Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Springet på TV2 - Nemo/Whizzo

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror at det er på tide at starte en ny tråd til Springet

Selvom brancherne lå langt fra min egen, synes jeg alligevel at det var interessant at se ugens afsnit af Springet. Men jeg sidder stadig og tænker, at Whizzo må have brugt store summer penge på deres projekt. Selv muffin-prøverne blev båret i kasser med Whizzo påtrykt. De har godt nok brugt mange penge på diverse materialer, kokke, reklamegenstande etc.
 
Til min store rædsel hørte jeg at man næste gang kan SMS-stemme på hvem der skal vinde
 
Hvorfor fanden er det ikke de professionelle iværksættere (Thorborg, Larsen etc.) der suverænt kan bestemme hvem der skal vinde? Skal hr. og fru Jensen tage stilling til hvem der er den bedste iværksætter, så går det jo bare som Huset og andre lign. programmer. De populæreste (og ikke de dygtigste) vinder. Det holder ikke en meter!
 
mvh Carsten
Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig, Carsten.

Jeg sad også og fulgte med i Springet omkring Nemo og Whizzo. De havde godtnok hver deres måde at løbe deres virksomheder i gang på.
 
Hvad angår Whizzo, så beundrede jeg at deres materiale var så gennemført, men det virkede som om de fokuserede på de store linier i det hele og helt så bort fra, om forbrugerne overhovedet kunne lide deres koncept? Det er meget fint med et flot logo, men hvad hjælper det hvis man ikke kan sælge produktet?
 
Til sidst gik der lidt meget muffin-smagning i det hele og som Michael Spangsberg kommenterede på et tidspunkt, så skal man tænke på hvordan man behandler sine leverandører. Hvis jeg var bageriet i Hobro, havde jeg sagt fra noget før - også inden 12. muffin-leverance til Whizzo.
 
Da Nemo var på besøg på Søllerød Kro og fik fornemme ord med på vejen, kunne jeg ikke lade være med at tænke "godt gået, Nemo"! Det er dog vigtigt at have tid og overskud til at produktudvikle, men det kan være svært i en travl hverdag - det ved jeg selv.
 
SMS-afstemningen er jeg bestemt heller ikke vild med. Der er stor risiko for at der går ren "Se & Hør" i det og årets iværksætter måske bliver valgt efter hvem der så bedst ud eller havde det sødeste smil.
Lad dog Lars Larsen, vores egen Thorborg og de andre have en debat om alle udsendelserne - det er da meget mere værd, også for dem der påtænker at kaste sig ud som iværksætter.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er mit indlæg kopieret over fra den tidligere tråd om Springet:

 

  og endnu en gang har der været et afsnit af Springet, som tilsyneladdende falder uden for de fleste amino-brugeres interesseområde .

  Jeg så selv afsnittet og begyndte faktisk at kede mig en hel del allerede efter 20 minutter. I bund og grund så syntes jeg da at det var dejligt at se at Nemo han var villig til at ofre sig så meget, at han ligefrem sov på arbejdspladsen. Men til gengæld så virkede det også som om at han lagde sin energi i de forkerte ting - han lagde den i de ting som andre sagtens kunne gøre for ham.
 
  Dem fra Whizzo vidste meget tydeligt hvilke knapper de skulle trykke på i deres netværk for at komme ind de rigtige steder - men for pokker hvor var hun dog detaljefreak. Jeg var helt bekymret for om de nåede at lukke og slukke igen inden hun var blevet færdig med at smage på muffins.... Det virkede som om de havde foden godt inden for og de fik nogle gode kontrakter i hus - men jeg vil personligt stille spørgsmål ved hvor længe sådan noget "koncept-fodder" det kan holde. Men hvorfor ikke? McD og Sunset kører for fuld skrue.
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk      jesper snabelA mediamouse.dk
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

"og endnu en gang har der været et afsnit af Springet, som tilsyneladdende falder uden for de fleste amino-brugeres interesseområde ."

Nåh-nåh Jesper - det har ganske vist slået mig at langt de fleste Amino''er tilhører en kategori indenfor "skrivebordsslagsen" (mig selv inklusive).  Synes nu det er meget interessant med nogle som springer ud i det, og producerer "fysiske" produkter. Om det så er et smedeværksted eller mad entusiaster. Faktisk er jeg overbevist om at mange af disse mennesker sætter mere på spil økonomisk, end mange skrivebordskarle som blot køber et bord og en pc.
 
Måske det er medvirkende til at de ikke deltager på Amino. Der er ikke plads til det. Der skal kæmpes i det daglige.
 
Stor respekt for dem !
 
Mvh/Claus
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har ikke selv set nogle af programmerne, men en ret indlysende kommentar vedrørende SMS afstemningen er selvfølgelig: TV2 udnytter jo bare muligheden for at tjene lidt penge. Programmet er velsagtens lavet for seernes skyld, ikke os iværksættere - så det er seerne der skal føle de har noget at have sagt. At de fleste så ikke er klædt på til at gøre det, er en anden sag..

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

  Da vi i sin tid startede med at diskutere "Springet" på TV2 - inden det første afsnit havde været i æteren - Der mindes jeg, at jeg netop skrev at jeg var ret nervøs for at det netop blot ville bliver et underholdning/koncept-program (ligesom Huset, Hvem-skal-være-Riskjær m.fl.) der udelukkende er til for at underholde hr. og fru Jensen, som aldrig selv ville kunne finde på at kaste sig ud i at være selvstændig.

  Og sørme om jeg ikke fik ret... Jeg må indrømme at jeg faktisk tror det var dér, hvor jeg fandt ud af at seerne skulle SMS-stemme om hvem der skulle vinde, at jeg mistede interessen for programmet. Ud fra hvad skal hr. og fru Jensen kunne vurdere om hvem der bør vinde? "Ja, jeg syntes nu ham Nemo han ser så sød ud - han minder mig om min søn... - Hvis det var min datter så havde jeg krævet hendes skolepenge igen..."
 
  Det er jo ikke Iværksætter-Prisen - det er "Seerne har ikke stemt mig hjem"-prisen. Det er jo det samme om det er Robinson, BigBrother eller Springet - forskellen er blot at der ikke er offentlige udvælgelsesrunder undervejs.
 
  Hvorfor f..... kan man ikke blot lave et seriøst program, hvor seriøse professionelle mennesker vurderer hvem der bør vinde? Og hvorfor skal der overhovedet være en vinder? Hvorfor kan det ikke blot være et program, hvor vi så bagefter hver især kan sidde og tænke "Jeg vil aldrig være iværksætter.... Jeg skal klart være Dario og have en Mercedes!.... Hmmm, måske skulle jeg prøve at realisere min drøm/idé.... Købe billeder af mine børn i vuggestuen? Lam idé....".
 
Det næste bliver vel Reality-Koncept-TV-programmer med indbyggede kampanger: Stop rygning, Aids, alkohol, kørsel.  Så tænder DeMib da helt af.....
 
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk     jesper snabelA mediamouse.dk
 
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 12/9/2005 8:56:05 AM Forfatter: fey.dk  
Programmet er velsagtens lavet for seernes skyld, ikke os iværksættere - så det er seerne der skal føle de har noget at have sagt. At de fleste så ikke er klædt på til at gøre det, er en anden sag..
 
 
Såvidt jeg husker er den årlige kåring af Årets Iværksætter afløst af TV-programmet Springet, så hvis programmet kun har til formål at underholde TV-seere, ville kåringen nok have fortsat som den var.
 
Jeg synes derfor at det er vigtigt, at den iværksætter som vinder også har gjort sig fortjent til det.
 
mvh Carsten
 
 
 
 
Fra 9240 Nibe
Tilmeldt 22. Sep 05
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har istedet en kommentar på mentoren.

Jeg syntes Hr. Spangsberg gav et godt indtryk. "Glem de flotte planner og hør manden på gaden", "Lad andre lave det trivielle arbejde så du kan fokusere på produktudvikling", der var mange.
Min ros til Larsen, Thorborg og Spangsberg som jeg syntes var nogle af de mest klare i spyttet.
 
Det hjælper også at jeg er fuldstændig enig i Hr. Spangsberg''s holdninger.
1: Hav overskud til at produktudvikle: Præcis samme situation jeg havde i mit gamle firma, og som jeg fra dag 1. i mit nye firma har fokus på!
2: Glem de store planer 5-10 år ud i fremtiden og spørg manden på gaden. Jeg havde sprunget direkte ud på strøget og spurgt menigmand. Det er muligt det ikke er "kvalitetspanel" som damen sagde, men det er i sidste ende slutbrugeren og dem hun skal sælge til.
3: Bestyrelse - endnu en af de vigtige pointer. Det er uvurderlig at kunne smide nogle ting ind på bordet hos en flot kompetente mennesker. Mange ting ville være sket anderledes hos Whizzo hvis de havde haft en bestyrelse.
 
Jeg syntes Whizzo havde et gennemført salgsmaterialle, men det kan falde fuldstændig til jorden hvis slutbrugeren ikke kan lide deres produkt ! Hvis den alm. borger gerne vil have citron-måne så lad den da endelig smage lidt af citronmåne.
Jeg tror ikke de har en føling med hvad køberen vil have - og så kan du lave nok så mange planer for Whizzo campingvogne osv......
 
Nemo fik en fantastik udtalelse fra restaurenten. Den ville jeg have forfulgt. Chefen sagde direkte at han måtte citere ham for at det var et kanon produkt..... Hr. Thorborg var kørt direkte til pressen for at få den igennem !
 
Blot mine kommentare
 - René R. Nygaard
   Server overvågning, diagnosticering og optimering. Vi har nedbragt svartiderne fra >5sek til 0,3 - skal vi gøre det hos dig ?
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

 
Programmet sendes kl 20:35 og selvfølgelig er det et underholdningsprogram. Programmet´s målgruppe er jo ikke andre iværksættere men hr og fru Danmark.
 
Jeg kan sagtens følge Jer i betragtningerne omkring en sms konkurrence det holder ikke! Men det er lidt "blåøjet" at tro, at et program der sendes på tv2 kl 20:35 ikke har til henseende at underholde HELE Danmark.
 
Desværre er det jo så bare sådan at vi ELSKER at sms til disse programmer
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Sagt på en anden måde:

 
Seertallet betyder mere end konceptet!
 
 
Desværre for os!
Side 1 ud af 2 (20 indlæg)