Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan definerer I succes?

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Thomas,

Thomas Rosenstand:
Ridser i min Mercedes? Uha - der bliver jeg lige så forbandet som alle andre. Men jeg ligger ikke søvnløs over det ;-)

Sidst jeg var i Californien bemærkede jeg godt at der kørte mange i Mercedes, men forsod det aldrig. Bilernes eget land med rigtige biler og så køres der i en tysker - Hmm? 

Så er succes måske også at kunne vise at man kan følge moden (markedsføringsfolkenes manipulering med folk) så selv i USA køre de i Mercedes ?

Vel en skøn vogn jo da men men ....... Der er synes jeg mange skønne amerikanervogne også - men moden det er moden der styre os !

mvh

john sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

På nogle områder har jeg succes, på andre har jeg ikke. Jeg definerer succes udfra mine værdier og I udfra Jeres. 
Penge og biler er ikke faktorer jeg afvejer succes på, men derfor kan det sagtens være betegnelsen for andre.... bare ikke mig.

Så for mig er det individuelt... heldigvis.

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med dig :-)

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

john sommer:

Hej Thomas,

Thomas Rosenstand:
Ridser i min Mercedes? Uha - der bliver jeg lige så forbandet som alle andre. Men jeg ligger ikke søvnløs over det ;-)

Sidst jeg var i Californien bemærkede jeg godt at der kørte mange i Mercedes, men forsod det aldrig. Bilernes eget land med rigtige biler og så køres der i en tysker - Hmm? 

Så er succes måske også at kunne vise at man kan følge moden (markedsføringsfolkenes manipulering med folk) så selv i USA køre de i Mercedes ?

Vel en skøn vogn jo da men men ....... Der er synes jeg mange skønne amerikanervogne også - men moden det er moden der styre os !

mvh

john sommer

Der er jeg nok nødt til at rette dig, John. For det første er Mercedes ikke (og har aldrig været) en modebil, og for det andet kører jeg Mercedes, fordi de har den cabriolet, jeg gerne vil have. I øvrigt var min Lincoln MKX da temmelig amerikansk ;-) Og mode er nok det sidste, nogen kan hæfte på mig (jeg går i forrige års tøjmodeller for eksempel).

Jeg elsker amerikanske biler, men det forhindrer mig ikke i at se, at de er en 5-7 år bagefter de bedste europæiske, når det gælder finish etc. Og det er ikke mode - det er bare nydelsen ved godt håndværk.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

john sommer:

Definitionen er din egen - men vi er meget påvirket af de andres definition på succes.

Det synes jeg er rigtigt.

Jeg er enig med mange andre i, at penge ikke (nødvendigvis) medfører følelsen af succes.

Succes handler for mig om noget med forventninger. Og vi skeler til, hvad og hvordan andre har det, så John har helt ret. Nogle i tråden her siger, at  succes handler om at nå sine mål. Sådan har jeg det også, men hvis man først når sine mål, når man er 85 og er på vej "ud", så er det jo stort set ligegyldigt med succes på så sent et tidspunkt. Succes handler måske snarere om følelsen af at være på vej til at nå det, man ønsker, uanset om det er penge, anseelse og indflydelse, hus, kone og børn eller de tre B-er (biler, bajere og babes). Følelsen af at hvile i sig selv og være tilfreds med, hvem man er og hvad man kan, er heller ikke ilde.

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1293
Fra  Conseo Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Kriteriet for succes er individuelt.

For nogen er det penge, for andre er det frihed, og for nogen begge dele eller noget helt tredje.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Volvo og Merseren har været oprekalmeret en del over there og det har længe været en trend efter det japanske bilindtog. Men nok om dette det er ok at EU kan matche dette marked og så i bilernes eget land det er da godt gået!

Thomas Rosenstand:
Mercedes ikke (og har aldrig været) en modebil,


Men noget andet er vel så også at disse noget tungere biler er på vej ud - det er ikke et energi/CO2 venligt signal og trenden er da også mindre biler kan man se rundt omkring!

Nok om det dejligt vi i EU kan sælge biler til USA!    Yes

mvh

john sommer

 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej poul,

Poul Madsen:
følelsen af at være på vej til at nå det, man ønsker


Det er jeg meget enig i - at være på vej til noget er ofte mere spændende og motiverende end at nå derhen - man oplever det hver gang man forsøger sig med et nyt projekt et nyt studie eller andet nyt man får sat igang

Vi ser da også at straks målet er indfriet et nyt sættes - det at være på vej er det der rykker!

mvh

john sommer

  

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

john sommer:
Volvo og Merseren har været oprekalmeret en del over there og det har længe været en trend efter det japanske bilindtog. Men nok om dette det er ok at EU kan matche dette marked og så i bilernes eget land det er da godt gået!

Ja hvad ved jeg - jeg bor her bare :-)

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Alei:

Når succes defineres med størrelsen af ens bankkonto, så ser jeg ofte, at de rigeste ikke nødvendigvis er de lykkeligste. Og hvad har lykke med succes at gøre? Er succes = lykke? Hvis succes og lykke er et samme; kan lykke så ikke fås på mange andre måder end bare penge?

Man ser stadig, at mange mennesker har det godt på trods af en dårlig økonomi. De er lykkelige på trods af, at de lever i et for lille et hus, kører i en gammel bil og har et hårdt job.

Alt dette fik mig til at reflektere mere på succes og mine livsmål - jeg har lagt mærke til, at jeg SAGTENS kan være superglad uden at have mange penge. Tilfører man penge til ligningen, får man endda nogle gange (eller måske meget ofte) bekymringer!!

Det fører så til næste punkt: Hvis penge ikke er lig med succes og lykke - hvordan skal jeg så bruge min iværksætter-mig? Og skal jeg overhovedet bruge det for at starte noget op? Eller skal jeg gøre noget andet for mig og andres skyld, hvor jeg ikke tjener så mange penge men til gengæld gør en FORSKEL som måske gør mig lykkelig?

Dette fører så til sidste punkt; prioritering; jeg ønsker det gode i verden! Her er mit allerstørste dilemma. Jeg vil meget gerne gøre verden til et bedre sted ved at stoppe hungersnøden og sulten i eksempelvis Afrika. Måske når jeg det ikke i løbet af mit liv, men jeg vil gerne på mit dødsleje vide at jeg gjorde alt det, som jeg nu kunne for at stoppe krig og hungersnød.

Og har det ikke en højere prioritet end, at jeg åbner en lille webshop?



Jeg har en masse input til det, men har for meget andet at tænke på pt. Måske lidt senere.

Hovedpointen er dog:

Anthony Robbins - med programmet "Ultimate Edge" (anthonyrobbins.com. Han har en masse bud på hvordan du finder dine succeskriterier og hvordan du finder ud af med dig selv hvad der gør dig lykkelig og hvad der driver dig. Han er manden med overblikket og som forstår alle mennesketyper. Og han beskæftiger sig netop med at både have et mål om økonomisk succes, men at det kun er en succes hvis de andre vigtige behov bliver opfyldt løbende.

En af de ting jeg blandt andet kan lide ved ham: Ingen pisk eller spark. "I'm the WHY guy!". Du finder ud af HVORFOR du har det sådan og sådan og HVORFOR du har dine mål. Det er ting der holder ved uanset om du er oppe eller nede. Disciplin holder kun med en pisk andetstedsfra. Dine behov bliver ved og ved hver dag. Og det er dem, der er mest holdbare at arbejde med.

Hvis du ikke har nogen anelse om hvad han er for en kan jeg anbefale at se eksempelvis den her om en gut, der kun tænker på at begå selvmord:

http://www.robbinsmadanestraining.com/jimview.html

Anthony Robbins hjælper til at forstå en selv og ens egne behov. Det er det der holder. Det har også hjulpet mig til bedre at forstå mine omgivelser. 

Nu stopper jeg for i dag, men du kan downloade en gratis "Ultimate Edge Session" her http://training.tonyrobbins.com/. Der kan du selv afgøre om det er noget for dig.

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)