Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lytter.dk - nyt musiksite!

Side 6 ud af 8 (73 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 27. Dec 11
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael:
+ at man ikke forlader Lytter.dk, når man hører musikken :)

Soundcloud kan også embeddes, intet problem ;)

Hele webløsninger, eller selvstændige scripts
Smid en mail: jacsebl@hotmail.com Smile

Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 224
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er KODAs regler for musikblogs:

http://www.koda.dk/kunde/priser-aftaler/internet-mobiltelefon/musikblogs/

Det er ikke nok kun at indhente tilladelse fra kunstnere - KODA skal indover.

Du må gerne linke til YouTube videoer, men YouTube videoer må ikke embeddes på din side, uden du betaler til KODA.

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse.

Jamen så er det jo intet problem, da jeg pt. kun linker til videoerne, som derefter åbner i et Lightbox-vindue. Denne stil skal jeg blot holde mig til i indlæg også, og så skulle der ikke være nogle problemer :)

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 224
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, der er desværre et problem;

Et lightbox-vindue holder ikke ifølge KODA, for med det er brugeren umiddelbart stadigvæk på den samme (din) side. Det fremgår i hvert fald ikke tydeligt nok for brugeren - igen ifølge KODA - at indholdet han/hun ser ikke ligger på din side.

Jeg ved at andre (privat firma) tolker reglerne anderledes end KODA, og i sidste ende er det op til retsinstanserne at vurdere, hvad man må og ikke må.

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. Jamen det vil jeg da undersøge yderligere, og finde en løsning på :)

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse:

Her er KODAs regler for musikblogs:

http://www.koda.dk/kunde/priser-aftaler/internet-mobiltelefon/musikblogs/

Det er ikke nok kun at indhente tilladelse fra kunstnere - KODA skal indover.

Du må gerne linke til YouTube videoer, men YouTube videoer må ikke embeddes på din side, uden du betaler til KODA.

Ved du - eller en af jer andre - hvad der gælder af regler for visning af YouTube-videoer på et amerikansk website? Jeg lancerer snart selv et amerikansk musiksite og havde forestillet mig at benytte YouTube-videoer efter mine anmeldelser. 

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 224
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ved du - eller en af jer andre - hvad der gælder af regler for visning af YouTube-videoer på et amerikansk website? Jeg lancerer snart selv et amerikansk musiksite og havde forestillet mig at benytte YouTube-videoer efter mine anmeldelser. 

Hvis websitet er amerikansk, så er det i teorien den amerikanske pendant til KODA (som jeg ikke kender navnet på), hvis regler gælder. Det er ligeledes dem, du skal indgå betalingsaftale med, hvis påkrævet. Jeg tror nu næppe de kommer efter dig, hvis du embedder YouTube videoer på din side. Du får højst en advarsel.

Jeg har selv et website på dansk hvor jeg benytter musik. Hertil har jeg indgået betalingsaftale med KODA. Jeg har desuden oversat websitet til svensk, og lagt indholdet ud på et .se domæne. Til den side mener KODA, at jeg skal indgå aftale med STIM (KODAs svenske pendant) - meget besværligt at KODA ikke blot kan håndtere dette. Jeg spurgte dem så, hvem jeg ville skulle betale til, hvis den svenske version blev lagt over på .dk domænet, og om jeg ville skulle indgå aftale med 20 forskellige landes rettighedsorganisationer, hvis jeg indsætter et automatisk Google translate script på min hjemmeside. Det kunne de ikke rigtig svare på...

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse:

TT Tekstforfatter:
Ved du - eller en af jer andre - hvad der gælder af regler for visning af YouTube-videoer på et amerikansk website? Jeg lancerer snart selv et amerikansk musiksite og havde forestillet mig at benytte YouTube-videoer efter mine anmeldelser. 

Hvis websitet er amerikansk, så er det i teorien den amerikanske pendant til KODA (som jeg ikke kender navnet på), hvis regler gælder. Det er ligeledes dem, du skal indgå betalingsaftale med, hvis påkrævet. Jeg tror nu næppe de kommer efter dig, hvis du embedder YouTube videoer på din side. Du får højst en advarsel.

Jeg har selv et website på dansk hvor jeg benytter musik. Hertil har jeg indgået betalingsaftale med KODA. Jeg har desuden oversat websitet til svensk, og lagt indholdet ud på et .se domæne. Til den side mener KODA, at jeg skal indgå aftale med STIM (KODAs svenske pendant) - meget besværligt at KODA ikke blot kan håndtere dette. Jeg spurgte dem så, hvem jeg ville skulle betale til, hvis den svenske version blev lagt over på .dk domænet, og om jeg ville skulle indgå aftale med 20 forskellige landes rettighedsorganisationer, hvis jeg indsætter et automatisk Google translate script på min hjemmeside. Det kunne de ikke rigtig svare på...

Ok, tak for svar. Jeg troede faktisk slet ikke, at der var nogen problemer med at have YouTube-videoer. Men hvis det viser sig, at jeg får en advarsel, så bliver det i hvert fald slet ikke aktuelt. Ville jo ikke give nogen mening med et link, der lokker de besøgende ind på YouTube og hermed væk fra min egen side :-(

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 361
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Super lækkert koncept mester ;-)

Den er hermed delt på facebook

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det Andi! :)

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Side 6 ud af 8 (73 indlæg)