Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af opholdssted for unge med psykiske problemer men ved leaning by doing princip

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er spastiker kan dog selv gå, har en psykiatrisk overbygning i form af en personlighedsforstyrrelse hvilket bla. Gør at jeg ikke kan køre en virksomhed, alligevel skriver jeg her inde fordi jeg har hele mit liv boet på bosteder osv. Og har med egne øjne set hvor dårligt det er mange steder, det ser vi jo os i dag i Tv med at flere personer tjener penge på mennesker som har det svært. Men jeg har en drøm som lyder.

 

Jeg vil starte en skole for psykisksyge hvor de bliver undervist i at klare livet på trods af problemer og de ting som der nu er. Men skolen skal ikke tage udgangs punkt i det som findes i dag fordi det mener jeg er forfejlet på mange felter. Alt for meget tanke på det som man ikke kan i form af snak om ens problemer det henleder fokus på ens dårligdom hele tiden i stedet skal der fokuceres på at få gjort noget ved de ting som man kan og få forbedret dem. Yderligt skal man vise folk at de kan bruges til noget i livet. Alt for mange psykisk syge sidder i dag på bosteder og laver ingen ting eller kommer i et værested hvor de sidder med ligesindede og svælger i sygdom og dårlighed. I forbindelse med min skole skal der være træning og aktiviteter som slet ikke omhandler dem selv men andre. Min egen tanke er at de syge kommer til at hjælpe med at undervise andre i forbindelse med deres egen proccess fordi derigennem får de nogen gode oplevelser om at de godt kan og livet er rart. Min egen tanke er at det skal ende med at alle lærere selv er tidligere syge som hjælper andre ligesindede fordi alt andet lige så er det nemmest at få hjælp af en som har prøvet noget ligende i livet.

Specialt efter man ser de udsendelser i tv2 om dem som snyder systemet fordi for de beløb som kommunerne betaler til solo tilbud og lign må man kunne lave nogen løsning som der kommer mere ud af. Jeg kender det indefra og ved kun at alt for mange steder af dem som køre med god bemanding går alle penge til lønninger og så uddannelse af personale aktiviteter til klienterne er der ikke ret meget af. Jeg har ikke nogen fast ide jeg søger derfor kontakt med folk som kunne have interesse i at hjælpe med at få et sådan projekt på benene fordi jeg syndes at vi alle sammen har et ansvar for at forbedre forholdene for dem som ikke har det nemt i livet. Her under har jeg sat et link til en artikkel som blev skrevet om mig i 2008 og en film fra 2009 og ja jeg har stadig kontakt til Frømands og Jægerkorpset så hvis de rette kræfter findes til opstart af virksomhed vil der også komme støtte fra div. Tidl. Elite soldater som arbejder med coaching. Men kontakt mig hvis du har interesse i projektet og lad os tage den derfra.

 

Vh

 

Søren Fohrmann

 

Frømandskorpsets største fan

 

Min artikkel fra 2008 starter på side 3 http://www.sunewad.dk/prvcgi/forhmann.pdf

 

Min film fra 2009

 

 

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren,

Det er en god tanke du har der, jeg har selv overvejet noget lignende men må indrømme at en sådan projekt vil være uoverkommeligt for mig. Men det kan være du (eller andre) kan bruge de tanker jeg gjorde mig.

Jeg fandt ud af at man på boligsiden.dk kan finde en del større ejendomme incl. tidligere plejehjem med mange værelser der sælges billigt. Ideen var at disse kunne bruges til bolig for en udvalgt gruppe mennesker, det kunne være psygisk syge, alkoholikere, hjemløse kvinder eller mænd, eller evt. unge der har det svært.

Udgiften til ejendommen ville jeg søge at få dækket af en fond eller et af de store forsikringsselskaber, mod at de reklamemæssigt kan sige at de støtter de svageste. Man kan f.eks. pt købe et tidligere plejehjem med 49 værelser for 2.6mio.

Jeg vil tro at man kan tilbyde et eget værelse, el, vand og varme samt mad for ca. 8000 - dvs. det vil kunne dækkes af en pension eller bistandshjælp. Jeg forestiller mig at lejerne selv deltager i de daglige pligter og hvis der er nok lejere vil det give et stort overskud så man kan afsætte et beløb til luksus ting til fællesområderne.

Afhængig af hvilken gruppe man vælger kan man holde kurser i at klare sig selv eller blot tjener lidt penge ved småopgaver for andre. Hvis man vælger en gruppe som f.eks. alcoholikere der nok er opgivet af kommunen må institutionens opgave være at give dem et værdigt liv på deres vilkår. Hvis man vælger en gruppe med andre problemer er det offentlige måske flinkere til at hjælpe beboerne til at klare sig bedre.

Men jeg er lidt i tvivl om disse grupper ønsker en sådan løsning, eller om de kun vil være der for at skaffe tag over hovedet om vinteren, det er jo trods alt ejendomme der ligger langt fra byen.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)