Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stregkode / barcode system

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa.



 



Vi har efterhånden 500 m2 lager, og det begynder at blive svært at holde styr på mængderne der er på lager. Indtil nu, har vi bare opdateret et excel dokument for hver forsendelse. Men vi vil meget gerne have et billigt enkelt bar code system. Vi har summasummarum enterprise med lagerstyring, men kan det kobles sammen med en scanner?



Ideen var, at vi vil købe klistermærker med koder, eller lave varenumre til hvert produkt, som scannes når vi får en ny vare hjem, og tildeles en ny kode med det antal der er på lager. Når en vare sendes, scannes pakken eller produktet med koden, og trækkes fra lager behpædningen.



Jeg har set det gjort på en anden simpel måde, men er ikke sikker på hvordan det er i praksis. Man tildeler hver vare et nummer på hjemmesiden, og lader scanneren læse det, ved at holde den mod skærmen hvor nummeret står.



Men hvor kan man købe sådan et system med software, hvis ikke det kan kobles på summasummarum enterprise?



Vi vil ikke ud at investere en formue. Det kunne blot være en scanner til usb stikket, men også gerne en trådløs. Jeg har set scannere til 500-1000 kr., men aner ikke om det kan dække vores behov og indeholder software osv. Nogen der har erfaring med dette?



Billigt Hundeudstyr Online

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kristian,

Må jeg spørge, hvorfor I ikke bare bruger det officielle EAN-13 system? En del af de produkter I importerer, er formegentlig mærket med EAN-13 koder i forvejen. Det ville da være det enkleste for både jer og jeres kunder.
Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror vores kunder er ligeglade med koderne, på nær det vi sælger engros evt.. Vi har ikke beskæftiget os med stregkoder endnu, og leverandøren kunne også sætte dem på, men vi køber en del ind i lande, hvor små fejl og forglemmelser ikke tages så tungt, så vi vil helt sikkert få kasser alligevel uden koder.. Faktisk vil jeg helst vi laver vores egne koder enten i form at tal eller bar koder. Men det er mere hvor man kan få den slags enkle løsninger med registrering af pakker og antal når de kommer ind, samt registrering når de går ud.

Billigt Hundeudstyr Online

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kristian,

 

Hvis I vil være helt sikre på alle kasser har en stregkode, så er det naturligvis løsningen, selv at sætte dem på. Hvad angår integration til jeres lagerstyringssytem, så vil det jo være optimalt at i det I scanner kassen, så figurere varen i jeres lager system.

 

Vi kan hjælpe jer med at udarbejde en optimal løsning, så den nødvendige integration og software er sikret. Send mig evt. en PM, hvis du er interesseret.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)