Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hosting control panel thezpanel

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der nogle der har erfaringer med thezpanel som opensource windows control panel?
Er ved at overveje det for en kunde men ville lige høre jer ad om i har haft gode/dårlige erfaringer

http://www.thezpanel.com/

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi har også kigget på det og vil også meget gerne høre om dine erfaringer med kontrol panellet eller andres for den sags skyld :)
Tilmeldt 13. Apr 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

det var et meget lovende projekt, men desværre er udviklerne skredet fra projektet og der ydes idag ingen support.

Selve hjemmesiden er ikke blevet opdateret længe - hvorfor er svært at sige. Men status er jf deres blog at de ikke længere yder support, hvilket jo nok gør systemet utilgængeligt for de fleste.

Men i kan følge med her:
http://blog.thezpanel.com/

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu er det jo heldigvis opensource så kunne man evt samle supporten op på det igen.

Men nu overvejer vi selv at starte et Multi-server kontrol panel system op her snart så det er måske ikke så relevant for os alligevel :)

Tilmeldt 13. Apr 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

ja, det er rigtig nok. Jeg har downloaded hele skidtet, men det er ikke sådan lige til at komme igang med.

Første problem er at det hele er skrevet i PHP stort set uden brug af objekter. Dette gør koden ret rodet at se på og svær at finde rundt i. Det største problem er dog, at der ikke skrevet nogen form for dokumentation. Der er hverken en beskrivelse af filer og funktioner eller noter i koden.

Så hvis du skal igang med det, så skal du læse alt koden igennem og selv skrive noter til det og så er spørgsmålet om man ikke lige så godt selv kunne skrive det fra bunden....

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har rigtig gode erfaringer med HELM (http://www.webhostautomation.com). Jeg benytter en reselleraftale ved et hostingfirma som bruger HELM, og det fungerer virkelig godt. Det er langt fra det flotteste system rent grafisk, men det er nemt at bruge (som bruger - ved ikke som admin...), og der er mange gode funktioner. Og så er der jo også Plesk som jeg har hørt om, men aldrig prøvet.

Thezpanel kender jeg derimod ikke...

mvh Carsten
Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 30-04-2007 07:59:02
Forfatter: Carsten Jacobsen
Jeg har rigtig gode erfaringer med HELM (http://www.webhostautomation.com). Jeg benytter en reselleraftale ved et hostingfirma som bruger HELM, og det fungerer virkelig godt. Det er langt fra det flotteste system rent grafisk, men det er nemt at bruge (som bruger - ved ikke som admin...), og der er mange gode funktioner. Og så er der jo også Plesk som jeg har hørt om, men aldrig prøvet.

Thezpanel kender jeg derimod ikke...

mvh Carsten


Hej Carsten

Yep.. HELM er også det vi bruger på vores hosting løsninger og jeg er yderst tilfreds. Men min kunde vil helst have noget der er gratis på hans server, derfor spurgte jeg dengang angående thezpanel. Men helt klart til vores egne hosting løsninger bliver der kun brugt Helm.

Jeg tror at jeg nok lige forklarer ham at systemet ikke vedligeholdes mere for thezpanel.


Tilmeldt 13. Apr 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan eventuelt også tilbyde kunden en gratis løsning, ved at vælge Linux i stedet. Her kan jeg varmt anbefale www.vhcs.net, som så vidt jeg kan se kan det samme som HELM og lidt til

Det at fravælge Windows og i stedet vælge Linux er jo også som regel det man gør hvis man gerne vil have open-source løsninger

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 30-04-2007 09:49:21
Forfatter: Lasse Toft Kjelstrup
Du kan eventuelt også tilbyde kunden en gratis løsning, ved at vælge Linux i stedet. Her kan jeg varmt anbefale www.vhcs.net, som så vidt jeg kan se kan det samme som HELM og lidt til

Det at fravælge Windows og i stedet vælge Linux er jo også som regel det man gør hvis man gerne vil have open-source løsninger


Hejsa
Kunden kører allerede nogle servere hos os med Linux og ISPconfig (også open source) og det kører udmærket, men han har bruge for en windows løsning fordi Frontpage extensions som 300-400 af hans kunder bruger, ikke bliver supporteret/udviklet/videreført til linux.

Eller gør det?

Mvh

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Har du haft kigget lidt på PLESK? Det er for mig set den bedste løsning, og kan erhverves for acceptable beløb.

/Michael
Side 1 ud af 2 (13 indlæg)