ja men jeg talte kun med vedkommende 3 gange a 3 min max....18 ubesvarede dem kan han også fakturer... preben |
Det er nu også regelen jeg vil gøre opmærksom på...
ja men jeg talte kun med vedkommende 3 gange a 3 min max....18 ubesvarede dem kan han også fakturer... preben |
Ja, den lyder sørme mystisk. Hvad drejer kontakten sig om? Er jo lidt væsentlig ifm. din advarsel, hvis vi skal tage den ad notam |
I kan tage den som en opfordring eller advarsel, kommer an på med hvis øjne man ser på det med... |
Nu melder historien jo ikke præcis hvad der er foregået, men jeg vil absolut påstå at der er rådgiverens pligt at oplyse timeløn/pris. Du kan ikke ligge ansvaret over på kunden. Dette er en påstand - ikke vidende :)
|
NEJ det er kun advokater der skal....
|
@Preben NEJ det er kun advokater der skal....
No way Preben, den køber jeg ikke. :) Har du link til disse regler ? |
Ja, den siger at juridisk rådgivning skal aftales skriftligt, og at timepris/el. lignende oplyses. Den siger ikke at andre brancher ikke behøver oplyse ? Jeg synes da også næsten at det siger sig selv. Ellers skal jeg da til at sende fakturaer rundt for rådgivning om alt mellem himmel og jord. ;)
|
Vedkommende jeg omtaler er byggesagkyndig selv uden historik er han på ingen måde forpligtet til at oplyse at han tager penge for såkaldt vejledning gennem telefonnen. For mig lyder det forkert for ofte er de på en anden opgave hvad enten det er i bil eller ved kunde og man har ikke deres fulde opmærksomhed, for dem er det en mulighed for at dobbelfakturer. Men som tideligere nævnt er Advokater under særregel og skal oplyse at samtalen begynder at koste.. preben |