Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken Webshop løsning skal jeg vælge?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

T20:
Jeg vil lige prøve Prestashop, jeg kan dog ikke se nogen steder hvad det skal koste per måned? 

Prestashop ar gratis at benytte/downloade, men du skal naturligvis hoste shoppen et sted m.m.

Du kan også overvejer at give Opencart en chance, hvis du er ny indenfor webshops. Opencart er også gratis at benytte, og forholdsvis simpelt at gå til.

Det nemmeste er dog at vælge en betalt skabelonløsning (feks Dandomains webshop), men det er jo ikke ligefrem gratis.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person

Til folk, der skal starte netbutik op for første gang, plejer jeg helt uden at blinke, at anbefale dem en Dandomain løsning.

Men lad være med at kaste dig over det selv, tag fat i en af deres samarbejdspartnere på design:
http://www.dandomain.dk/om/samarbejdspartnere.html

Det kommer til at koste dig imellem 25k og 60k, hvilket selvfølgelig er en slat penge at skulle have op af lommen. Men så får du til gengæld sat shoppen rigtigt op fra start, får et flot og professionelt design, og svar på alle dine spørgsmål. Så er du fri for at bøvle med al teknikken, og kan koncentrere dig om det vigtigste: Markedsføre og sælge dine varer bedst muligt!

Der findes masser af andre løsninger derude. Prestashop, Magento, Scannet (hold dig endelig væk fra dem) og mange, mange flere. Men min erfaring er, at selvom mange af de andre måske virker billigere, så kommer du i det lange løb til at betale mere for dem. Enten i tabte ordrer, fordi platformen har nogle tekniske begrænsninger inden for markedsføring. Eller i efterfølgende programmørtimer, fordi der skal rettes frem og tilbage i dem.

Dandomain er nok den hyldevare-platform med færrest fejl og mangler i Danmark lige pt. Og der går rigtigt lang tid, før du render ind i begrænsninger med den.

Når du så om et års tid eller to er blevet meget klogere på nethandel, så er du bedre i stand til at formulere dine krav til en platform. Og så kan du kigge på at investere i en platform så som Magento, uCommerce, Prestashop (?) osv. osv., der kan skræddersyes til dine behov.

Det var mit input, håber du kan bruge det!

Med venlig hilsen
Søren Sprogø

Disclaimer: Jeg er ikke platformsleverandør, og er heller ikke på nogen som helst måde forbundet med leverandørerne. Men jeg lever af at rådgive netbutikker, så derfor har jeg snart arbejdet med dem alle sammen i en laaaaang årrække.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

SoerenS:

Til folk, der skal starte netbutik op for første gang, plejer jeg helt uden at blinke, at anbefale dem en Dandomain løsning.

Men lad være med at kaste dig over det selv, tag fat i en af deres samarbejdspartnere på design:
http://www.dandomain.dk/om/samarbejdspartnere.html

Det kommer til at koste dig imellem 25k og 60k, hvilket selvfølgelig er en slat penge at skulle have op af lommen. Men så får du til gengæld sat shoppen rigtigt op fra start, får et flot og professionelt design, og svar på alle dine spørgsmål. Så er du fri for at bøvle med al teknikken, og kan koncentrere dig om det vigtigste: Markedsføre og sælge dine varer bedst muligt!

...

Når du så om et års tid eller to er blevet meget klogere på nethandel, så er du bedre i stand til at formulere dine krav til en platform. Og så kan du kigge på at investere i en platform så som Magento, uCommerce, Prestashop (?) osv. osv., der kan skræddersyes til dine behov.

Så du mener altså at man skal bruge 25-60.000 i "lærepenge" for så at smide hele platformen væk og så betale endnu en gang for at komme over på en ny platform?

Det mener jeg måske ikke er den bedste anbefaling. Hvis man allerede ved at man skal skifte om et år, kan man da lige så godt få gjort det med det samme og så spare de penge?!?!

Fra Silkeborg
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Lindgren:

Så du mener altså at man skal bruge 25-60.000 i "lærepenge" for så at smide hele platformen væk og så betale endnu en gang for at komme over på en ny platform?

Det mener jeg måske ikke er den bedste anbefaling. Hvis man allerede ved at man skal skifte om et år, kan man da lige så godt få gjort det med det samme og så spare de penge?!?!

Ja, det mener jeg faktisk :-)

Når man første gang står og vil have sig en webshop, har man ingen som helst anelse om, hvilke krav det er man skal stille til sådan en. Man er simpelthen ikke erfaren nok til at stille alle de rigtige krav og alle de rigtige spørgsmål.

Derfor vil man slet ikke kunne få bygget "det rigtige" den første gang, men man kommer derimod til at kaste en masse penge efter en masse forkerte eller dårlige ting.

Jeg mener ikke at man nødvendigvis bør smide sin Dandomain væk allerede efter et år. Men der kan man stille og roligt begynde at drømme om, hvilke features man godt kunne tænke sig, som Dandomain ikke understøtter. Og typisk tager processen fra at drømme -> få skrevet ned -> fundet leverandører -> indhentet tilbud -> bygget projektet -> launch, et par år.

Derved er vi oppe på at der nok går 3-4 år, før du skal "smide" din Dandomain væk. Og 3-4 år er ca. den normale levetid for en platform, før du bør overveje en større opgradering + redesign.

Det kan selvfølgelig også være at du er så heldig, at du ikke rigtigt har nogen specielle krav. Så kan du sagtens leve med Dandomain'en, som jo konstant bliver videreudviklet og opgraderet, som regel helt uden du selv lægger mærke til det.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

SoerenS:

Ja, det mener jeg faktisk :-)

Når man første gang står og vil have sig en webshop, har man ingen som helst anelse om, hvilke krav det er man skal stille til sådan en. Man er simpelthen ikke erfaren nok til at stille alle de rigtige krav og alle de rigtige spørgsmål.

Derfor vil man slet ikke kunne få bygget "det rigtige" den første gang, men man kommer derimod til at kaste en masse penge efter en masse forkerte eller dårlige ting.

Jeg mener ikke at man nødvendigvis bør smide sin Dandomain væk allerede efter et år. Men der kan man stille og roligt begynde at drømme om, hvilke features man godt kunne tænke sig, som Dandomain ikke understøtter. Og typisk tager processen fra at drømme -> få skrevet ned -> fundet leverandører -> indhentet tilbud -> bygget projektet -> launch, et par år.

Derved er vi oppe på at der nok går 3-4 år, før du skal "smide" din Dandomain væk. Og 3-4 år er ca. den normale levetid for en platform, før du bør overveje en større opgradering + redesign.

Det kan selvfølgelig også være at du er så heldig, at du ikke rigtigt har nogen specielle krav. Så kan du sagtens leve med Dandomain'en, som jo konstant bliver videreudviklet og opgraderet, som regel helt uden du selv lægger mærke til det.

Ja så er vi uenige Smile

Hvis man alligevel skal lære hvordan man administrerer produkter, håndtere ordrer osv kan man jo lige så lære det i Magento som man kan i DanDomain. Og set i lyset af at vi kan levere en unikt designet Magento shop til 9.995,- inkl. professionel hosting hos MagentoHotel.dk (heri også telefon support) og betalingsgatewy første år som en del af prisen, så kan jeg nu ikke helt se hvorfor man skulle bruge så store beløb på en "køb og smid væk shop"

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Dec 10
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

SoerenS:

Ja, det mener jeg faktisk :-)

Når man første gang står og vil have sig en webshop, har man ingen som helst anelse om, hvilke krav det er man skal stille til sådan en. Man er simpelthen ikke erfaren nok til at stille alle de rigtige krav og alle de rigtige spørgsmål.

Hvorfor i alverden skulle man så bruge 65.000,- på at lære det, når man kan, som Rasmus så rigtig påpeger, lære det på en magento eller prestashop løsning til en brøkdel af prisen?

Det er da et forfærdelig råd at give en iværksætter der vil starte webshop.
Og så er der slet ikke taget højde for hvor meget det vil koste at skifte platform, hvis man altså skulle følge dit råd.

Hvis man kan leve med at være "låst fast" i en hostet løsning, så er det fint.
Men hvis man vil have en open source løsning, så gør det fra starten. Brug 10.000 på at få den oprettet med et unikt design. Når du så har haft shoppen i 1-2 år, så er du måske klar til at fortælle en programmør hvad det er du vil have lavet.
Og så har du 55.000 i overskud til at gøre godt med. (Hvis vi går ud fra forslaget oven over)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Lindgren:
Hvis man alligevel skal lære hvordan man administrerer produkter, håndtere ordrer osv kan man jo lige så lære det i Magento som man kan i DanDomain. Og set i lyset af at vi kan levere en unikt designet Magento shop til 9.995,- inkl. professionel hosting hos MagentoHotel.dk (heri også telefon support) og betalingsgatewy første år som en del af prisen, så kan jeg nu ikke helt se hvorfor man skulle bruge så store beløb på en "køb og smid væk shop"

Som nævnt, selv jeres løsning vil være forældet efter 3-4 år. Det er simpelthen bare den naturlige evolution inden for web-baserede IT-systemer.

Selv, hvis man kun beholder Dandomain'en i 1 år, så er man altså stadig blevet for 25-60k kr erfaring rigere. Og er meget bedre rustet til at bygge det perfekte. Og det er min erfaring, at de penge er givet godt ud!

Folk, der ikke har prøvet nethandel før, kan simpelthen ikke overskue alle hardcore spørgsmålene, så som:

  • Er der pæne URL'er i shoppen?
  • Mulighed for meta tags og unikke sidetitler?
  • Gratis fragt, når kunden køber for under xx kr.?
  • Kan den fratrække moms på priser automatisk, hvis kunden kommer fra et ikke-EU land?
  • GLS pakkeshop?
  • Kan jeg lave gavekort og rabatkoder?
  • Kan shoppen understøtte betaling på kredit, så beløbet først hæves efter 10-30 dage?
  • Understøtter den produktvarianter? I flere dimensioner? (f.eks. t-shirts i sort/hvid samt s-m-l).
  • Er der ordentlig billedzoom, og hvad er den maksimale opløsning?
  • Kan jeg selv bestemme, hvordan produktsiden bygges op?
  • Og understøtter produktsiden rich snippets i Google's SERP?
  • Kan jeg lave A/B-tests? Og kan disse integreres med GA?
  • Kan jeg customize Google Analytics scriptet?
  • Kan jeg customize Google Analytics e-commerce scriptet?
  • Kan jeg få yderligere tracking scripts på min ordrekvittering, f.eks. Adwords conversion tracking eller affiliate marketing tracking?
  • Kan jeg nemt lave redirect af gamle URL's?
  • Specielle mobiludgaver af shoppen?
  • Kan jeg lave unikke tema-baserede landing pages?
  • osv. osv. osv.

Dette er bare eksempler på spørgsmål, der dukker op hos webshop-ejere, når de får noget erfaring med det at drive nethandel. Spørgsmål, som det er naivt at tro at nye shop-ejere overhovedet er i stand til at stille.

Dog en lille note: Du får mig ikke til at kommentere offentligt på jeres konkrete tilbud. Man kan nå rigtigt, rigtigt langt med en hosted Magento løsning, hvor man smidder et godt skin på, man lige tilpasser.

Men der er bestemt også ulemper ved Magento. Det er dog en længere historie....

Det korte af det lange er, jeg er kommet med min anbefaling. Den kan folk så bruge til hvad de har lyst til, og være nok så uenige i :-)

Med venlig hilsen
Søren Sprogø

Fra Kolding
Tilmeldt 6. Jun 11
Indlæg ialt: 288
Fra  MJ Vision ApS Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Prestashop +1

 

 

Skab tryghed for din virksomhed og dit personale med Kamera overvågning

Fra Silkeborg
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Fungadgets - Allan:

Hvorfor i alverden skulle man så bruge 65.000,- på at lære det, når man kan, som Rasmus så rigtig påpeger, lære det på en magento eller prestashop løsning til en brøkdel af prisen?

Det er da et forfærdelig råd at give en iværksætter der vil starte webshop.

Jamen tak da :-)

Og selvfølgelig hiver du MAKS. prisen frem, og bruger den i din argumentation :-)

Jeg har ingen anelse om, hvilke priser det er Dandomains partnere tager for en opgave. Det er ved at være noget tid siden, jeg har brugt dem direkte. Derfor skrev jeg det med rimeligt stort råderum: "Det kommer til at koste dig imellem 25k og 60k".

Tilmeldt 16. Mar 10
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det skal være meget let at benytte, er der få bedre end TDC's webshop-løsning. Det er rimeligt begrænset mht. til design, men det virker bare.

effektiv inkasso - inkasso der virker

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)