Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af webshop af 2 personer - godt eller skidt?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Som nævnt tidligere så skal I arbejde rigtigt hårdt, hvis I ikke i forvejen har erfaring med online markedsføring/salg. Forvent at der åbner sig en helt ny verden af AdWords, SEO, Google Analytics, email marketing, Facebook marketing etc. I skal ikke nødvendigvis være hårde til det hele, men tingene har det med at hænge sammen - så der er mange nye begreber, man skal sætte sig ind i.

Det er ikke for at ta' modet fra jer, men hvis I intet ved om det, så risikerer I at være endnu en af mange børnetøjs-webshops og ingen vil finde jer (udover jeres veninders veninder - men tro mig, de er ikke synderligt loyale).

Bedste hilsner

Morten

Fra Århus
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er super fint med alt det her feedback og erfaringer - kom endelig med mere. Vi har 7-8 mdr til at sætte os rigtig godt ind i alt. Findes der mon nogle gode guides til nybegyndere? Altså, hvad man skal sætte sig ind i fra A-Z?

Og hvis du kender andre rigtig gode guides, så send endelig links. Også hvis der er kurser, bøger eller lignende.

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Som de andre også skriver, er der rigtig meget arbejde i at starte en webshop. Har I slet ingen erfaring med opstart eller drift af en webshop, er der lang vej til succes, især inde for den branche du omtaler. Enhver kan købe en færdig pakkeløsning og smide nogle produkter ind i shoppen, men så er man blot én ud af tusinde med samme setup.

Der skal noget unikt til, og det tager tid og koster mange penge at bygge op. Et godt råd vil være evt. at have et deltidsjob ved siden af, indtil webshoppen begynder at give et fornuftigt overskud. Man skal jo stadig kunne betale husleje og sætte mad på bordet det første stykke tid, og det er svært at spå om hvornår webshoppen faktisk begynder at tjene penge.

Ud over at kunne drifte en webshop med alt det praktiske, skal der også søgemaskineoptimering og markedføring til. Det er heller ikke noget man lærer på én dag, men man kan med fordel læse på emnet inden start. Der er lavet en del gode bøger om opstart, og det at have en webshop, bl.a. E-pusher af Martin Thorborg.  

God vind med projektet.

Fra Randers
Tilmeldt 25. Jan 09
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person
Du skal komme billigt igang, få et billigt site, evt. gratis koncept. Hvis du er interesseret kan du skrive til mig, har mulighed for billig hosting, samt sparring.

Jeg har et par kunder, mit koncept er stor frihed til kunderne så har faktisk ingen begrænsinger.

du er velkommen til at skrive enten en pb eller på min mail nikolaj@nstrade.dk
nikolaj[snabela]nstrade.dk

mvh. nikolaj
forsat god dag
Fra Århus
Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 330
Fra  Sexytoy.dk Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Morten nævnte så kommer man da et stykke for 30-40 kg Jeg tror også godt at i vil kunne starte op for 20.000 kr Men selvfølgelig så er det ikke et kæmpe lager man koster sig ud i. 

Du snakker om en bog fra a-z det ved jeg ikke om der findes, men som der blev nævn så er der Martin Thorborg prøv at kigge på hans site Thoborg.tv og så lyt alle hans podcast igennem, de snarter fra 2009 og frem til i dag, der kan man få rigtig mange timer til at gå med. Han siger tingene lige ud og det hele er til at forstå, og jeg syntes også hurtigt at man får mange gode ideer. Så lyt det hele igennem så er jeg sikker på at du er bleven meget klogere ;-)

Sexytoy.dk En livsstils shop med fokus på kærlighed og sex

 

Fra Klagshamn (Malmö)
Tilmeldt 14. Jul 10
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Intet er umuligt, men det er seriøst op af bakke hvis I ikke selv kan skaffe/har kapital.
Men undersøg først om I overhoved kan få nogle relevante mærker at forhandle!

Vi er på 5 år blevet en af Norden´s største forhandlere (på dansk designet børnetøj) og sælger for +10.mio kr. Men det har også kostet en del millioner at nå hertil. Og vi har stået i den heldige situation, ikke at være afhængig af banker. Banker = NO GO, hvis Du nævner ordet tøjSad

Personligt ville jeg ALDRIG starte fra bunden anno 2011. Marked er total i stormvejr og en masse konkurser er i gang/på vej.
Nogle store etablerede spillere med hundredevis af millioner i ryggen er ved at få øjnene op for børnetøjsmarkedet og de kommer til at udkonkurrere alle "mødre-butikkerne" i nærmeste fremtid. Nelly.com, Boozt, Lekmer osv. har fragtaftaler som du aldrig selv får og køber ind til klart bedre priser. De er alle BIGTIME på vej ind i Danmark med nye koncepter/tiltag.
Og her snakker vi ikke adwords og Facebook optimering som diskuteres livligt her på forumet blandt os "dødelige" som lidt provokerende sagt svarer lidt til en "fattigmands atombombe"Big Smile (nu får jeg klø)
De kører hardcore TV-reklamer på alle kanaler og helsides annoncer i modeblade, aviser mv. og kan sagtens leve med at lave underskud i mange år og på den måde "udsulte" os andre!

Får Du adgang til nogle attraktive mærker vil de kræve kontantbetalning da de højst sandsynlig ikke vil kunne få dig forsikret. Og så løber det ikke rundt, da min. 50% af varene først sælges på udsalget.

Så ja et par pessimistiske ord fra en etableret spiller på marked, sorry!

PS: Jeg plejer altid at sige at det som sker i børnetøjsbranchen nu, er precis det som er sket indenfor IT-harware de seneste 5-8 år: Fårene skildes fra bukkene og der er kun én ting som gælder og det er at opbygge en stor volumen som f.eks Atea, Dustin, Komplett har gjort. High volume/low cost!

Fra Århus
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for alle jeres svar. Jeg læser dem med stor interesse, og det er super fedt at høre fra nogle, som rent faktisk står i det/har stået i det.

Jeg takker også for alle de private beskeder :)

Jeg har bare ikke fået særlige mange svar her i emnet på mit oprindelige hovedspørgsmål, så jeg vil lige prøve at høre igen. Hvem derude, har erfaringer med at starte en webshop 2 personer? Hvem vil give deres mening til kende? Er det en god eller dårlig idé? Er det bedre at starte alene?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Filme:
Jeg har bare ikke fået særlige mange svar her i emnet på mit oprindelige hovedspørgsmål, så jeg vil lige prøve at høre igen. Hvem derude, har erfaringer med at starte en webshop 2 personer? Hvem vil give deres mening til kende? Er det en god eller dårlig idé? Er det bedre at starte alene?

Du har ikke fået svar på dette, da det er umuligt for andre at svare på. Det kommer an på jer selv, samt hvordan i har det med hinanden.

Der er mange fordele ved at være 2

  • I kan opbygge forskellige kompetencer og have forskellige ansvarsområder. Det kan give nogle effektivitetsfordele
  • Når i er inde i en dårlig periode, så har i hinanden
  • Det kan være sjovere, hvis man har nogle at dele oplevelserne med
  • I kan drage fordel af hinandens idéer
  • Hvis i begge har et netværk, så er det tilsammen større 
Men der er selvfølgelig også ulemper. Og fordelene afhænger som sagt af, hvordan i fungerer sammen.
Her er et par gode råd inden i beslutter jer:
  • vurder inden, hvilke konflikter, der kan opstå. Snak om hvordan i vil løse dem sammen.
  • Forbered jer godt. Lav forretningsplan osv. inden i går i gang. Måske vil i her opdage at det ikke er det samme i vil og at jeres forventninger ikke stemmer overnes. I så fald må i enten diskutere det eller gå hver jeres veje.
 
Side 2 ud af 2 (18 indlæg)