Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Barselsforsikring når man er både fastansat og selvstændig?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

jeg har et spørgsmål som jeg ikke kan finde svar på nogen steder ang. barsel, da jeg står i en lidt atypisk situation. Jeg er fuldtidsansat ved et firma, som er tilknyttet barselsfonden. Derudover er jeg selvstændig i mit eget enkeltmandsfirma ved siden af (og har haft dette firma i 5 år ved siden af)

Da jeg overhovedet ikke må arbejde i mit eget firma under barsel, uden det går ud over min barsel fra det sted jeg er fastansat (rent økonomisk), tænker jeg at jeg må kunne forsikre mig rent økonomisk så jeg også her kan få barselspenge/forsikring udbetalt. Jeg har undersøgt Statens Administration's barselsforsikring, men der er ikke ret meget info at få:

http://www.statens-adm.dk/Forsikring/Ejere-af-enkeltmandsvirksomhed-eller-IS/Praemie-og-opkraevning

Er det muligt at tegne denne forsikring for mig som selvstændig, og derved få forsikret mig selv ekstra når jeg er på barsel, så jeg udover at være "dækket" på mit fastansatte arbejde, også er dækket økonomisk i mit firma, da jeg jo har tjent en del penge her også.

Jeg håber der er nogen der kan kaste lys over mit problem.

Fra Kolding
Tilmeldt 26. Mar 10
Indlæg ialt: 151
Fra  kk-text Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anja

Jeg læser lige lidt med her.

Står selv i samme situation som deltidsansat med egen virksomhed ved siden af. Jeg har prøvet at blive lidt klogere på reglerne omkring barsel, men det er lidt af en jungle.

Som jeg forstår det, er det som udgangspunkt slet ikke muligt at kombinere ansættelse med arbejde i egen virksomhed under en barsel. Jeg mener også at man godt kan tegne en forsikring som selvstændig, men til gengæld må man så ikke have noget aktivitet i virksomheden overhovedet (som fx at tage telefonnen eller besvare en e-mail). Med disse forudsætninger falder idéen med en slags delvis barsel jo lidt til jorden, medmindre man kan finde nogen der driver ens firma i den periode man er på barsel.

det er i hvert fald min fortolkning af reglerne.

Hilsen

Kerstin

Fra Viborg
Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Uanset hvad må man ikke arbejde i sin egen virksomhed under barsel, da det ellers vil blive modregnet i barselspengene, så vidt jeg er informeret. Derfor kunne jeg godt tænke mig at få en forsikring i firmaet, når jeg er på barsel, da det stadig er to forskellige firmaer (mit fuldtidsarbejde og mit firma). men det kan åbenbart ikke lade sig gøre....?

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Seriøst:

Du spørger om du kan få minimum dobbelt op på barselsydelse fra de offentlige kasser, fordi du har et CjVR-nummer. 

Det tror jeg ikke du skal regne med.

Edit: 

Men hvis du kan, så handler det da bare om at få startet nogle enJkeltmandsvirksomheder (der ikke indbetaler til barsel.dk).

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Viborg
Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

nej det ved jeg godt man ikke kan. Det jeg søger er en privat forsikring, som jeg selv betaler til i forhold til mit firma. Men denne løsning ser ikke ud til at eksistere.

Jeg spørger bare, det kunne være der var noget jeg havde overset?

Fra Viborg
Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kerstin,

jeg har nu fået det undersøgt, og der er ingen mulighed for at "dobbeltsikre" sig selvom man har 2 jobs (fastansat + egen virksomhed). Desværre.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)