Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med udlejer

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften allesammen :-)

Jeg har et lille juridisk problem som jeg håber der er en der kan svare kvalificeret på.

Min kæreste og jeg flyttede ind i en lejlighed d. 27 november 2010 har opsagde lejemålet igen d. 23 november 2011. Hvilket vil sige at vi skal være ude af lejligheden d. 1 marts 2012 pga. vores 3 mdr. opsigelse. Udlejer ringer så til mig og spørger om det kan lade sig gøre, at han flytter tilbage i sin egen lejlighed (den jeg lejer) d. 11 februar 2012 istedet for at vente indtil d. 1 marts 2012. Jeg fortæller ham så, at hvis han ønsker at få lejligheden på det tidspunkt kan jeg ikke nå at male den med så kort varsel. 

Han fortæller mig så, at den klarer han selv. Idag skriver jeg til udlejer for at få bekræftet at hvis han flytter ind d. 11 februar skal vi kun betale husleje/30*11 dage = x antal kroner. Men udlejer mener at vi skal betale for hele måneden.

Han siger at det er en regel at give 15 dage til istandgørelsen - men han har jo selv valgt det? Der står intet om det i lejekontrakten.

Hvordan skal jeg forholde mig? 

På forhånd tak.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Passionforsalg:
På forhånd tak.

 

Jeg ville da personligt bare være glad for ikke at skulle foretage maling af lejligheden...

Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian. 

Tak for dit svar. 

Hvordan forholder det sig juridisk?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Passionforsalg:

Hvordan forholder det sig juridisk?

Det er fløjtende ligegyldigt hvordan det forholder sig juridisk, udlejer vil ændre aftalen det kan du enten lade ham gøre alternativt falder det tilbage på din kontrakt ... så læs hvad der står i den :)

Under alle omstændigheder, så få den evt. nye aftale på skrift.

Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mikkel.

Tak for dit svar.

Som jeg læser dit svar, mener du at han vil ændre aftalen og at jeg kan enten vælge at lade ham gøre det eller ej. Hvis jeg lader ham gøre det bliver det på hans vilkår - alternativt kører kontrakten videre som den er underskrevet? 

Jeg har læst kontrakten igennem og der står direkte at, såfremt det ønskes at der skal være særlige vilkår skal det anføres hvilket det ikke er. 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Passionforsalg:

Som jeg læser dit svar, mener du at han vil ændre aftalen og at jeg kan enten vælge at lade ham gøre det eller ej. Hvis jeg lader ham gøre det bliver det på hans vilkår

Selvfølgelig ikke. Det er slet ikke så kompliceret som du gør det til.

Det korte og det lange er at kontrakten er det som gælder indtil i er enige om at lave det om.

Passionforsalg:

Jeg har læst kontrakten igennem og der står direkte at, såfremt det ønskes at der skal være særlige vilkår skal det anføres hvilket det ikke er. 

Der står detaljeret i kontrakten (ihvertfald hvis det er den klassisk fortrykte som de fleste bruger) hvornår du skal flytte og hvordan du skal forholde dig ved fraflytning.

Det korte og det lange er, du er nødt til at forhandle dig til rette med ham. Du får ikke gennemtrumfet det du ønsker med en lovtekst i hånden, du kan derimod få det igennem ved at tage en civiliseret snak med din udlejer og i modsat fald må du holde dig til kontrakten.

Tilmeldt 20. Sep 11
Indlæg ialt: 155
Fra  Worldwide Scamfighters Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Passionforsalg:
Han siger at det er en regel at give 15 dage til istandgørelsen - men han har jo selv valgt det? Der står intet om det i lejekontrakten.

Hej,

Jeg boede hos en udlejer, som også forlangte, at jeg skulle være ude af lejligheden 4 uger før fraflytningsdato med den begrundelse, at de 2 uger skulle bruges til istandsættelse af lejligheden. Jeg skal sige, at jeg ikke har så meget kendskab til lejeloven, men jeg har et par gange benyttet mig af LLO og du kan eventuelt kontakte dem. Du skal være medlem hos dem for at få hjælp eller besvaret spørgsmål, men det er ikke meget det koster og de er gode at have i baghånden, hvis du er i tvivl om noget.

Mvh

Heidi

Tilmeldt 20. Sep 11
Indlæg ialt: 155
Fra  Worldwide Scamfighters Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Heidi:
Jeg boede hos en udlejer, som også forlangte, at jeg skulle være ude af lejligheden 4 uger før fraflytningsdato med den begrundelse, at de 2 uger skulle bruges til istandsættelse af lejligheden.

Rettelse: med den begrundelse, at de 4 uger skulle bruges til istandsættelse af lejligheden Smile

Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Heidi.

Mange tak for dit svar.

Var det anført i din kontrakt at der skulle bruges tid til istandsættelse?

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Passionforsalg:
Han siger at det er en regel at give 15 dage til istandgørelsen -

 

Ja, enten 2 uger op til fraflytning eller du skal betale 2 uger efter du er fraflyttet. Det vil fremgå af din kontrakt.

Mvh Maria

Certificeret C5 forhandler. http://www.nordsoft.dk 

Sig du har set mig på Amino, og vi giver 10% rabat på timeprisen.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)