Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med masse-upload til scannet?

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej folkens,

Jeg er gået lidt i stå mht. et problem ved Scannet; Jeg har en database over ~5.000 produkter som skal importeres til en Scannet webshop. Efter noget konverteren frem og tilbage og ændring af felter har jeg nu en kommasepareret fil, der skulle være lige til at importere. Scannets import modul har dog to væsentlige mangler:

1) Man kan ikke masse-uploade billeder.
2) Man kan ikke angive kategori og sub-kategori ved import.

Nogen der har erfaring med hvordan det klares?

Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Halløj,

 

Jeg står og har nogenlunde samme problem.

Hvilket lagerstyringssystem bruger du ?

 

/Danni

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :
... jeg ser ikke helt sammenhængen mellem problemet og lagerstyringssystemet Danni? :)
De fleste systemer kan vel importere alle felterne til et eller andet database/excel/text-fil som derefter kan æltes til noget der passer til Scannet. Det hjælper bare ikke når Scannets import-funktion ikke har mulighed for undergrupper og billeder.
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har lavet en lign. løsning til dandomain.

Der lavede vi et program, som kunne lave komma-filen, importere denne, samt uploade alle billede-filerne via ftp.



Alt om både i Danmark

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Bjarne,

Det lyder rigtig interessant. Når du siger vi, er det så dig eller Scannet? Og er det program noget du stadig er i besiddelse af? Såvidt jeg ved, har jeg nemlig ikke FTP-adgang til min webshop.

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Tommy

"Vi", vil sige min kunde og jeg....

Jeg var lidt for hurtig på aftrækkeren...
Det er DanDomain, jeg har lavet en løsning til.

Hvis du overhovedet ikke har anden adgang end web, så bliver den meget svær.
Er du sikker på at du ikke kan få ftp-adgang?

Et alternativ var måske at få scannet''s support til at indlæse filerne for dig.

Alt om både i Danmark

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Scannet vil have 1.500 for at uploade billederne... det synes jeg altså er ret groft i forhold til at enhver 15 årig kan gøre det på under en halv time bare man har FTP-adgang. Hvis de også skal importere produkterne fra den kommaseparerede fil, koster det 6.000 kroner, da de mener det kræver et program der skal specialudvikles til os (som vel og mærket automatisk destrueres efter første gangs brug og som vi ikke får adgang til).

Jeg synes bare jeg er omkostningsbevist, men kan da være jeg er decideret nærrig... synes bare det er en vild timepris, når de i forvejen tjener godt på den løsning de sælger til os. Samtidig kan jeg ikke forestille mig andet end at det "program" er en SQL-insert sætning.


Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Problemet hos mig er at mit lagerstyringsprogram har et unikt varenummer pr. størrelse. ( det er tøj jeg har med at gøre ) Dvs. at varenummeret hedder f.eks. på en t-shirt i small 201001-S og i Large hedder det 201001-L

Når jeg så vil oploade det til webshoppen Dandomain så har jeg hurtigt 5 billeder af den samme vare og det er et problem når man har nogle tusinde varenr.

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Tommy

Uden at jeg har frygtelig meget forstand på dette, så vil jeg alligevel blande mig.

Jeg har en shop hos Scancommerce som er et datterselskab at Scannet. Det var faktisk Scannet selv, der anbefalede mig Scancommerce, da de netop er stærkere i integration til økonomisystemer og import m.v.

Prisen for de 2 shops er identiske.

Jeg fik mine varer læst ind fra et Excel regneark til shoppen.

Billeder forsøgte jeg selv at lægge ind på traditionel vis, men det gik frygtelig langsomt, men så gav de mig bare en kode til ftp-upload - u/b.

Så måske du skulle prøve at kontakte Scancommerce, hvis det ikke er for sent.

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 08-05-2007 18:10:04
Forfatter: PAY-UP
Når jeg så vil oploade det til webshoppen Dandomain så har jeg hurtigt 5 billeder af den samme vare og det er et problem når man har nogle tusinde varenr.



Og så ender du med pladsproblemer fordi du har 5 * X.000 billeder, der skal uploades? Det har jeg ikke umiddelbart en løsning på....

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)