Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I/S - ny på området, et par små spørgsmål.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Dec 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Jeg er helt ny på feltet her! 

Vi er to gutter, der gennem flere måneder har arbejdet hårdt på et online projekt. Jeg vil ikke gå i detaljer med projektet, da det er irelavant, men jeg kan fortælle, at siden drives af banner-reklamer. 

Vi har så overvejet, hvordan vi skal gribe indtægten an, om det ville være det bedste at oprette sig som I/S.

Samtidig ville vi høre, om der ikke er et bestemt beløb, som et firma må tjene skattefrit om året?

Og angående udbetaling af overskud. Vi er to ejere, men tæller vi stadig som ansatte? Og når der skal udbetales et overskud til os, skal der så betales A-skat og AM-bidrag af det?

Er der ellers nogle specielle ting, som vi bør være opmærksomme på, når vi får vores fortjeneste sat ind på en evt. firmakonto fra banner-selskaberne.

På forhånd mange tak for hjælpen!

Fra Holstebro
Tilmeldt 8. Nov 09
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej hr. Thomasen, jeg vil lige prøve at besvare et par af dine spørgsmål her Smile

A. Thomsen:

Samtidig ville vi høre, om der ikke er et bestemt beløb, som et firma må tjene skattefrit om året?

Nej, selskaber kan desværre ikke tjene penge skattefrit i Danmark Smile Man kan sige, at hvis ALT du tjener i løbet af et år er under dit årlige personfradrag skal du ikke betale skat, men det tror jeg i praksis aldrig kommer til at ske.

A. Thomsen:

Og angående udbetaling af overskud. Vi er to ejere, men tæller vi stadig som ansatte? Og når der skal udbetales et overskud til os, skal der så betales A-skat og AM-bidrag af det?

I tæller ikke som ansatte, I er, som du selv nævner, ejere at et PERSONLIGT firma Smile (Et I/S er også personligt). Det betyder at I som sådan ikke betaler skat i virksomheden (medmindre man er med i VSO og KAO), men betaler personlig skat af sit overskud. Hvis virksomheden fx tjener 50.000 kroner, skal I begge beskattes af en indtægt på 25.000, "på lige fod" med jeres almindelig a-indkomst.

A. Thomsen:

Er der ellers nogle specielle ting, som vi bør være opmærksomme på, når vi får vores fortjeneste sat ind på en evt. firmakonto fra banner-selskaberne.

I skal huske at betale moms Smile Man får moms refunderet at det man køber, og skal betale for det man sælger! I jeres tilfælde "sælger" i reklamer, og hvis jeres virksomhed kommer til at køre godt, skal I betale moms Smile I starten vil man ofte ikke skulle, fordi man har en masse opstartsomkostninger, men når hjulene ruller burde en sund virksomhed betale moms til staten Smile

Håber du kunne bruge det til noget Smile

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)