Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Springet på TV2 - Nemo/Whizzo

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, men jeg synes stadig at Springet er det bedste jeg har set på dansk TV til dato.

 
mvh Carsten
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

  Personligt syntes jeg at "Min vej til succes" er bedre. Det giver et bedre indblik i hvordan de forskellige virksomhedsejere''s lige så forskellige verdener ser ud.

 
/Jesper
www.MediaMouse.dk     jesper snabelA mediamouse.dk
Fra Bryrup
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende og lærerig underholdning.

Alt ialt er "Springet" vel ren og skær underholdning og for mange tilmed lærerigt, fordi vi kan nikke genkendende til tingene og ikke mindst problemerne.
Nemo var en tiltalende og ivrig iværksætter - "det er vel ingen som kan alt fra dag 1" - man lærer hele livet.
Whizzo kan ikke klare sig med et fancy smart logo og navn og ikke mindst en kvinde, som efter min mening bare var lidt for meget.
Detaljerne skal naturligvis være på plads og det er nok også klippet sammen, så det skal virke med konditoren og den langvarige proces.
Vi kan alle lære og suge til os, det skal ikke kun være negativt kritik.
 
De bedste hilsner
 

Peter
Danmarkshop.com

Fra Ringsted
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes faktisk det var synd at Nemo ikke vandt.

Kan godt være han lavede nogle fejl, men han viste da at han var parat til at ofre sig for sin forretning.
Desuden solgte han jo allerede pænt, whizzo kan jeg ikke se er nogle steder.
 
På deres hjemmeside står der intet om det, så mon den store ordre ikke kunne leveres ?
 
At der nu går SMS i den det kan vi jo først se om er skidt til finalen.
Måske det kun vægter lidt så det er eksperterne der har mest at sige.
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan man købe Whizzo''s produkter nogen steder ?

Er der nogen der har prøvet - for godt ser det da ud...
 
- på papiret!
 
Mvh/Claus
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov - ser nu at Whizzo er købt af Easy Food.

Var nogen klar over det ?
 
Mvh/Claus
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

"Whizzo er kun to år gammelt (og kendt fra TV2’s program ”Springet”), og er netop solgt for et millionbeløb til  Easyfood."

Står der i iværksætterens nyhedsmail i dag. De citerer børsen fra d. 9. december.
 
mvh Hans
Fra København
Tilmeldt 29. Oct 05
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg gad godt at ha udviklet konceptet Whizzo,
de var også et par tunge folk, der kender detail/fastfood branchen hun var jo fra 7-11.

Og jo der gik for meget bagerjomfru i sagen, men hvem kunne ikke fornemme kvaliteten, det kunne ikke andet end smage og blive godt.

Jeg syntes at Nemo blev et børne-bonbon-navn, specielt med det håbløse logo.
Hvis jeg skulle give mit besyv, skulle det lanceres som exclusiv delikatesse som også skulle afspejles i logoet.

Jeg syntes det var dårlig rådgivning Nemo fik lige på dette punkt.

Gode hilsner Ida Dyhr · Gesheft

Tilmeldt 14. Nov 05
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

I forlængelse af denne tråd om iværksætterprogrammer på TV, så kan jeg klart anbefale "Dragons'' Den" på BBC Two (ja, ved godt at det kun er få som kan se det). Jeg kan desværre heller ikke selv se det, men har på rejser for nylig set det på hotelværelset om aftenen.
 
Programmet handler om "real life" iværksættere som har en (mere eller mindre) genial idé/koncept men som mangler kapital. De får foretræde foran et panel af professionelle investors som selv tidligere er startet som kælder-iværksætter á la Lars Larsen, Thorborg og lignende halvguder. De får et par minutter til at lave et salgspitch på deres idé, hvorefter investorerne stiller skarpe, kritiske spørgsmål. Såfremt investorerne er interesseret, så er det muligt at bytter iskolde kontanter for en procentdel af virksomheden. Investoren må max smide GBP 100.000 ind i kampen, og handlen skal afsluttes på stedet, hvilket altså betyder at iværksætteren ikke har mulighed for at rådføre sig med andre.
 
Alt i alt et spændende program, hvor man kan se hvorledes et salgspitch skal skrues sammen, og hvor man kan høre hvilke spørgsmål/svar som er vigtig for investor for at de er interesseret i at gå ind i projektet.
 
 
Søren
Tilmeldt 6. Dec 05
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
 
Mht. til SMS-afstemning, er det en fin måde at få klarlagt hvorledes produktet falder i forbrugernes smag. Det er en form for forbrugeranalyse konsulentvirksomhederne normalt tager sig godt betalt for! - og den får deltagerne helt gratis, det er jo i sidste ende, dem der SMSér der skal købe det i programmet omhandlende produkt.
 
Ulempen er, efter min mening, hvis den SMSénde folkeskare, udelukkende basere deres stemme på eks. "hende med de største kasser" eller "ham den smarte, og rapkæftede" - og derimod ikke udvælger deres stemme efter hvilket indhold deltagernes produkt er i besiddelse af.
 
Meeen hva.....det er jo kun fjernsyn 
 
Mvh.  
Side 2 ud af 2 (20 indlæg)