Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytning til Thailand - Håvelågebeskatning, eller..?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Nov 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 06:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har besluttet at flytte til Thailand i løbet af 2012 og har ifbm hermed et par spørgsmål:

1. Jeg har bl.a. et Holding selskab (ApS), men en pæn formue i banken. Fraflytter jeg DK helt, hvordan får jeg så overført selskabskapitalen til et nyt selskab i Thailand? Jeg er klar over at jeg nok ryger ind i noget havelågebeskatning her, men hvordan fungerer det helt? Lad os for at tage et rundt tal, sige at jeg har 1 mill. kr. stående i selskabet. Hvordan skal jeg beskattes heraf, hvis jeg flytter disse penge ud i et nyt selskab i Thailand og fraflytter DK helt?

2. Hvis jeg bibeholder min skattepligt til DK og bevarer mit Holding selskab herhjemme, hvordan er vilkårene så ifht at føre midler herfra til et nyt Thailandsk datterselskab, som så får aktiviter i Thailand og DK.

Det skal understreges at jeg ikke taler om på nogen måde at snyde i skat. Det hele skal foregå helt efter bogen.

Håber at der er nogen der ved lidt herom?

 

Tilmeldt 2. Nov 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 03:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøver lige igen Smile

Ik nogen der ved noget herom? 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 07:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørg din revisor ?

Eller bed om bindende svar hos Told og Skat.

For beløb i den størrelsesorden, forlader du dig vel alligevel ikke på et "tilfældigt" svar på et forum.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 08:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg gætter på at Skat opfatter flytning på samme måde som hvis du hævede, de skal beskattes. Dansk skat.

Der er dog vist noget med at indskyder du pengene ind i et nyt (udenlandsk) selskab så har du mulighed for at få den skat retur som du ville have skulle betale i det pågældende land.

Om det kun gælder EU lande ved jeg ikke.

Men, men men .... Hvorfor pokker spørger du ikke din Revisor det løser han da på et splitsekund. Og så er jeg også sikker på at han giver dig det korrekte svar!

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)