Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

S.M.B.A

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har læst lidt forskellige indlæg om ovenstående.

Jeg vil gerne have stiftet et Holding og et driftsselskab. Har fået en pris på en Apportberetning. (kr. 30.000,00)!!!!!!!!!!!!!.

Ved at starte som S.M.B.A og senere overgå til ApS eller A/S, kan jeg jo arbejde anonymt. Dermed kan konkurrenter ikke se, hvad der sker!.

Jacob Tøjner skriver lidt omkring faldgrubber, der evt. kan være i dette setup. Men jeg ser det ikke anderledes end det tyske G.m.b.H?. dem handler jeg med utroligt mange af.

Johnny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Holding og drifts SMBA eller ApS?

Vi kan lave vurdering for 8k+moms inkl. alle dokumenter).

Du kan ikke omdanns SMBA til ApS.

 

MvH

Peter

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Vi kan lave vurdering for 8k+moms inkl. alle dokumenter).

Hej Peter

Jeg er lidt nysgerrig over hvordan man kan sætte en fast pris på en vurdering?

Jeg går udfra at det er en godkendt (reg. eller stats aut.) revisor der skal underskrive vurderingen?

Hej fra Søren

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren.

Jamen naturligvis er den godkendt af statsaut. revisor.

Fast pris..jamen Søren, det er en forretningshemmelighed, som naturligvis er seriøs og fuldkommen

efter loven.

 

MvH

Peter

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Hej Søren.

Jamen naturligvis er den godkendt af statsaut. revisor.

Fast pris..jamen Søren, det er en forretningshemmelighed, som naturligvis er seriøs og fuldkommen

efter loven.

 

MvH

Peter

Javel ja forretnings hemmeligheder :-)

Jeg tænker nu mest på revisor uafhængighed hvor der ikke kan være en fast pris på en erklæringer da den godkendte revisor skal være uvildig i forhold til erklæringen?

Tager det 10 timer at fremskaffe tilstrækkelig erklæringsbevis eller 1 time ja så er det tiden og det må jo ikke begrænse revisor i vedkommendens arbejde at der kun er x antal timer til sin rådighed.


Jeg mener hvis nu trådstarter ejer en guldmine i afrika som han vil stifte på baggrund af, så vil det jo nok koste lidt mere end 8000 i forhold til at han har nogle omsættelige aktier i depot :-)  

Anyway så går jeg ud fra at det er en gennemsnits pris - nogle stiftelser taber du på opgaven (eller går i nul) og andre vinder du på, men den erklærende revisor får altid det honorar som er nødvendig for at afgive en erklæring. 

Nå jeg skal ikke afspore tråden mere - jeg undrede mig bare over fastprisen. 

/Søren

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Hej.

Holding og drifts SMBA eller ApS?

Vi kan lave vurdering for 8k+moms inkl. alle dokumenter).

Du kan ikke omdanns SMBA til ApS.

 

MvH

Peter

 

Meget sjovt synes det er en pris alle revisorer køre med.

Det er jo ligefrem imod lovgivning. Det er som man fint siger karatelaftaler og prosaftaler.

Om det så er sådanne det hænger sammen ved jeg ikke.

Men det falder mig da i øjnene at 9 ud af 10revisoren køre med samme pris på vuderinger til et ApS

/Hr. Hansen

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren.

Ja..prisen er et gennemsnit ved en normal vurderingsberetning uden særlige vilkår.

Hvis det nu er en vurdering, der går ud på at vurdere maskiner, der står 25 steder i DK, vil

prisen være en anden.

Og ja, godkender får en fast pris uanset, idet det er os, der laver alt arbejdet.

Dette udfra et forretnings-setup og nogle personlige forhold, som spiller ind.

 

MvH

Peter

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej Hr. Hansen. det er det ikke.

De store revisionshuse tager 20-30 tkr.+moms.

Mange mindre ligger mellem 10-20 tkr.+moms.

Vi ligger i den billige ende, og har for 2012 hævet prisen fra 5 tkr. til 8 tkr. standard.

 

MvH

Peter

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

@Søren  Du har fuldstændig retYes - Godkendte revisorer kan ikke lovformeligt have faste honorarer, da dette vil påvirke kvaliteten af den udførte assistance, når vi taler om erklæringer med sikkerhed.

I de fleste tilfælde vil den godkendte revisor derfor også have, eller rettere skal have muligheden for at forhøje/ændre tilbudet, hvis opgavens beskaffenhed ikke er som beskrevet m.v.

At Peter kan tilbyde en fast pris er ikke problemet, men derimod hans samarbejdspartner, som skal kunne stå inde for alle forhold, herunder opfyldelse af den lovpligtige kvalitetssikring.

Til sidste så vil en vurderingsberetning typisk starte ved ca. kr. 5.000 og herefter følgelig afspejle den forbrugte tid og kompleksiteten i opgaven.

Tonny

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Maskiner der står 25 forskellige steder i dk.

Hmm. Kører i selv ud og vurderer? Troede ikke det var noget revisorer gjorde.

Er det ikke kunden der kommer med en ekstern uvildig vurdering af maskinerne, og selv bærer omkostningerne ifm dette?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)