Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

www.nyalliance.dk

Side 3 ud af 8 (78 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :
For mig er det væmmelige ved DFs politik at den er drevet af de helt forkerte motiver - af et inderligt had mod alt der ikke lever op til deres meget, meget snævre opfattelse af hvad "danskhed" er og en indædt kamp mod alt hvad der bare ligner et multikulturelt og multietnisk samfund.

De problemer vi støder ind i, i vores samfund, uanset årsag, skal vi naturligvis forholde os til, men jeg synes alt for tit at det lykkes for DF og deres lige, at bringe "som-om" problemer op i medierne. Problemer der slet ikke ER problemer. Jeg husker f.eks. sagen om omskæring af Somaliste piger. Meget senere, da jeg læste lidt mere om "sagen", fandt jeg ud af, at der faktisk slet ikke var eller er konstateret sådanne omskæringer i Danmark. Så hele den storm "problemet" førte med sig havde overhovedet ikke hold i virkeligheden, men var alene baseret på et ønske om demonisering af en bestemt gruppe. Det ville svare til at ville diskutere "problemet med bøsser der spiser små drenge". Nej, det "problem" skal vi ikke bruge tid på, for det eksisterer ikke.

Det er også DF der kræver at skolerne ikke må fortsætte med de ellers glimrende eksperimenter der har været med at undervise nogle fag i de største klasser på engelsk. Uhh, nej, det er farligt - det kunne være at vi danskere blev næsten lige så gode til den globale integration, som vi kræver af andre der kommer her.

Iøvrigt hørte jeg lige om en sjov undersøgelse som en engelsk professor havde lavet om hvordan og hvor godt Nordeuropæere integrerer sig når de flytter til Sydeuropa. Ikke overrakskende integrerer vi os slet ikke selv når vi flyter ud. Kun 5% af dem der flytte til Spanien, for eksempel, kan ifølge undersøgelsen, snakke Spansk. Alligevel lykkes det gang på gang Df at bilde folk ind, at ulysten mod integration er sådan en særlig muslimsk svaghed.
Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi kan kun være fuldstændig enig om det.

 

Jeg læste godt om undersøgelsen. Mener også der blev lavet noget tilsvarende omkring kendte danskere i udlandet (fodboldspillere osv.) for 10 år siden. Om deres "danskhed"

 

Har selv været harm over det og lavet et projekt for en del år siden, der hed en menneske-ret. En kogebog med kendte danskere med anden "etnisk" baggrund. De skulle så præsentere en ret fra deres ophav og fortælle om deres traditioner, danskhed osv.

Desværre havde jeg ikke helt formatet til at styre DR (og skribent er jeg absolut ikke).

Set i bakspejlet skulle jeg have allieret mig med et par kyndige.

DR udgav noget der lignede, et par måneder efter.

 

Anne Fogel - smykker med mod
Fra Århus
Tilmeldt 26. Apr 06
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Ny Alliance har nu flere medlemmer end Dansk Folkeparti (som har ca. 8500 medlemmer) og næsten flere medlemmer end Radikale (ca. 10000) .. om et par timer vil de så derved være større end begge partier - det er ret sygt!



Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 08-05-2007 14:19:02 Forfatter: Michael Mortensen Ny Alliance har nu flere medlemmer end Dansk Folkeparti (som har ca. 8500 medlemmer) og næsten flere medlemmer end Radikale (ca. 10000) .. om et par timer vil de så derved være større end begge partier - det er ret sygt!


Lad os nu se hvor mange der er tilbage EFTER girokortet er dumpet ind af døren - og de har fået sorteret alle "Ykushkj" og "Xhajfhsk" fra i maillinglist tilmeldingerne ;-)

Mange - incl. jeg selv - har sikkert koblet sig på mailinglisten for at blive informeret, ikke for at blive medlemmer ;-)

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Århus
Tilmeldt 26. Apr 06
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 08-05-2007 14:37:06
Forfatter: Lasse Burholt
Dato: 08-05-2007 14:19:02 Forfatter: Michael Mortensen Ny Alliance har nu flere medlemmer end Dansk Folkeparti (som har ca. 8500 medlemmer) og næsten flere medlemmer end Radikale (ca. 10000) .. om et par timer vil de så derved være større end begge partier - det er ret sygt!


Lad os nu se hvor mange der er tilbage EFTER girokortet er dumpet ind af døren - og de har fået sorteret alle ''Ykushkj'' og ''Xhajfhsk'' fra i maillinglist tilmeldingerne ;-)

Mange - incl. jeg selv - har sikkert koblet sig på mailinglisten for at blive informeret, ikke for at blive medlemmer ;-)

MVH


Mailinglisten har jo intet at gøre med antal medlemmer

Jeg tror nu det er meget sandsynligt de beholder de medlemmer der allerede har meldt sig til + lidt til.. selvfølgelig er der nogle der bare har skrevet crap ind - men det er nok mere undtagelsen fremfor reglen.

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Er jeg gået glip af noget? Kan man finde mere information om dem andre steder, end på deres forside? Hvorfor er der så mange som melder sig ind på så tyndt et grundlag?
Fra Randers
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

 

Nu kommer jeg lidt sent ind i den her tråd, men der er jo livligt gang i den så det går jo nok:-)

 

Til Anne...nej du er ikke den eneste der er begejstret:-) Jeg har altid godt kunne lide Naser Khader, men specielt da jeg så at Gitte Seeberg er med i det nye parti, må jeg nok indrømme jeg var solgt.

 

Jeg har selv tidligere været medlem hos konservative, men blev træt af at man har deponeret så stor indflydelse som man har hos DF. Men der har bare ikke været et reelt alternativ, før nu.

 

Omkring indmeldelse, er jeg dog nok enig i at man lige skal vente og se. Det er ikke svære at hverve rigtig mange folk, men få dem til at betale kontingent, og i endnu højere grad være aktive, er ikke sådan noget man bare lige gør, ved jeg efter en del år som aktiv:-)

 

Men det er bestemt en flot start, og jeg håber det fortsætter.

Fra Randers
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 08-05-2007 14:52:38 Forfatter: Jakob Søndergård Er jeg gået glip af noget? Kan man finde mere information om dem andre steder, end på deres forside? Hvorfor er der så mange som melder sig ind på så tyndt et grundlag?

 

Tyndt? Det afhænger vel af hvor meget man ved om politik i forvejen...hvor meget man kender til de tre hovedpersoners holdninger? Jeg har været aktiv i en 6-7 år i politik, og følger generelt med i hvad der sker, og mener da ikke jeg har meldt mig ind på en tynd baggrund

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Selvfølgelig er det sin sag også at få folk til at betale 200kr. om året til et parti

 

Jeg tror nu mere at problemet er, at der sider et par kegler og taster gud og hver mand ind, men det får de vel styr på

Så vidt jeg har forstået, er de taget lidt med bukserne nede.....altså før tid og derfor har de nok en del der skal rettes til.


Jeg tror også man snildt kan regne med at, folk der har valgt at melde sig ind, mener det seriøst.


Rent politisk så handler det om social liberalisme/konservatisme

 

Jeg er ikke konservativ, men det var ret fedt da, Gitte Seeberg på pressemødet sagde;

"nok er nok"

"Og den der tier samtykker"

"de bogerlige burde havde sagt fra for langt tid siden" 

Anne Fogel - smykker med mod
Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 08-05-2007 15:05:12
Forfatter: Kenneth Kromann

Tyndt? Det afhænger vel af hvor meget man ved om politik i forvejen...hvor meget man kender til de tre hovedpersoners holdninger? Jeg har været aktiv i en 6-7 år i politik, og følger generelt med i hvad der sker, og mener da ikke jeg har meldt mig ind på en tynd baggrund


Som sagt, det er meget muligt jeg er gået glip af noget. Jeg er ikke aktiv og følger sikkert ikke så meget med som jeg burde. Det jeg mener med et "tyndt grundlag" er, at jeg reelt ikke ser noget indhold i det de præsenterer. De fortæller at de gerne vil bruge en helt masse flere penge på en masse gode ting og samtidigt vil de gerne sænke skatten betydeligt, så vi alle får flere penge mellem hænderne. Altså, jeg forventer ikke et 800-siders oplæg til en skattereform, men evt. bare en lille vagt dokumenteret præsentation af hvordan de vil gøre tingene og ikke bare hvad de godt kunne tænke sig, ville da være dejligt.

For mig lyder deres hovedpunkter såsom skole, sundhed, samfund, integration og ulandsbistand ret venstreorienteret, hvor de så har krydret det med skattenedsættelser for at flirte med minimalstaten.

"Vi vil tage det bedste fra social-liberalister og social-konservative og bruge det til at reformere det danske samfund."
Det lyder som om de gerne vil både blæse og have mel i munden på samme tid. Det er der måske også nogle der kan, men det er meget svært. Hvorfor er 10.000 mennesker overbevist om at de kan?

Som tidligere nævnt skal de 10.000 sikkert tages med et gran salt, men hvis de reelt konverterer til 10.000 betalende medlemmer, så

bør mit spørgsmål måske omformuleres til: "Hvordan tiltrækker de alle
disse medlemmer, på - hvad der for mig ser ud som - et tyndt grundlag?"
Side 3 ud af 8 (78 indlæg)