Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Folkebevægelse

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jul 10
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Hvordan starter man en folkebevægelse?

Specifikt har jeg en folkebevægelse der tager klima-truslen seriøst og kan agere påvirkende faktor overfor staten.

Endnu mere specifikt kunne jeg godt tænke mig at høre Amino'ernes position på dette emne.

Hvordan ville du gøre det?

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 171
Fra  LichtenbergPress Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke så meget snik-snak, bare se at komme i sving:

Løbesedler, happenings, kronikker, pressemeddelelser, taler, samarbejder med andre organisationer, virale videoer, ring til ministeren og bed om møde, ring til kongehuset og bed om prinsesse som protektor, opret en forening, husk hjemmesiden + f-book + twitter, find ligesindede i udlandet, bed kommunen om støtte til et sekretariat, lav et megabanner og hæng det dér hvor jeres målgrupper færdes, skriv jeres budskab på Knippelsbro, skriv en ebog og udgiv den gratis på 8 sprog, lav en app, bliv godkendt som velgørende organisation så i kan lave landsindsamlinger, lav nogle flere brochurer, afhold en temaaften på biblioteket, lav en telefonkæde, identificér og vær ubehagelig over jeres modstandere, lav en arbejdsfordeling, skriv en forretningsplan, bliv enige om mærkesager, etc. etc.

Tilmeldt 3. Jul 10
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 01:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans Henrik

Fedt svar! Det er rigtig meget power i det svar, tusind tak. 

Jeg er faktisk rigtig, rigtig VRED... hvad bilder amerikanerne sig ind at udlede 30% af verdens udslip og så derefter at true mine (fremtidige) børn på livet med deres klimefornægtelser? Vi har ifølge kilder som jeg personligt anser for troværdige, omkring 10-max 20 år til at gøre noget seriøst ved CO2 udslippet inden situationen bliver uoverskueligt risikabel.

Har du nogen tips til hvor man kan finde ligesindede?

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, måske USA skulle lære at eksportere miljøproblemer til andre lande, som Danmark der sender en af de mest forurenende industrier overhoved, svineproduktion, til Letland og Litauen. Svin og køer forurener jo mere end biler, ifølge en artikel i Ingeniøren. Så det pynter på tallene at få det ud af landet.

Faktisk ville det give en stor effekt hvis der blev spist (og dermed produceret) mindre kød. Det kunne være interessant at regne på effekten.

USA er et stort land, og selvom resultatet på landsplan måske ikke ser så godt ud, er det ikke helt ringe overalt. Eks. Californien sker der noget. Antallet af hybrid- og elbiler er i kraftig vækst. Den meste solgte bil her hvor jeg bor er en hybridbil. Jeg kender rigtig mange vegetarer (jeg er selv pescetarian). Omkring 10% af kollegerne er det. Jeg kan vælge at betale en merpris for mit strøm, og elselskaberne køber så min kvote fra vindmølleproduceret strøm.

Du kan jo starte med at købe en Tesla Roadster og bruge den som et statement - det vil uden tvivl give dig en god portion PR.

Mvh Carsten

Tilmeldt 3. Jul 10
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi gør det ikke godt nok i Danmark, ingen tvivl om det.

Men Carsten, vi er nødt til at se i øjnene at risikoen er langt større end man har troet. Tjek det ud hvis du tvivler: http://web.mit.edu/newsoffice/2009/roulette-0519.html

Et konkret eksempel på en vanvittigt risikabel policy er Keystore pipely fra Kanada til USA der i disse dage er til beslutning i Obama administrationen. Denne transporterer CO2-ekstensiv (og meget "beskidt" udvundet) Tar-sands/Unconventional olie fra Alberta. NASA's James Hansen har udtalt at hvis blot Alberta Tar sands udvikles og udvindes, er det effektivt "game over" for klimaet.

Disse ting burde gøre folk meget vrede og forargede!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)