Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Guide til at skaffe de rigtige links

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København N
Tilmeldt 28. Sep 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er ingenlunde SEO-ekspert, men har alligevel kastet mig ud i disciplinen, blandt andet gennem hjælp fra kompetente og dygtige Amino-folk, dem findes der jo heldigvis i hobetal af.

Jeg er igang med link building og har revet mig lidt for at få et abonnoment hos SEOMOZ, det har givet mig et overblik over mine ind- og udgående links og nu vil jeg igang med at tjekke om de links jeg får ind til sitet er de rigtige. I den forbindelse er jeg ved at lave en lille guide til mig selv, for at sikre at links og billeder ind til os er korrekte.

Jeg tænker andre Aminoer kan have glæde af det, og jeg er meget modtagelig overfor input, for min guide er formentlig meget ufuldstændig. Men her kommer den og så håber jeg vi i samråd kan få den præciseret til gavn for alle os der gerne vil have fingrene ned i det, men måske ikke er de store eksperter.

- Linket ind til siden skal være HTML, det vil sige det er omsluttet af <a href=> og </a>, indenfor dette er så den URL der skal linkes til.

For eksempel:

- <a href=”http://www.hbold.dk”>HBOLD.dk</a>

Der er også en række ting man skal undgå, når man linker ind til min hjemmeside
- Linket må ikke være et <nofollow>
- Linket må ikke være indsat i Javascript
- Linket må ikke være en del af flash
- De samme ting gør sig gældende for links i billeder og logo, det er dog vigtigt at Alt-tagget i et billede også refererer til hvad der linkes til. Eksempelvis ”Alt=HBOLD.dk”

- Det er vigtigt at links er specifikke, det vil sige at man ikke ukritisk linker ind til hovedsiden. Linket skal linke ind til den side der er mest relevant og defineres herefter, eksempelvis <a href=”http://www.hbold.dk/klubber/ag_kobenhavn”>AG København</a>

Jeg glæder mig til at høre gode råd :-).
Fra Vejle
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 282
Fra  Geekweb Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

det lyder meget rigtigt det du har fat i der :) men din alt tag bør nok ikke bare være hbold.dk men noget lidt mere beskrivende, det samme gælder teksten i linket, ligesom dit eksempel  med AG København ;)

Geekweb.dk - Udvikler din hjemmeside

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)