Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan finder man ud af hvad man brænder for?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Jeg har gået og tænkt det sidste stykke tid. Hvad er det egentlig jeg brænder for? Hvis jeg kunne vælge nøjagtig hvad jeg ville lave - hvad ville jeg så lave? Svaret overrasker mig, for svaret er: Jeg ved det ikke.

Jeg har gransket mig selv igennem for interesser, muligheder og ting jeg kan lide - og på intet tidspunkt er jeg kommet frem til at "det vil jeg gerne".

Jeg er simpelthen træt af at lave noget som jeg ikke brænder for. Jeg vil gerne arbejde med noget som jeg elsker, og kan arbejde på konstant - så meget at jeg næsten ikke kan stoppe igen, men faktum er således at jeg ikke kan finde ud af hvad jeg vil. Der er intet arbejde der siger mig noget, og der er ingen uddannelse der siger mig noget heller.

Lige nu lever jeg af alle mine hjemmesider, men jeg brænder ikke for det! Jeg arbejder på dem, holder dem opdateret og sådan - men det er i virkeligheden ikke det jeg vil, tror jeg! Hvordan finder man ud af hvad man brænder for? Jeg gider simpelthen ikke bruge mit liv på at lave noget jeg ikke gider, for jeg lever kun én gang, og har kun ét forsøg.

Når jeg ser på mine venner, og familie, og høre at de hader deres arbejde, så er det jeg tænker "sådan nægter jeg at ende" - jeg vil lave noget jeg kan lide - intet andet. Problemet er bare at jeg endnu ikke har fundet ud af det - 23 år gammel - suk! :)

Nogle tanker, eller gode råd i kan komme med i kampen om at finde det jeg brænder for?


Med Venlig Hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du slet ikke noget som har din interesse. Så tag en uddannelse du har stadig alderen til at kunne det.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Siden du ikke har fundet svaret selv, var det måske en ide at spørge andre om hvad de laver, hvorfor de valgte det, hvad der er det gode ved deres job etc. Det vil måske give dig lidt inspiration og nogle nye ideer.

Mig selv som eksempel:
Jeg arbejder som software udvikler fordi jeg godt kan lide at skabe et produkt. Jeg har tidligere arbejdet med elektronik udvikling, men skiftede til software fordi jeg bedre kunne lide at se resultaterne med det samme, og den mere dynamiske process det er at udvikle software.

Mit speciale, eller det jeg bedst kan lide, er udvikling af brugerflade delen af software, fordi det inddrager brugere, og ofte er produktets ansigt udadtil. Det er den del brugerne kan "røre" ved, og ofte det som definerer produktet for kunderne.

Mvh Carsten

Fra Farum
Tilmeldt 22. Nov 11
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Dude der bliver delt en masse på internettet, men jeg synes det her er noget du ''bliver nødt til at snakke med dig selv om''. Det er meget svært for folk at vide hvad du er interesseret i...selv hvis du giver en masse information om dig selv.

Held og lykke med at finde det du brænder for!

Mvh.

Berti.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Hej Morten,

Fedt at du tør stille spørgsmålet ! Yes

Der findes ekstremt mange mennesker , som ikke laver hvad de virkelig elsker, eller drømmer om at kunne lave. Jeg læste lige en artikel, hvor nogle sygeplejersker var blevet spurgt om hvad folk mest havde fortrudt på deres dødsleje ( og det havde de jo hørt ). Og i top 3 var at de ikke havde brugt deres arbejdsliv på noget de virkelig elskede , eller som bare passede til dem.

De havde gjort det fordi man forventede det af dem i familien, samfundet forventede det af dem eller de simpelthen bare ikke havde modet til at være sig selv

Kort sagt - du er langt fra alene. Men det er nu ret sjældent at folk tør indrømme det, og snakke om det ( som du gør ) før end at de ligger på deres dødsleje. Og snakke om det, det skal man starte med, for at kunne forandre det.

Jeg fandt først ud midten i 30 `erne, hvad der passede til mig, og som jeg synes er kanonsjovt. Og det er markedsføring. Jeg røg så ud i noget snavs med online markedsføring :)

Den måde jeg fandt ud af på var

1 : Jeg elsker konkurrence ( på den sunde måde )

2 : Jeg er ret kreativ ( fucked op i hovedet- på den sunde måde )

3 : Jeg elsker at kommunikere

4 : Jeg elsker at gøre noget for andre, som jeg kan se de bliver glade ( det kan vi vel alle. Men i markedsføring er der kontant afregning. Ens kunder får direkte penge i banken af samarbejde med mig )

5 : Jeg er forholdsvis god til psykologi, aflæse folks behov osv.

... og flere andre ting. Kort sagt er online markedsføring skræddersyet til mig.

Men nu skal du høre. jeg drømmer i virkeligheden om at skabe kunst. Være musiker eller forfatter. Det er også en af grundene til at jeg kom så sent i gang. Jeg satsede 100 % på at blive pro musiker.

Desværre lullede jeg mig selv, så hårdt ind i en drøm, at jeg nægtede at se at jeg bare ikke havde det, der skulle til for at leve af det. Og til sidst blev det fattige liv for hårdt, og Gud rakte sin hånd ned fra himlen og sagde : " Jimi, nu skal du lave online markedsføring. Du er klar nu. Du kan spille musik i din fritid, og nyde de andre store kunstnere "

Well, jeg er ikke sikker på det var Gud, men noget skete der. Og det er så der jeg er nu.

Men jeg tænker stadig over om det virkelig er det her jeg vil med mit liv. Penge og tryghed er nødvendigt, men livsglæde.. ja det er det livet handler om.

Jeg håber du finder din vej, og jeg håber du måske kunne min historie til noget :)

Hilsen ham den der ønskede han var noget andet ( nogen gange ), men faktisk har fundet det som han er rigtig god til, og som han kan lide. Det han virkelig elsker, det laver han i sin fritid

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

tag mig eksemple vis jeg brænder for min strip side og arbejder dag og nat på forbedre jeg tænker ej penge og sådan skal man også tænke man skal have en vis iværksættere passion for det skal lykkes

hvad kan du lide at lave

hvad laver du i fritiden

har du som barn sagt det kune være sjovt at lave måske det var en ide

hvad kunne du tænke dig at lave vis ikke tænker på penge

hvad laver du når du er på ferie

hvad drømmer du om

hvad gør dig glad god ide at lave

hvad gør dig ked af det skal du nok kke lave

er det grundet penge det er svært måske skal der laves noget om i livet

er det grundet kæresten eller venner du ikke tager springet ud i det du gerne vil

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 44
Fra  Dinkonsulent.nu Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

måske er det hele også gået hurtigt for dig og du har glemt at nyde at det ren faktisk er lykkedes for dig - måske er det nu at at du skal nyde at ren faktisk tjener penge på din forretning og så derfra kan det tænkes at der kommer nye impulser til dig?

En sparingspartner kan også være en mulighed

Pøj pøj med det.-)

Mvh

Pernille

Fra Køge
Tilmeldt 16. Dec 11
Indlæg ialt: 27
Fra  KGB - Køge Garn & Broderi Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Madsen:
Når jeg ser på mine venner, og familie, og høre at de hader deres arbejde, så er det jeg tænker "sådan nægter jeg at ende" - jeg vil lave noget jeg kan lide - intet andet. Problemet er bare at jeg endnu ikke har fundet ud af det - 23 år gammel - suk! :)

 

Kære Morten,

Det var ellers noget af et spørgsmål på en mandag eftermiddag, og jeg har tænkt en del over det. Ikke alle mennesker har et kald, og hvis man kan arbejde og leve af det man brænder for, er man virkelig priviligeret. Mange mennesker går på arbejde hver dag, for at tjene penge til at dyrke deres hobby. Det har jeg selv gjort i mange år - men jeg har nu altid godt kunne lide at arbejde. At blive i et job man hader, er... hmm... hvordan skal jeg sige det... tåbeligt. Har du spurgt venner og familie hvilket job de virkelig godt kunne tænke sig? Det er ofte i samtale med andre, man finder ud af hvem man selv er.

23 år er ingen alder, og du tager fejl hvis du tror du kun har én chance for at vælge livsbane. Livet tager nogen gange nogen overraskende sving. Hvis man er åben overfor mulighederne, skal der nok dukke noget godt op. Bare man ikke sidder i sofaen og venter på det skal ske.

Mit råd vil være, at du ved hver job du har/ får nøje overvejer hvilken del af jobbet du bedst kan lide og er bedst til. Og så arbejder henimod at få alle dine yndlingsbeskæftigelser puttet ind i ét job. Og husk på, at selvom man arbejder med det man brænder for, vil man ind i mellem være nødt til at beskæftige sig med noget, man ikke interesserer sig for.

Jeg har været inde i din artikelbase og pusle lidt rundt. Jeg går ud fra, at du interesserer dig for formidling, siden du har startet den? Jeg bemærkede, at en del af de artikler du selv har skrevet, handler om naturen. Hvis det er fordi du godt kan lide at være ude, bør du tage det med i dine overvejelser. Mit bud uden at kende dig er altså natur + formidling. Ikke alle finder lykken spærret inde på et kontor.

Kærlig hilsen Sus K

Fra Bogense
Tilmeldt 7. Aug 11
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Skønt! Smile

En eksistentialistisk krise! Mennesker er blot subjekter i et ligegyldigt og absurd univers, hvor ingen mening er givet. Du kan skabe din egen tilværelse, din egen eksistens og identitet gennem valg og handling.

Vælg noget – elsk det!

Danmark er for slapt, når man går rundt og ”hader” sit job – så find da på noget nyt! Sælg huset, rejs jorden rundt, start en virksomhed, tag et nyt job – gør noget.

Hvis du vælger forkert, så vælg om. Se, hvor du kommer hen, vær nysgerrig - MEN ALDRIG PASSIV!

Livet er skønt! God rejse!

Anne Kathrine

Overgaard Tekst I/S

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Morten

Jeg synes, at Jimi giver et suverænt godt svar, men jeg vil da gerne supplere lidt med mine egne erfaringer.

Da jeg gik i 9. klasse skulle jeg pludselig i gymnasiet. Ingen havde spurgt mig, men jeg var åbenbart tilpas klog til at det kunne lade sig gøre. Jeg kom ud af gymnasiet med et alt for lavt gennemsnit og valgte at læse til erhvervskorrespondent. Det blev jeg efter 2,5 år og det var helt OK. Det var dog ikke sprogene, som havde vakt min interesse men erhvervsøkonomi. Jeg valgte som 24 årig at blive omskolet og fik en stilling som kontorelev indenfor regnskab og er idag selvstændig med eget firma som bogholder for mange små virksomheder.

Jeg skulle klart have valgt handelsskolen, når jeg kigger tilbage idag, men jeg var tilpas uselvstændig dengang til at det overhovedet kunne komme på tale.

Min pointe er, at man sagtens kan vælge nye veje sent (eller ungt i dit tilfælde). Idag har jeg udviklet nye interesser. jeg vil ikke vælge om mht. mit erhverv, men markedsføring og grafisk arbejde synes jeg også er spændende.

Held og lykke med det hele.

Michael

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)