen.

Herudover er der også spørgsmålet om, hvor længe og hvilke tiltag der er i selskabet fremover og igangsat inden en overdragelse.

Jeg synes ellers, at det link til SKAT jeg har vedhæftede tidligere, fortæller meget godt, hvilke forudsætninger, der skal være opfyldt.

Generelt er det min opfattelse, at langt de fleste underskudsselskaber ikke kan sælges med et skatteaktiv og uden reel aktivitet m.v..

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:
amen Henrik. Jeg mener helt klart, at det kan bruges.

Min pointe er blot at dit tilbud med et holdingselskab og et skatteaktiv ikke er særligt oplysende - ikke mindst i forhold til de spørgsmål, som er blevet stillet i tråden med henvisning til Ligningsloven.

Tonny var lidt mere seriøs - end mig der blot drillede - og henviste til de situationer, hvor underskud kan begrænses. Jeg er meget enig med Tonny om hans generelle vurdering af underskudsbegrænsningen og også om værdien af underskudselskaber i dag.

Jeg vil ikke spille klog på det selskab, som du har til salg, men som køber ville jeg sikre mig en bindende forhåndsbesked på at underskuddet kan bevares.

/Henrik

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)