Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

13 år .. penge i hjemmesider?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej jeg er en dreng på 13 år...  er ikke helt til det med at gå med aviser og kunne godt tænke mig at tjene nogle lommepenge på andre måder.


Jeg er ret god til det med computere, er f. eks god til at lave hjemmesider. Så jeg har tænkt på om der kunne være penge i at lave hjemmesider for andre selvom man er 13, og mange sikkert vil finde det svært at tage en 13 årig seriøst. Vil også gerne vide hvordan jeg skal få det ud til folk, hvordan jeg skal reklamere med det.

 


P.s laver HTML og Flash :) 



Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har om ikke andet kendskab til en større gruppe af midaldrende+ældre mennesker, som konsekvent har brug for hjælp til computeren... Hvis det var noget.

Da jeg startede mit firma op i det små, så tilbød jeg PC-support ved siden af grafikken.. Og der kom mange henvendelser fra private - nok til at jeg kunne have lavet et helt firma alene på den baggrund. Det var dog ikke det, jeg ville.

Hjemmesider? Hvis du kan vise folk, at du kan noget stort (eller... i hvert fald lødigt), så er alder kun et begrænset problem. Der er dog nok nogle opgaver, som du må erkende at folk/firmaer ikke er trygge ved at overlade til dig, selvom du kan. Så hovedbestanddelen af opgaver ligger nok i bestillingsarbejde, hvor du ikke har så frie hænder, som du måske ønsker. Altså, hvor kunderne er meget stramme omkring deres krav, for ikke at risikere "at en 13-årig vildbasse af en knægt kommer til at overfylde siden med grafitti og pr0n". (der skal nok være nogen derude med den fordom...)

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 06:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Anders

Der er en anden trettenårig herinde som måske mangler en der kan html og flash. Kan være i kan lave noget sammen.

Hvis jeg skal være ærlig tror jeg du kommer længere ved at starte din egen hjemmeside og tjene penge på denne. På din egen hjemmeside kan INGEN se at du kun er 13 år hvis du ellers har fulgt med i dansk timerne (Læs: stavning er vigtigt). Dermed slipper du for problemer vedr. alder. Umiddelbart er der 3 oplagte måder at tjene penge på en hjemmeside:

1) Googles adSense program der giver penge hver gang nogen klikker på en annonce

2) Lave et community site, hvor man betaler fx. en ti''er ekstra for bedre funktionalitet end gratisversionen.

3) En webshop hvor du sælger produkter eller digitalt indhold.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Vil følge PB Tryk - og kaste mig ud i at tilbyde total basic computer og internet introduktion for pensionister; sådan en frisk knægt på 13 år vil jo ramme plet lige i de gamle tanters hjerter.

Lav nogle fuldstændig helt simple "kurser" hvor du viser dem hvor let det er at sende en email, hvor smart MSN Messenger er - og hvor man kan finde opskrifter på sandkage og boller "som mor lavede dem".

Det kan du sagtens lave en skilling på ;-)

Supplér med at lave en fordelagtig deal med den lokale computerpusher, så du kan tilbyde klar-til-brug internet pc ;-)


MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :
hejsa, og tak for de gode idéer. Det med at tilbyde simpel computer hjælp til pensionister, lyder som en meget god ide. Og kan også godt lide ideen med Googels adSence program. Er stadig lidt i tvivl om hvordan jeg skal få det ud til folk, og hvad det skal koste med undervisningen.  Må også lige få snakket med ham den anden 13 årige, skal se om jeg kan finde  ham et sted på forumet.



 



Hilsen Anders.



Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Anders,

Computer-hjælp er nu ikke så svært at få ud til folk. Smid nogle flyers rundt i dit lokalområde, sæt en seddel op i det lokale supermarked og lav en hjemmeside. Når først du har fået et par tilfredse kunder, så ruller lavinen.

Det er naturligvis vigtigt at fokusere på, hvad der skal stå på flyeren og hvordan den skal udformes.

Jeg tænker nu ikke på pensionister som hovedmålgruppe (selvom de også findes), men skyd lidt bredt. Der er utallige i alle aldre, der har brug for lidt teknisk assistance (ominstallation af Windows med tilhørende backup, virusfjernelse, hjælp til Word, email og internet generelt, rådgivning om opgraderinger, etc)... Hvis du har rimeligt styr på tingene, så skal du nok lykkes. Husk bare at være ærlig, hvis du støder på noget, som du ikke har kompetance til. Du mister hurtigt forretningen, hvis du får utilfredse kunder. Især, hvis du satser lokalt.

Det er bedre at sige: "Netop denne problemstilling er jeg ikke stødt på før, men vil gerne forsøge at afhjælpe den. Jeg garanterer ikke for succes, men garanterer at jeg ikke ødelægger noget undervejs." end at sige "Den fikser vi nemt" - og så fejle.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :
jeg for sat nogle flyers op rundt i lokal området, og for kigget lidt nærmere på googles adSence ..

 

 

MVH

 

Anders.

Fra Odense
Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 180
Fra  Noergaard Andersen Skrevet kl. 04:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Anders

 

Jeg startede selv i en relativ ung alder med at lave hjemmesider. Så længe du har nogle gode referencer du kan vise kunderne og formulerer dig godt, virker fornuftig osv. så ser de fleste bort fra alderen, så længe du ikke bare starter med at sige du kun er 13. Det kan måske afskræmme nogle.

 

Som sagt er det vigtigste af det hele, at have nogle gode referencer. Lav en liste over ALT det du har lavet/laver og vis det til kunden. Dermed giver du kunden en god grund til netop at vælge dig, ved inddirekte at sige: "Vælg mig fordi jeg kan det her" - Og se bort fra alder.

Steffen Nørgaard Andersen
Art director og grafisk designer - www.inze.it

Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 05:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan man vise man kan noget ser jeg intet problem med alderen...
Det eneste der trækker ned er flash *det bras* :)

Anders må vi ikke se noget af det du har lavet?

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Velkommen til!

Der er masser af muligheder for at komme til at hjælpe de lidt ældre - MEN det kræver at du kan sætte tempoet ned og lære fra dig, i stedet for bare at gøre tingene på den hurtige måde. Jeg har adskillige kunder i senior-segmentet, der gladeligt ringer et par gang om året og bestiller en times eneundervising til en lille femhundrede kr''s seddel. Så går halvdelen af tiden med at hjælpe dem og den anden halvdel med snak om løst og fast, så der er også noget socialt med i det. Og det skal du være klar til - kan du klare det, er der MASSER af kunder til dig.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)