Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp mig med at gøre min hjemmeside helt færdig

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra skive
Tilmeldt 8. Nov 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften alle amino'er. 

Så har jeg fået cvr nummer og er startet rigtig :) man får jo næsten en helt sug i maven som da man var barn juleaften nu er det bare ikke gaver under juletræet men noget jeg selv har skabt.

Jeg er startet som smykkedesigner i kan se min hjemmeside her www.menilla.dk

Jeg vil meget gerne høre jeres mening om sitet er den grønne farve fx for lys på jeres skærm ?

og hvordan er helhedsindtrykket ? osv.

også liige.. jeg har oprettet firmaet menilla. fordi jeg synes det er et rigtig godt navn til mine smykker også lægger der en længere forklaring bag også.. men men men jeg opdagede så efter jeg havde købt domænet designet logo osv at det ligger meget tæt op af en stor by's navn så når man søger på menilla foreslår den et andet ord. hvad kan jeg gøre ved det + bliver jeg nødt til at skifte navn ? eller vil google med tiden acceptere mit navn ? og stoppe med at foreslå det andet ord ?

mit formå er at sælge til forhandlere/butikker men jeg ved ikke helt hvordan med priser om jeg skal lade være med at skrive priser på produkterne som nu ? eller om jeg skal skrive vejl. priser eller indkøbs priser ?

Jeg havde egentlig tænkt mig at butikkerne kunne kontakte mig også kunne jeg sende nogle pdf ark jeg har lavet over mail med vejl. priser indkøbspriser og evt lager tal.

Når jeg så havde fået nogle forhandlere vil jeg lave en ekstra side hvor forhandlerene er listet med link til deres webshop eller deres fysiske adresse så kunderne ved hvor de kan købe mine smykker.

jeg vil meget gene høre hvad i tænker lige meget om det er ris eller ros.

Venlig hilsen Heidi

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Heidi,

jeg kan godt se, hvad du mener med navnet Menilla vs storbyen Manilla. Omvendt kan det være svært at finde på noget, som ikke ligner noget, der hidtil er brugt. Men hvis du er i tvivl, så må du hellere nu beslutte at finde et nyt navn, inden du "gror fast" med Menilla. Fordelen med Menilla er:

- Ingen æ, ø, å eller andre mærkelige tegn

- Kort

- Let at udtale både for danskere og andre

Jeg vil anbefale dig en korrekturlæsning, for du har det med at bruge små bogstaver, hvor der egentlig burde være store, og omvendt, fx på overskrifterne på forsiden samt på siden Kontakt.

Forsiden virker "bleg". Der mangler noget "spræl" i den; noget, der får brugeren til at sige WOW! Der mangler noget tekst.

Når man kommer ind på siden Kollektion, ser det MEGET bart ud! Jeg vil anbefale dig at tilføje nogle fotos, enten af den unge kvinde, man ser fx under Collar. Det er også oplagt at bruge nogle af dine fine silhuetter fra siden Silhuetter.

Billedet/banneret med pigen på forsiden kan du med fordel ændre. Pigen befinder sig i venstre side, hvilket er helt fint, men hun har retning væk fra centrum af banneret. Prøv at se, om det er bedre at placere hende i højre side. Der er ingen garanti for, at det er bedre, men prøv det. Du kan evt. flytte Menillas lysgrønne logo ned, så det fylder den tomme plads ud i bannerets højre side. Men ellers er det en fin effekt, at hun har lukkede øjne, og eftersom håret falder på hendes ansigts højre side, ser man bedre silhuetten i hendes øre.

På forsiden er der 3 illustrationer med undersider. Jeg vil anbefale dig en kort tekst under hvert billede som en slags "teaser". Fx har du overskriften Menilla Tænker på Miljø'et (der skal stå: Menilla tænker på miljøet) og nedenunder er der nogle farvede felter. Jeg fattede ikke, at der var tale om æsker. Du kan fx skrive en teaser som "Menilla leverer deres varer i miljøvenlig emballage" og et link, hvor der står "læs mere >>" eller noget i den stil.

Du anvender en meget lys grøn farve til barrer, overskrifter og links. Prøv at gøre den grønne farve dybere (mørkere). Så bliver det også lettere at læse hvid tekst i grønne felter.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Aug 09
Indlæg ialt: 70
Fra  Budgethuset.dk Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Heidi,

Tillykke med dit nye firma!

Her mine betragtninger om dit nye site:

Nu er det smykker, du sælger og derfor synes jeg, at billeder skal have højeste prioritet.
Nogle af dine billeder (smykkerne) er lidt uskarpe og kunne være bedre.
Det er jo netop billederne, der skal sælge varen.

På din forside er der et stor billede af dig og med dit smukke ansigt, og det burde være meget skarpere.
Helt 100% skarpt! Kanterne på billedet kunne du måske også lade "fade" ud i farven hvid, så det "smelter" sammen med baggrunden.

Nu da billeder er så vigtige, ville jeg også bruge forsiden som "udstillingsvindue". Du kunne f.eks. have roterende billeder af dine smykker. Se f.eks. min forside på http://www.budgethuset.dk (giv billeder lidt tid til at skifte)

Billedet af smykket på din forside under "Nyeste design" er slet ikke skarpt nok. Jeg kan slet ikke se, hvilket materiale, det er lavet af. Det er for uskarpt.

Nu er jeg langtfra god til det kreative, men mit første indtryk af den lidt "skrigende" grønne farve var ikke positiv. For mig passer sådanne farver ikke til din "smykkestil" og det passer ikke med det, at du går op i miljøet.

For mig er de 2 vigtigste ting SUPER skarpe billeder og måske en anden farve end den grønne.

Ellers er hjemmesiden dejlig simpel og let at finde rundt i.

En masse god energi herfra og held og lykke!

Fra Århus
Tilmeldt 15. Feb 07
Indlæg ialt: 286
Fra  Webkontoret Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor specielt - det har jeg aldrig set før - godt med noget nyt. Jeg synes faktisk, som du selv er inde på, at den grønne farve er en smule for lys. Billedet under "Menilla tænker på miljøet" er tydeligt, men de andre er ret utydelige, så jeg tror, du skal prøve at tage billederne til forsiden med en større opløsning.

Mht. navnet er der måske en søgeordsekspert, der kan svare, og mht. om det er smart at have priser på hjemmesiden, så tænker jeg umiddelbart, at det er bedst at lade være og så henvise til forhandlerne, som du jo helt sikkert får en masse af. En god idé vil nok simpelthen være at besøge nogle mode/tøjbutikker med dine smykker i hånden - det tror jeg på.

Jeg ønsker dig held og lykke med konceptet - du er da virkelig kreativ :)

www.webkontoret.dk - enkle og prisbillige hjemmesider med fokus på design og brugervenlighed

Fra skive
Tilmeldt 8. Nov 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Poul mange tak for dine fine svar jeg vil helt sikkert kigge på det hele. jeg kan faktisk se det rigtige i alt hvad du skriver jeg har bare ikke selv tænkt på det. nogle gange er man så fokuseret at man ikke kan se hvordan det ordentlig ser ud for andre. mange tak for dit svar. Glædelig jul :)

Fra skive
Tilmeldt 8. Nov 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

hej phillipe Mange tak :) god ide med skiftene billeder det vil jeg prøve :) du har helt ret i at billederne er det vigtigste. Desværre har jeg ikke haft råd til at få lavet det professionelt på nogen måde selv om det ville være det aller bedste. hvis der er nogle der er fotografer vil jeg meget gerne høre fra jer bare send mig en PB :)

mange tak for det fine svar det hjælper mig meget at høre andres menning så jeg har noget at gå videre med.

Glædelig jul :)

Fra skive
Tilmeldt 8. Nov 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kitt mange tak det er dejligt at høre at det er specielt og du synes jeg er kreativ det skulle både mine smykker og hjemmesiden gerne udstråle. :) Jeg tror helt klart jeg skal have kigget på de billeder der er flere der foreslår det så det må jeg prøve at få råd til. Jeg håber meget på forhandlere dejligt du tror jeg vil får en masse :) Jeg har tænkt mig at prøve at gå ud til butikker i januar jeg har med vilje ikke gjort det her i december da de helt sikkert har masser af se til. men puha det bliver godt nok grænse overskridende at gå ud og præsentere sig selv og være sælger for sit eget produkt, men med det sagt tror jeg de fleste har det sådan og mon ikke det går det krydser jeg i hver fald fingre for:)

Måske jeg burde prøve at oprette en andet debat senere om der er nogle søgeordeksperter der kan hjælpe mig, og få styr på problemet, jeg ville i hvert fald være rigtig træt af at skulle lave navn og logo om nu.

Glædelig jul til dig og din familie :)

Venlig hilsen Heidi

Fra Århus
Tilmeldt 15. Feb 07
Indlæg ialt: 286
Fra  Webkontoret Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Heidi

Jeg er glad for, du synes, du kan bruge mit svar. Jeg kan fortælle, at min datters veninde gik ud til tøjbutikkerne med hårbøjler i læder, og der var flere butikker, der købte på stående fod samt bestilte flere. Dit er jo helt nyt og specielt, så derfor tror jeg, du har en endnu bedre chance. Jeg har været med i en lille kreativ butik, hvor der var et antal udstillere, og flere af dem solgte deres ting i forskellige butikker, så derfor kender jeg lidt til det. Jeg har desuden et par bekendte, der laver smykker - én af dem noget, der ikke er set i landet før ligesom dit (jeg har godt nok ikke undersøgt, om dit findes andre steder, men jeg har set rigtig mange smykkesider :) Èn ting er sikker - smykker er ikke noget, der forsvinder :)

Rigtig god jul og godt nytår til dig også. Glæder mig til at se tydeligere billeder på din hjemmeside :)

www.webkontoret.dk - enkle og prisbillige hjemmesider med fokus på design og brugervenlighed

Fra skive
Tilmeldt 8. Nov 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

uhh hårbøjler af læder der var jeg også med dengang. jeg lavede nogle med sløjfer og stjerner og fine blómster jeg solgte dem som privat på nettet til private kunder det har jeg gjort i næsten 10 år har dog aldrig solgt til butikker jeg er blevet kontaktet af nogle igennem tiden men dengang turde jeg bare ikke hoppe ud i det med at få cvr nummer osv. nu underviser jeg faktisk børn i at lave hårpynt og andre kreative ting ved siden af mine smykker det er utrolig spændende www.enkreativdag.dk :) den side er ikke helt færdig endnu.

Fra Århus
Tilmeldt 15. Feb 07
Indlæg ialt: 286
Fra  Webkontoret Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Aj hvor herligt - var lige inde og kigge - og så er det lavet på Bricksite - flot side :)

www.webkontoret.dk - enkle og prisbillige hjemmesider med fokus på design og brugervenlighed

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)