Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR nr. hvis jeg tjener under 50.000 om året?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 178
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Så vidt jeg ved skal man ikke have et momsnr. hvis man tjener under 50.000 kr om året. Men derfor kan man vist stadig trække udgifter fra i skat, ik? Og er det nødvendigt med cvr-nr. når man ikke har momsnr?

 

På forhånd tak.

Mvh Jannik

Fra Rødkærsbro
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 481
Fra  ReneSejling.dk Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

CVR nr og Momsnummer er det samme.

Ja du kan godt trække dine udgifter fra selvom du ikke har et CVR nummer, det tal du har tilbage er det du opgiver på din årsopgørelse som du så skal betale skat af.

Husk du ikke må opkræve moms på din faktura hvis du ikke har et CVR nummer.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

jannox:
tjener under 50.000 kr om året

Der er svaret på det spørgsmål rigtig mange gange herinde - søg lidt, og du vil finde masser af svar.

Bemærk: Det er OMSÆTNING og ikke INDTJENING, der sætter grænsen.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 178
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

René Sejling:

Ja du kan godt trække dine udgifter fra selvom du ikke har et CVR nummer, det tal du har tilbage er det du opgiver på din årsopgørelse som du så skal betale skat af.

Så jeg trækker bare mine udgifter fra min omsætning og opgiver det tal jeg får.. fint.

Men kan jeg f.eks. trække sådan noget som præmieafgift fra i skat?

Tilmeldt 2. Jul 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Hvis man ikke må opkræve moms på faktura, er det så lovligt at kunde køber en ydelse uden at betale skat som moms ?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

bamseline:
Hej

Hvis man ikke må opkræve moms på faktura, er det så lovligt at kunde køber en ydelse uden at betale skat som moms ?

let sort snak. Hvis du ikke må opkræve moms - fordi du enten er så lille virksomhed, at du ikke er momsregistreret - eller fordi du leverer en ydelse der ikke er momspligtig - men måske lønsumspligtig så

Må du ikke trække moms fra dine indkøb og ikke lægge moms på dit salg - og ja så må din kunde naturligvis købe den vare eller ydelse uden moms af dig - og så har den kunde jo heller ikke momsfradrag for den moms de jo så ikke betaler

Hvis kunden har CVR nummer, så skal kunden indberette købet af en ydelse fra en ikke momsregistreret = en med bare CPR - til skat som honorar til skat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)