Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reklamefilm og video er effektiv markedsføring - nu med video :)

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Marketing analytiker, Lars Grove Mortensen Skrevet kl. 01:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Ramskov:
Måske skulle jeg bare få lidt hjælp. Men når jeg googler bragefilm.... tjaeh, så kommer der ikke noget frem???

Hej Rasmus

Endnu en gang tak for feedback på min video!

Nu er Thomas i øvrigt klar med den første version af sin nye hjemmeside: http://bragefilm.dk/reklamefilm.htm

...blot til info, nu hvor du spurgte efter det Smile

 

// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder helt imponeret og tænker:

Tanke nr. 1 - hvor har manden dog ret

Tanke nr. 2 - hvor ville jeg dog gerne benytte mig af det i min køreskole.

Tanke nr. 3 - kan man det i en køreskole?

Tanke nr. 4 - kan sådan en lille skid som jeg finde penge til at få produceret en video?

Tanke nr. 5 - jeg ligner (/&=)"#?=# så om jeg så kunne finde pengene hvad så?

Pyyyha  - - men hvor ville jeg dog gerne.

Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Marketing analytiker, Lars Grove Mortensen Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Lone Ginnerup:
Jeg sidder helt imponeret og tænker:

Tanke nr. 1 - hvor har manden dog ret

Hehe... Tak Lone, tak for god feedback på vores video Smile

Lone Ginnerup:
Tanke nr. 2 - hvor ville jeg dog gerne benytte mig af det i min køreskole.

Tanke nr. 3 - kan man det i en køreskole?

Ja, det tror jeg bestemt, du kan høste god effekt på at gøre. Som Martin Thorborg vist siger i én af sine videoer: Hvis alle andre løber i én retning, så skynd dig at løbe i den anden retning.

...Det er selvfølgelig meget forenklet og måske lidt for generelt - men med eksempelvis køreskoler, tror jeg udemærket, du ville kunne træde positivt ud fra mængden ved proaktiv brug af video (især online, hvor de potentielle kunder vel netop starter, når de søger efter en køreskole).

Faktisk kender jeg i øvrigt til en køreskole, der netop har gjort (og måske stadig gør?) det: Ved biografbesøg hos BioCity i Aalborg mindes jeg at have set reklamefilm fra køreskolen Driving Academy - og så vidt vides, har de reklamefilm virket ganske fint. Under alle omstændigheder kørte kampagnen i hvert fald relativt længe (og måske endda endnu?), hvilket vel - alt andet lige - næppe ville have været tilfældet, såfremt kampagnen havde været en fiasko uden resultat. Faktisk kører den selvsamme reklame, som jeg har set i biografen, stadig på forsiden af deres hjemmeside.

(De har så bare gjort den fejl ikke at placere filmen på YouTube, hvorfor de ikke umiddelbart får de samme SEO-fordele, som dét ellers ville have givet dem. For som jeg ser det, er søgemaskineoptimering og 'link juice' netop en vigtig del af at bruge online reklamefilm.)

Lone Ginnerup:
Tanke nr. 4 - kan sådan en lille skid som jeg finde penge til at få produceret en video?

Ja, bestemt. Én af de pointer, jeg forsøgte at lave i min video, er netop; at reklamefilm som medie i vore dage er tilgængeligt for selv ganske små budgetter - dels grundet teknologiske fremskridt og faldende priser på filmudstyr.

Forstå mig ret: Selvfølgelig får man i nogen grad, hvad man betaler for - men dels er der grænser for kvalitetskravene til online videoer (fordi de alligevel ofte vises i relativt dårlig opløsning/kvalitet) og dels er selv rimelige standarder tilgængeligt for de små budgetter.

Mit råd vil i hvert fald være at overveje det! Jeg tror, du kan høste meget "reklame-bang-for-the-bucks" ved brugen af online reklamefilm.

Lone Ginnerup:
Tanke nr. 5 - jeg ligner (/&=)"#?=# så om jeg så kunne finde pengene hvad så?

Hold nu op! ...og ja, jeg kender det så udemærket. Man bliver sgu forfængelig, når man stiller sig foran kameraet. Hér er en vigtig faktor at have en kameramand, der har forståelsen for netop dét - og derfor komponerer billedet ud fra bla. dét hensyn.

Men når dét så er sagt: Mon ikke dine potentielle kunder er mere interesseret i faktorer som din evne til at undervise, din "beståelsesprocent", samt måske hvor "sexet" din skolebil er (ud fra hypotesen; at de unge 18 årige hellere vil tage kørekort i en Audi R8 end en Fiat Punto)... Så mon ikke problemet er størst for din egen forfængelighed? ...selvom dét selvfølgelig også er vigtigt (bla. fordi du "sælger varen bedre", hvis du føler dig godt tilpas) :)

Lone Ginnerup:
Pyyyha  - - men hvor ville jeg dog gerne.

Gør det! GØR DET! Smile

Reklame for min kammerat: http://www.bragefilm.dk (bla. fast leverandør til selveste Danmarks Radio)

// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Et slaw på tasken - hvad snakker vi i penge?

Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Marketing analytiker, Lars Grove Mortensen Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Lone Ginnerup:
Et slaw på tasken - hvad snakker vi i penge?

Hehe... Spørger du mig, om hvad video koster? ...tja, for det første er det jo ikke rigtig mit bord, idet jeg jo ikke selv er beskæftiget med videoproduktion, men derimod i lønslave-forhold som marketing analytiker for et par velkendte brands :)

Men jeg kunne da forestille mig at prisen bla. afhænger af, hvad det er, man vil... Vil man bare ha' ét spot tilsvarende dét Driving Academy har, med henblik på salgsboost her og nu... eller vil man have en stribe af lidt længere klip som del af en branding kampagne... og skal de bruges på det store lærred i BioCity, eller skal de alene bruges online på YouTube, eller hvad vil man...

Igen vil jeg selvfølgelig gerne henvise til min kammerat, så min opfordring er da, at kigge forbi www.bragefilm.dk og tage kontakt til Thomas - hans tlf/email står i øverste højre hjørne af siden... faktisk ved jeg, at han i dag er på job som freelancer for Danmarks Radio, så prøv enten at ringe til ham i morgen, eller prøv at sende ham en mail :)

 

// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er jo valg jeg skal have tænkt over før jeg forstyrrer folk, men umiddelbart kunne jeg tænke mig noget ganske anderledes end det klip du nævner - nok nærmest modsat, hvis man kan kalde et videoklip modsat. Jeg er ikke smart i en fart, og vil nok hellere have - - - kors hvad vil jeg hellere have???

Jeg får brug for at vende det med folk der kender mig, eller i det mindste har en fornemmelse af hvad jeg er for en fisk - så klippet afspejler noget jeg er og ikke bagenden af en smart bil :-)

Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Marketing analytiker, Lars Grove Mortensen Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Lone Ginnerup:
Ja det er jo valg jeg skal have tænkt over før jeg forstyrrer folk, men umiddelbart kunne jeg tænke mig noget ganske anderledes end det klip du nævner - nok nærmest modsat, hvis man kan kalde et videoklip modsat. Jeg er ikke smart i en fart, og vil nok hellere have - - - kors hvad vil jeg hellere have???

Hehe... Ja, Driving Academy's video henvender sig jo til ét segment og positionerer deres virksomhed på én måde - men det er ikke sikkert, at netop dén positioneringsstrategi passer til alle virksomheder, især ikke hvis din positioneringsstrategi er en anden.

I bund og grund handler det om noget af det mest grundlæggende marketing: Segmentation, targeting, positioning:

1. Hvilke (kunde) segmenter er der på markedet?

2. Hvilke af disse segmenter, ønsker du at henvende dig til (din målgruppe)?

3. Hvordan positionerer du dig mest effektivt i målgruppens bevidsthed?

Og i forbindelse med punkt 3, positioneringen, er det vigtigt at have for øje, at der er en indbyrdes afhængighed mellem de forskellige elementer af dit marketing mix: Produkt, pris, place, people, processes, physical evidence og promotion - hvor promotion bla. handler om, hvordan din reklamefilm skal tage sig ud.

At positionere sin virksomhed som "smart i en fart" er én vej at gå, men hvis man vil positionere sig som seriøs, ordentlig, grundig, etc., så skal reklamernes udtryk selvfølgelig tilpasses dén positioneringsstrategi.

Men nærmest uanset hvordan du ønsker at positionere din virksomhed i målgruppens bevidsthed, så tror jeg, du kan få god reklameeffekt med brugen af reklamefilm :)

// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Marketing analytiker, Lars Grove Mortensen Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone

Mon du er kommet videre med dit projekt? Smile

// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)