Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

børsmælger

Side 6 ud af 8 (78 indlæg)
Fra Århus v
Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad ligger det på i hvor svær det er
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen fremtid i børsmælger jobbet?

Man hører da mere og mere om højfrekvenshandel hvor det er computere der står og laver handlere efter nogle algoritmer.

Så mon ikke der mere fremtid i at læse matematik, så man kan lave disse algoritmer`?

Fra Århus v
Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja der går mange år før det bliver ind ført villle jeg tro,
Og så kan du jo også falde tilbage som noget bank mand
Tilmeldt 29. Dec 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror aldrig rigtig børsmægler osv. vil falde ud pga udvikling. Markederne er også styret af psykologien, som Gordon Pepper vil sige:

"En grad i massepsykologi giver måske en bedre forståelse af finansmarkedernes adfærd end en grad i økonomi".

On topic.

HHX - Bachelor HA eller IB (Hvis du har sindsyg højt snit) - og så kandidaten

Læste også et sted at matematik økonomien inde på KU skulle være rimelig attraktivt blandt erhvervslivet, mener det hedder noget i retning af cand.oecon

Men ellers så kontakt dine studievejledere, ikke dem på skolen de er normalt ikke særlig gode, men få fat i dem som en gang i mellem kommer ud på jeres gymnasium og få en snak. Ellers så skriv til universiteterne.

mvh

Emil :-)

Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 921
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

emw:
Citér (Marker det du vil citere i teksten og klik her)

Jeg tror aldrig rigtig børsmægler osv. vil falde ud pga udvikling. Markederne er også styret af psykologien, som Gordon Pepper vil sige:

"En grad i massepsykologi giver måske en bedre forståelse af finansmarkedernes adfærd end en grad i økonomi".

On topic.

HHX - Bachelor HA eller IB (Hvis du har sindsyg højt snit) - og så kandidaten

Læste også et sted at matematik økonomien inde på KU skulle være rimelig attraktivt blandt erhvervslivet, mener det hedder noget i retning af cand.oecon

Men ellers så kontakt dine studievejledere, ikke dem på skolen de er normalt ikke særlig gode, men få fat i dem som en gang i mellem kommer ud på jeres gymnasium og få en snak. Ellers så skriv til universiteterne.

mvh

Emil :-)

En HA kræver ikke et sindsygt højt snit ;)

 jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt

http://www.amino.dk/forums/t/96207.aspx

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 29. Dec 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er vist den uddannelse, så en video med det et eller andet sted som jeg ikke kan huske nu. Angående HA så er HA almen ikke særlig højt, men International Business skulle vist være lidt hen af det samme men hvor det hele fungere på engelsk, den krævede vist 11.2 i snit i sommers :-)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

emw:
Jeg tror aldrig rigtig børsmægler osv. vil falde ud pga udvikling.

Det er meget muligt at der både står om "børsmæglere" på ug.dk og tidligere "børsmæglere" her på tråden kan bekræfte deres job - men faktum er, at børsmægling faktisk er en efterhånden uddødt erhverv. Disse er nemlig rigtig nok ved at være erstattet af computere.

En børsmægler hører til på børsen, hvor hvervet i gamle dage - op til ca. 0´erne. bestod i at formidler papirer fra sælgere til købere og omvendt - alt dette som efterhånden foregår ved elektronisk handel. Der var faktisk en gang, hvor en aktie var et fysisk stykke papir som man gik på børsen for at afhandle eller handle.

Dette blev delvist elektronisk i 80érne, hvor bankerne kunne handle, via en mand på børsen, for kunderne og handlen flyttede stille fra børsen og ud til bankerne.

I dag er børsmægling derfor erstattet af "investment bankers" som får deres penge for at sidde i en bank og formidle investeringer for kunder elektronisk. En børsmægler i dag er altså en investmentbanker. Og alle børser er i dag næsten kun store computere.

Så du skal læse investment banking - eller på dansk investeringsrådgiver, da det efterhånden er svært at få job som "børsmægler"

Det kunne man i de gode 80ére:) og ikke længere.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Min ven der er børsmægler har en matematisk cand. merc. uddanelse, men der er da stadig børsmæglere uden lange uddanelser. Tilgengæld siger han også at den gammeldags børsmægler er ved at blive erstattet af computere og at man skal udvikle sig for at kunne blive ved. Personligt vil jeg tro en blanding af finans og it vil være særdeles efterspurgt i fremtiden.

Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 921
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Hamre:

Min ven der er børsmægler har en matematisk cand. merc. uddanelse, men der er da stadig børsmæglere uden lange uddanelser. Tilgengæld siger han også at den gammeldags børsmægler er ved at blive erstattet af computere og at man skal udvikle sig for at kunne blive ved. Personligt vil jeg tro en blanding af finans og it vil være særdeles efterspurgt i fremtiden.

Hvilket uddannelse tror du så er bedste ?

It er det kodesprog (programmering)  eller?

 jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt

http://www.amino.dk/forums/t/96207.aspx

Side 6 ud af 8 (78 indlæg)