Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TV2 News i Dag: Handlen rykker til Internettet - Detailhandlens svar: Sensorial Shopping Oplevelser

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror såmænd ikke at IRL lukker og slukker Wink

Udfordringerne i detailhanddelens butikker er mange, men noget som internettet ikke kommer til at kunne de næste mange år, - er netop at røre og dufte og at have ekspedienten i butikken. 

Mine egne forretninger som jeg har haft i en årrække har slået alle rekorder i år. Vi har stort set fjernet alt backend og flyttet til frontend for nu at blive i computerjargonen, - og det kan ses på bundlinien.

Jeg er netop nu sammen med nogle andre friske nye kræfter i gang med at løbe nogle fysiske butikker i gang her i Danmark, - og konceptet virker skam også herhjemme.

Der er efter min mening ingen tvivl om at internettet ad åre bliver "discountbutikken" - mens det bliver langt mere trendy (og ">oplevelsesrigt) at handle i de fysiske butikker.

For at komme dertil er der et enormt efterslæb i uddannelsen af butiksekspedienterne. Det er et lavtlønsområde med dårligt image, og det skal der rettes op på. Til gengæld er jeg slet ikke i tvivl om at du som kunde vil blive helt afhængig af dit daglige "fix" i butikkerne med de veloplagte ekspedienter og den fede stemning.

Hvem gider at være en nærigrøv hele tiden? *glimt i øjet*

Michael

 

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror faktisk på nummer 1. Måske ikke som den er præsenteret i hendes oplæg, men mere over i oplevelses genren.

Der er lavkonjunktur, og det kan man ikke bare ændre. Derfor vil antallet af butikker også blive tilpasset med den efterspørgsel, som der er i samfundet. Og det er meget naturligt.

Men hvis butikkerne i byerne gik sammen, og man på en eller anden måde, fik skabt en stemning, som f.eks i Tyskland til julemarkeder, handelsdage mm, hvor byen er stoppet med glade og købelystne mennesker, så ville butikkerne sagtens kunne overleve. Men det kræver butikkerne er up to date, og kan tilbyde kunderne de produkter, som disse efterspørger. Og så ville det nok gavne, hvis flere butikker tænkte i synlighed på nettet. Måske ik i form af webshop, men mere som info site, hvor events, nyheder mm kan præsenteres...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Jeg tror faktisk på nummer 1. Måske ikke som den er præsenteret i hendes oplæg, men mere over i oplevelses genren.

Der er lavkonjunktur, og det kan man ikke bare ændre. Derfor vil antallet af butikker også blive tilpasset med den efterspørgsel, som der er i samfundet. Og det er meget naturligt.

Men hvis butikkerne i byerne gik sammen, og man på en eller anden måde, fik skabt en stemning, som f.eks i Tyskland til julemarkeder, handelsdage mm, hvor byen er stoppet med glade og købelystne mennesker, så ville butikkerne sagtens kunne overleve. Men det kræver butikkerne er up to date, og kan tilbyde kunderne de produkter, som disse efterspørger. Og så ville det nok gavne, hvis flere butikker tænkte i synlighed på nettet. Måske ik i form af webshop, men mere som info site, hvor events, nyheder mm kan præsenteres...

Som Fashion-seller her, tror jeg også på løsning nummer 1.

Butikkerne kommer aldrig til at lukke, hvor er det hyggeligst henne med familien ? Alle foran en PC ? Nej vel.

Jeg tror på butikkerne kommer til at ændre sig radikalt de næste par år. Og der skal nye tiltag fra butikkernes side. De kan ikke vinde på prisen da deres husleje og personaleomkostninger er større. Det skal de ændre på.

Jeg handler da helst i den butik jeg husker eller har tilknytning til. Så sådan en butik med oplevelser vil leve i min verden ! Oplevelser.

Måske kommer vi i fremtiden ikke ned i en butik pga. af et produkt, men pga. en oplevelse !

Se det tror jeg sælger :)

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Dukkemageren:
Der er efter min mening ingen tvivl om at internettet ad åre bliver "discountbutikken" - mens det bliver langt mere trendy (og
">oplevelsesrigt) at handle i de fysiske butikker.

Problemet med "oplevelser" som det er i dag er, at kunderne kan gå ind i butikken, få oplevelsen, få inspirationen til det produkt de skal købe, prøve produktet, "stjæle" ekspedientens tid, og så gå hjem og bestille det på nettet fordi de ved at det er billigere der, blandt andet fordi netbutikken ikke har udgifterne til disse oplevelser/showroom/uddannet personale.

Den problemstilling er svær at gøre noget ved :o)

Dermed vil det stille store krav til sælgerne i de fysiske butikker, der så skal blive "rigtige sælgere", der lander ordren med det samme, og ikke må give kunderne for meget tid til at tænke over tingene. Går kunden ud af butikken uden at købe, ved man at der er stor sandsynlighed for at de er tabt. Men der er heller ikke mange der har lyst til at komme ind i en butik, hvor det er en rigtig aggressiv sælger der står bag disken.

Den er ikke let, men der kommer selvfølgelig en løsning. Og ja, oplevelser bliver helt sikkert en del af denne løsning.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de mange gode indlæg Yes

Lad os sige, at 5 indkøbscentre konkurrerer om de samme kunder (de kunder, der også går på Internettet).

Lad os så sige, at det ene índkøbscenter giver den fuld skrue med oplevelser. De satser alt, hvad de har for de tror virkelig på ideen.

Hvor mange af disse kunder får de erobret fra de andre 4 indkøbscentre - og hvor mange får de erobret på en måde som gør, at danskerne (der hele tiden bliver mere og mere klar over deres muligheder på Internettet) ikke går på Internettet for at se, om ikke de kan få varen billigere på Internettet?

At lave oplevelsesshopping der bare stjæler kunderne fra andre shoppingcentre løser jo ikke noget for detailhandelen over en bred kam.

Hvis det er resultatet, så har man bare lavet en omfordeling af hvem der handler hvor IRL.

Den eneste måde oplevelsesshoppingen skal kunne virke for detailhandelen er ved at sælge til dem, der ellers ville gå på Nettet og købe.

Som Dukkemageren så rammende skriver:

"Problemet med "oplevelser" som det er i dag er, at kunderne kan gå ind i butikken, få oplevelsen, få inspirationen til det produkt de skal købe, prøve produktet, "stjæle" ekspedientens tid, og så gå hjem og bestille det på nettet fordi de ved at det er billigere der, blandt andet fordi netbutikken ikke har udgifterne til disse oplevelser/showroom/uddannet personale."

Med det jeg kender til detailhandlen, så bliver projektet det i den grad op af bakke - de vender hver en 5-øre og skærer ned overalt hvor de kan - ikke den bedste forudsætning for yderigere investeringer.

Venlig hilsen,

Christian

 

Fra København
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt går jeg der hen hvor jeg kan få de alle vare jeg vil købe. Hvis jeg skal have 5 forskellige vare, går jeg der hen hvor jeg kan få alle 5 vare. Det irritere hvis jeg kun kommer hjem med de 4.

Jeg er også ligeglad med syngende nisser eller en gammel julemand,når jeg vælger hvor jeg vil handle.

Træfældning udføres på Sjælland - Ring og få et tilbud.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Kirkebye:

Vi har 6 års erfaring med kombineret fysisk butik og webshop indenfor børnetøj. Indenfor tøj kan det ikke svare sig, når/hvis man kommer igennem nåleøjet og bliver stor.
Vi har både kørt butik/lager samme sted og butik lager seperat. Vi fandt ud af det ikke kunne betale sig fordi vi blev store og havde behov for min 500m2 lager og den plads SKAL være meget billigere pr. M2 end butiksareal typisk koster.
Der er også stor forskel på det personale vi ansatte til den fysiske butik og dem som vi ansatte til webshoppen . Det kræver mennesker med vidt forskellige kvalifikationer.
Hvis man vil være konkurrencedygtig kræver det man fokuserer på en af delene 100%, eller´s overlever man ikke medmindre der er tale om en stor koncern som Nelly.com, Magasin mv.

Vi oplevede også alt for mange plukkefejl og varer som ikke var på lager pga svind mv. og det giver webshopkunderne en dårlig oplevelse!

Jeg er efterhånden bekendt med mange, der benytter sig af outsourcing af deres lager. Plukkefejl skulle være i omfanget af 0 procent, da alting scannes og måles, før det bliver afsendt.

Måske det kunne være interessant for jer.. 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)