Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I Virksomhedspraktik som Direktør

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Der skal normalt være noget at vide for begge sider. Derfor tror jeg ikke du kan finde en seriøsvirksomhed, da det koster for meget at have sådan en praktikant til at rende rundt. Desuden ville praktikanten ikke få særligt meget ud af det.

Jeg ville selv ikke gøre det med mindre hun havde nogle STORE blå øjne Big Smile

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved prokura handler man på fuldmagtgivers vegne for fuldmagtgivers regning og risiko, så med mindre der laves en lang ansvarspådragende tekst, så er prokuristen ansvarsfritaget (så længe han handler indenfor lovens og prokuraens rammer, selvfølgelig).

Hvis trådstarter kun er rådgiver for direktionen/virksomheden, så har han netop ikke fuldmagt til at tegne virksomheden og til at indgå aftaler med virksomhedens samarbejdspartnere.

Så prokura ville være en god løsning, hvis ellers virksomheden tør at videregive dette ansvar til trådstarter.

Jeg synes (som resten herinde) at det er et super friskt initiativ, og det kunne sagtens være netop den energi, som en sådan person vil komme ind med i virksomheden, der kunne være løsningen på problemerne.

Mange virksomhedsledere (især i de mindre virksomheder) tænker ofte i de samme baner, og er ikke altid så gode til at få nye idéer ud af boksen.

 

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)